Škoda Sverige

Veronica Nilsson ny press- och sponsoransvarig ŠKODA

Dela
ŠKODA Sverige får ny press- och sponsoransvarig från och med 9 januari 2019. Veronica Nilsson efterträder Erik Gustafsson som slutade tidigare under våren 2018.

Veronica Nilsson har under senaste åren arbetat som marknadschef inom köpcentrumbranschen för Nordic Council of Shopping Centers. I och med att Veronica börjar är ŠKODA ett fulltaligt team på huvudkontoret.

-Jag är otroligt glad över denna möjlighet och ser fram mot att bli en del av ŠKODA-teamet. Press och kommunikation är en stor passion och att få kombinera det med initiativ inom hockey, cykel och motorsport är väldigt roligt, säger Veronica.

Veronica har en kandidatexamen inom PR och information och har tidigare erfarenheter från Business Sweden där hon arbetade med olika politiska pressaktiviteter. Under sin yrkesverksamma tid har Veronica även hunnit med flertalet år inom event.

Veronica kommer ansvara för ŠKODAs alla sponsorsamarbeten samt vara kontaktperson för journalister på den svenska marknaden. Arbetet kommer även innefatta strategiskt och operativt arbete med publika relationer. ŠKODA har ett händelserikt år framför sig med lansering av en rad nya produkter; SCALA och A-Crossover samt en uppdaterad SUPERB med en ny Scout-modell och en efterlängtad laddhybrid. 

För ytterligare information kontakta: Veronica Nilsson, press- och sponsoransvarig Skoda Sverige, 08-553 865 82, 070 16478 61, veronica.nilsson@skoda.se.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Om

Škoda Sverige
Škoda Sverige



http://www.skoda.se

ŠKODA AUTO

  • grundades under den banbrytande perioden för bilen 1895, vilket gör ŠKODA till en av de äldsta biltillverkarna i världen

  • erbjuder sex huvudmodeller på den svenska marknaden: FABIA, SCALA, OCTAVIA, KAROQ, KODIAQ och SUPERB

  • levererade mer än 1,25 miljoner bilar till kunder över hela världen under 2018

  • har varit en del av Volkswagen Group sedan 1991. Volkswagen Group är en av de mest framgångsrika biltillverkarna i världen. ŠKODA AUTO, i samarbete med gruppen, tillverkar och utvecklar oberoende bilar såväl som komponenter, motorer och växellådor

  • har verksamhet på tre platser i Tjeckien, tillverkning i Kina, Ryssland, Slovakien, Algerien och Indien huvudsakligen genom grupp-partnerskap, samt i Ukraina och Kazakstan genom lokala partners.

  • har över 35 000 anställda globalt och är aktiv på mer än 100 marknader

  • fortsätter framåt med övergången från att vara en traditionell biltillverkare till målsättningen att bli ett ”Simply Clever-företag för de bästa mobilitetslösningarna” som en del av ŠKODA 2025-strategin.

Följ Škoda Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Škoda Sverige

Škoda står starkt på en tuff marknad – fortsätter leverera starka resultat när 2025 går mot sitt slut11.11.2025 13:24:04 CET | Pressmeddelande

Trots ett utmanande marknadsläge med avvaktande konsumenter och hård konkurrens på den svenska bilmarknaden fortsätter Škoda att visa styrka. När 2025 närmar sig sitt slut står märket fast vid sin position som ett av Sveriges mest efterfrågade bilmärken – med stabil försäljning, hög kundnöjdhet och växande intresse för framför allt de eldrivna modellerna Enyaq och Kodiaq som erbjuds med flera valbara drivlinor. – ”Vi är mycket stolta över att vi lyckats hålla i vår positiva utveckling även under ett år som varit tufft för hela branschen. Det visar att vårt modellprogram och vår strategi för Sverige är rätt i tiden,” säger Jens Reichert, märkeschef för Škoda Sverige. Stark avslutning på året Efter ett rekordstarkt första halvår 2025, där Škoda ökade sina registreringar med 54 procent jämfört med samma period föregående år, har märket till och med oktober behållit sin position bland Sveriges sex mest registrerade bilmärken och noterar en ackumulerad marknadsandel på 6,3%. Modellerna Enya

Epiq förhandsvisas: En tydlig inblick i Škoda mest prisvärda el-SUV8.9.2025 13:36:10 CEST | Pressmeddelande

Konceptbilen av Škoda Epiq ger en tydlig förhandsvisning av tillverkarens kommande hel-elektriska stads-SUV, vars produktion planeras att starta under 2026. Epiq blir första modell att fullt ut anamma Škodas nya formspråk "Modern Solid" som kännetecknas av en djärv, minimalistisk exteriördesign med ett funktionellt inre. Epiq är designad för vardagsbruk: den är kompakt (4,1 m lång), har plats för fem personer, ett bagageutrymme på 475 liter och en räckvidd på upp till 425 km. Startpriset för produktionsmodellen förväntas ligga i nivå med förbränningsversionen Kamiq, vilket gör Epiq till Škodas mest prisvärda elbil hittills.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye