Aller media och Aftonbladet stärker strategisk allians – Aller Brand Studios tar över produktionen av Klick!

I våras tog Aller Brand Studios, ett helägt dotterbolag till Aller media, över produktionen av Aftonbladets helgmagasin Söndag. Samarbetet bygger på Aftonbladets och Aller medias respektive styrkor och visade sig framgångsrikt från start. Nu stärks samarbetet ytterligare när Aller Brand Studios i nära samarbete med Hänt-gruppen hos Aller media också tar över produktionen av magasinet Klick!
– I samarbetet med Aftonbladet drar vi nytta av Aller medias spetskompetens att producera högkvalitativt livsstilsinnehåll med kunden i fokus. Hänt-gruppens starka kapacitet inom nöje och kändis ger möjlighet till att fortsätta utveckla Klick!, säger Anders Rask, strategiansvarig vid Aller media.
Samarbetet med Aller media är en del av Aftonbladets långsiktiga strategi, att minska produktionen av antalet periodiska magasin som görs av Aftonbladets redaktion och genom det flytta resurser från print till digitala kanaler.
– Klick! är en viktig produkt för Aftonbladet och ett magasin som är väldigt uppskattat av sina läsare. Genom det här samarbetet säkrar vi Klicks! framtida utgivning, säger Erika Scott, magasinschef på Aftonbladet.
De medarbetare som berörs kommer att få andra arbetsuppgifter.
Sedan tidigare produceras Aftonbladet TV av TT. Kryss & Quiz och KryssExtra görs av Bulls.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Erika Scott, magasinschef, Aftonbladet. Telefon: 0722-415454. E-post: erika.scott@aftonbladet.se.
Anders Rask, strategiansvarig Aller media. Telefon: 08-57 80 10 00. E-post: anders.rask@aller.com.
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder




Om
Följ Vend
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Vend
Vend stärker ledningen – Yale Varty blir ny Chief Commercial Officer (CCO)15.10.2025 12:00:00 CEST | Pressmeddelande
Ett viktigt steg för att stärka Vends kommersiella ledarskap inför framtiden, enligt Christian Printzell Halvorsen, VD för Vend.
Vend appoints Carl Vult von Steyern as Director of Advertising3.9.2025 08:30:00 CEST | Pressmeddelande
Vend, the Nordic marketplace group behind Blocket (Sweden), Finn (Norway), Tori (Finland) and DBA (Denmark), is accelerating the transformation of its advertising business by appointing Carl Vult von Steyern as Director of Advertising Products & Operations.
Vend appoints Maria Sandgren as new EVP & Chief Product and Technology Officer15.5.2025 10:05:00 CEST | Pressmeddelande
Today, Vend appointed Maria Sandgren as Executive Vice President and Chief Product & Technology Officer.
Schibsted Marketplaces becomes Vend: A new name for a smarter future12.5.2025 09:00:00 CEST | Press Release
Schibsted Marketplaces announces its official change into Vend today, marking a bold new chapter as a unified, purpose-driven family of marketplaces across the Nordics. The new name and brand identity reflect the company’s ongoing evolution as a leading digital marketplaces company committed to helping users make smarter choices and spend their time wisely.
Schibsted Marketplaces avslöjar nytt företagsnamn: Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Pressmeddelande
"Vend markerar början på en enad satsning. Med det här nya namnet förenar vi vår nordiska familj av marknadsplatser – och förvandlar dem till en kraftfull innovationsmotor," säger Christian Printzell Halvorsen. Den fullständiga övergången till Vend är planerad till andra kvartalet 2025.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum
