UMO.se

Nu byter UMO stil!

Dela

Den nya formen bottnar i UMO:s verksamhetsidé om att vara en aktuell, levande och trovärdig digital kontaktyta för unga som söker information och dialog om sex, hälsa och relationer.

I och med att UMO.se blir responsiv kommer samma innehåll att vara tillgängligt i alla enheter – tidigare har webb- respektive mobillösningarna varit utformade på lite olika sätt. Eftersom andelen som besöker UMO.se i mobilen har ökat till över 50 procent de senaste åren har vi satsat mycket på att skapa en lättnavigerad mobillösning som trots det knappa skärmutrymmet ger en god överblick av UMO:s innehåll.

Ungas frågor och berättelser lyfts

Många unga som upptäcker UMO.se kommenterar ”Ni har ju allt!” och det är något vi tar fasta på nu – att erbjuda en design som visar UMO:s bredd.  I den nya lösningen används bilder och färger i högre utsträckning än tidigare för att skapa intresse och för att lyfta fram olika sorters innehåll. Något av det viktigaste i den nya designen är att lyfta UMO:s omfattande material av ungas egna berättelser och frågor och svar, eftersom vi vet att unga sätter stort värde på andra erfarenheter när de tar till sig information.

Att lyfta ungas egna erfarenheter är en trovärdighetsfaktor. Ungas perspektiv har, som alltid i arbetet med UMO.se, till vara i utvecklingen av den nya formen. Användartester har genomförts med unga i olika åldrar och funktionsförmåga. Vi har även gjort enkäter och följt upp trender i ungas webbanvändning. Allt för att skapa en lättanvänd och lockande webbplats för de allra viktigaste frågorna!

Ny design - samma innehåll

Nya UMO.se innebär inga förändringar i innehåll. UMO.se kommer fortsatt att innehålla den populära tjänsten Fråga UMO, det roliga och utmanande Kroppsmemory samt funktionen Välj ord på könet, där användaren själv kan ställa in de könsord hen trivs bäst med.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Länkar

Om

UMO.se
UMO.se
Hornsgatan 20
118 82 Stockholm

https://www.umo.se/

Om UMO.se

UMO.se är en webbplats om sex, hälsa och relationer för unga mellan 13 och 25 år. UMO.se är det självklara valet när unga söker information och dialog om kroppen, sex, relationer, psykisk hälsa, alkohol och droger, självkänsla och mycket annat. Det är de ungas perspektiv som står i fokus, ungas möjlighet att med kunskap skapa ett större handlingsutrymme för att fatta bra beslut om saker som rör det som känns viktigt i livet och som påverkar den egna hälsan.

UMO.se har funnits sedan 2008 och drivs av Inera AB, ett bolag som ägs gemensamt av alla landets regioner och kommuner.

UMO.se har cirka 450 000 besök i månaden och över en halv miljon visningar på TikTok varje månad.

Följ UMO.se

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från UMO.se

Sexnoveller är UMO:s julklapp till unga!15.12.2020 09:36:30 CET | Pressmeddelande

Torsdag 17 december klockan 10 blir det paketöppning i sociala medier när UMO presenterar elva nya sexnoveller. Novellerna har kommit in genom en tävling där unga själva har skrivit och skickat in sina bidrag. Åtta av novellerna är också inspelade och går att lyssna på som podd. Sexnoveller är bland det mest lästa och lyssnade på UMO.se. Kanske blir de ännu populärare nu när vi ska hålla fysisk distans till andra.

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye