Aftonbladet Plus tar nästa steg in i framtiden
En ny logga. En ny Plus-sida. En tydligare exponering på Aftonbladets förstasida och en tydligare presentation av erbjudandet på Plus egen undersajt. Det är huvuddragen i den lansering av nya Aftonbladet Plus som rullar ut med start i dag, tisdag.
– Vi förbättrar och förenklar användarupplevelsen. Som marknadsledare är det viktigt att vi vågar och kan ta nya vägar, att vi utmanar oss själva och utvecklar erbjudandet till våra 250 000 Plus-kunder, säger Ted Kudinoff.
Nya Aftonbladet Plus har tagits fram tillsammans med läsarna, deras feedback är grunden för det som nu lanseras.
– Användarna har bland annat sagt att det varit svårt att hitta Plus-material. Därför har vi byggt en Plussida där vi presenterar innehållet på ett mer relevant sätt, säger Ted Kudinoff.
Fokus har lagts på:
• En ny identitet, genom en ny logotyp och nytt prefix.
• En förbättrad Plus-sida, där innehåll och erbjudande visas tydligare.
• Tydligare exponering av Plus-innehåll på Aftonbladets förstasida.
• Extra satsningar på de ämnen läsarna uppskattar mest: hockey, fotboll, krim, relationer, hälsa och tester.
• Fortsatt fokus på exklusiva livesädningar från galor och sportevenamang.
• Ett tydligare erbjudande med ett ”allt i ett” abonnemang.
Samtidigt som presentationen och visualiseringen av Plus görs om i grunden utvecklas Plus-erbjudandet. Utvecklingen går allt mer åt att det är en prenumerationstjänst våra användare vill ha, inte köp av enskilda artiklar. Aftonbladet inför därför flera valmöjligheter för prenumerationen. Läsarna kan välja mellan att prenumerera en vecka, en månad, tre månader eller ett år.
Lanseringen, som inleds i dag, beräknas vara fullt ute hos alla användare inom en vecka. Budskapet till läsarna är: ”Plussa upp dig”.
– Det här är första steget i ett långsiktigt arbete för att förnya hur Aftonbladet ska arbeta med sin digitala prenumerationstjänst i framtiden, säger Ted Kudinoff.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Ted Kudinoff, Plus-chef. Tel: 070-545 23 64. E-post: ted.kudinoff@aftonbladet.se
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder

Om
Följ Vend
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Vend
Vend stärker ledningen – Yale Varty blir ny Chief Commercial Officer (CCO)15.10.2025 12:00:00 CEST | Pressmeddelande
Ett viktigt steg för att stärka Vends kommersiella ledarskap inför framtiden, enligt Christian Printzell Halvorsen, VD för Vend.
Vend appoints Carl Vult von Steyern as Director of Advertising3.9.2025 08:30:00 CEST | Pressmeddelande
Vend, the Nordic marketplace group behind Blocket (Sweden), Finn (Norway), Tori (Finland) and DBA (Denmark), is accelerating the transformation of its advertising business by appointing Carl Vult von Steyern as Director of Advertising Products & Operations.
Vend appoints Maria Sandgren as new EVP & Chief Product and Technology Officer15.5.2025 10:05:00 CEST | Pressmeddelande
Today, Vend appointed Maria Sandgren as Executive Vice President and Chief Product & Technology Officer.
Schibsted Marketplaces becomes Vend: A new name for a smarter future12.5.2025 09:00:00 CEST | Press Release
Schibsted Marketplaces announces its official change into Vend today, marking a bold new chapter as a unified, purpose-driven family of marketplaces across the Nordics. The new name and brand identity reflect the company’s ongoing evolution as a leading digital marketplaces company committed to helping users make smarter choices and spend their time wisely.
Schibsted Marketplaces avslöjar nytt företagsnamn: Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Pressmeddelande
"Vend markerar början på en enad satsning. Med det här nya namnet förenar vi vår nordiska familj av marknadsplatser – och förvandlar dem till en kraftfull innovationsmotor," säger Christian Printzell Halvorsen. Den fullständiga övergången till Vend är planerad till andra kvartalet 2025.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum
