Calabrio förvärvar Teleopti för att skapa en global standard för intelligenta kundupplevelser
Calabrio tillkännagav idag att de har förvärvat Teleopti, en leverantör av mjukvara för bemanningsplanering med huvudkontor i Stockholm, för att skapa en ny global standard för kundupplevelseindustrin.
Teleopti's WFM-programvara (Workforce Management) kombineras med Calabrios lösningar för kundupplevelser och skapar en ledande SaaS-plattform för flera användare som ger en intelligent kundupplevelse. Calabrio och Teleopti för samman kunder från hela världen, bland annat Best Buy, Rabobank, Shopify, Netflix och GE Appliances, ett Haier-företag.
"Calabrio har alltid varit banbrytande inom branschen och vi ser fram emot att välkomna Teleoptis team och arbeta med det uppdraget tillsammans", säger Tom Goodmanson, VD och koncernchef för Calabrio. "Vi berikar mänskliga interaktioner - inom och utanför kontaktcentret – och låter våra kunder skapa djupa relationer till sina kunder med hjälp av data och analyser. Samtidigt som vi gör allt detta ser vi till att deras anställda har de bästa tänkbara verktygen för att låta mänsklighet genomsyra ett annars ganska kallt samspel. Kombinationen av våra ledande lösningar skapar nya möjligheter för den moderna arbetskraften och ger företag runt om i världen en intelligent syn på interaktionen mellan ombud och kund."
I takt med att företag blir mer medvetna om hur viktigt det är med engagerade anställda söker de efter lösningar som motiverar och hjälper kundserviceagenter samtidigt som kundförståelsen leds tillbaka till verksamheten. Calabrios paket för intelligenta kundupplevelser integrerar analys och visuella upplevelser i vardagsverktygen, vilket inkluderar WFM, och skapar nya möjligheter för alla typer av användare att lättare och mer noggrant agera utifrån den information som tillhandahålls. Nyckel Utförande Indikationer för företaget är att bli mer tillgängligt, mer relevant och mer användbart för beslut med kunderna i fokus.
"WFO-marknaden är fortsatt stark och mycket konkurrenskraftig. Den här typen av lösningar ger företag interna och externa analyser tillsammans med produktivitetsverktyg som förbättrar kundernas och de anställdas engagemang", säger Donna Fluss, VD för DMG Consulting LLC. "Calabrios förvärv av Teleopti, en högt respekterad leverantör av lösningar för kontaktcenter och bemanningsplanering, stärker Calabrios WFO-erbjudande och globala räckvidd. Både Calabrio och Teleopti har haft en imponerande tillväxt de senaste åren. Förvärvet positionerar Calabrio som en viktig global aktör. "
"Förvärvet ger kunder och samarbetspartner enorma möjligheter", säger Olle During, VD på Teleopti. "Både Calabrio och Teleopti har satsat på att tillhandahålla innovativa produkter som skapar positiva miljöer för anställda där de kan växa, förbli engagerade och vara produktiva. Vi ser fram emot att fortsätta på den här vägen tillsammans, leverera värde och en enastående servicenivå som garanterar våra kunders framgång. "
"Att hitta lösningar som engagerar medarbetare är någonting som har utvecklats snabbt", säger Paul Stockford, VD och chefsanalytiker för Saddletree Research. "Den press som sätts på kontaktcentret att leverera exceptionella kundupplevelser gör det ännu viktigare att ombuden har lämplig utbildning och är motiverade. Kombinationen av två ledande leverantörer av kundupplevelser som Calabrio och Teleopti visar ett ökat engagemang för att främja djupare anställningsengagemang och låter deras kunder få stor inverkan på kundresan. "
Calabrio och Teleopti har tillsammans mer än 35 år i ledande ställning på marknaden för bemanningsmöjligheter och förbättrade kundupplevelser, med höga betyg från branschanalytiker, kunder och partners. Båda överträffar genomgående sina konkurrenter när det gäller kundbetyg för deras förmåga att förstå kundernas behov och den övergripande upplevelse de tillhandahåller, från implementering till ett kontinuerligt stöd.
"KKR är glada över att kunna stödja Calabrios team i byggandet av en ledande kundupplevelseplattform i molnet. Det kombinerade företaget kommer att fortsätta odla sitt omfattande ekosystem av samarbetspartner och göra det möjligt för dessa att dra nytta av det mest kompletta, skalbara erbjudandet för arbetskraftsengagemang på en global nivå", säger John Park, styrelseordförande för Calabrio och ledamot i KKR och Vini Letteri, VD för KKR.
Perella Weinberg Partners LP var Calabrios exklusiva finansiella rådgivare för transaktionen. William Blair var Teleoptis exklusiva finansiella rådgivare för transaktionen. Mer information finns på Calabrios webbplats.
Om Calabrio
Calabrio är ett företag för intelligenta kundupplevelser som låter organisationer berika mänskliga interaktioner. Genom AI-driven analys kartlägger Calabrio kundbeteende och kundkänslor och hämtar övertygande insikter från kontaktcentret. Organisationer väljer Calabrio på grund av företagets förmåga att förstå kundernas behov och dess övergripande erfarenhet, från implementering till kontinuerligt stöd. Läs mer på https://www.calabrio.com/ och följ @Calabrio på Twitter.
Calabrio, Calabrio ONE® och Calabrios logotyp är registrerade varumärken eller varumärken som tillhör Calabrio, Inc. Alla andra varumärken som nämns i detta dokument är deras respektive ägares egendom.
Om Teleopti
Teleopti hjälper organisationer att skapa nya möjligheter för sina anställda att ge enastående kundservice genom vårt molnbaserade WFM-system (Cloud First Workforce Management). Vi är ett globalt team av innovatörer och experter som fokuserar 100 % på WFM, vilket ger företag användarvänlig automatisering och optimering av omnikanalsprognoser, schemaläggning och personalhantering. Teleopti WFM stöder företagens lönsamhet genom att förbättra den operativa effektiviteten, de anställdas engagemang och kundupplevelsen. Sedan starten 1992 har vårt kundsamhälle vuxit till att omfatta 100 länder med samarbetspartner över hela världen. Idag planerar och möjliggör Teleoptis WFM arbetsdagen för mer än 500 000 anställda.
Detta meddelandes ursprungliga källspråkstext är den officiella versionen. Översättningar tillhandahålls endast som ett stöd och skall jämföras med källspråkstexten, vilken är den enda versionen av texten som har rättslig verkan.
To view this piece of content from cts.businesswire.com, please give your consent at the top of this page.
Se källversionen på businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20190603005238/sv/
Contact information
Mediakontakt:
Calabrio
Kelsey Quickstad
CalabrioUS@hotwireglobal.com
About Business Wire
Subscribe to releases from Business Wire
Subscribe to all the latest releases from Business Wire by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.
Latest releases from Business Wire
New Published Data Confirms Nemluvio ® (Nemolizumab) Can Rapidly Relieve Itch and Improve Sleep in as Early as Two Days in Both Atopic Dermatitis and Prurigo Nodularis17.12.2025 07:00:00 CET | Press Release
Galderma (SIX: GALD), the pure-play dermatology category leader, today released new clinical data confirming nemolizumab’s rapid onset of action on itch and sleep, with significant improvements observed as early as 48 hours after treatment in some patients with atopic dermatitis and prurigo nodularis.1 The findings from post-hoc analyses of the phase III ARCADIA and OLYMPIA clinical trial programs were published in the Journal of the European Academy of Dermatology and Venereology. Nemolizumab is the first approved monoclonal antibody that specifically targets IL-31 receptor alpha, inhibiting the signalling of IL-31.2,5,6 IL-31 is a neuroimmune cytokine that drives itch and other symptoms in both atopic dermatitis and prurigo nodularis.3,4 These new findings reinforce the critical role of IL-31 pathway inhibition in achieving rapid itch response. Atopic dermatitis and prurigo nodularis are debilitating skin conditions that significantly affect quality of life, with symptoms such as per
Mori Memorial Foundation’s Global Power City Index 2025 Sees City Rankings Shift Due to Tourism Gains in East Asia and Inflationary Pressures in the West17.12.2025 04:00:00 CET | Press Release
The Mori Memorial Foundation’s Institute for Urban Strategies, a research body established by Mori Building, Tokyo’s leading urban landscape developer, today published its annual Global Power City Index (GPCI) 2025, a report evaluating the urban competitiveness of 48 major cities worldwide. The report also includes the GPCI–Financial Centers index, an assessment of cities as international financial centers, and the new GPCI–Startup Ecosystems index, which assesses the competitiveness of startup environments. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20251216187692/en/ 48 Major Cities Evaluated in Mori Memorial Foundation’s GPCI-2025 Report This year’s report highlights the remarkable rise of East Asian cities and the stagnation of several Western cities, showing how global challenges, such as geopolitical tensions and regional disparities in inflation, are greatly impacting the performance of major cities worldwide. The r
GE HealthCare and Indonesia’s Ministry of Health to expand access to quality care through the provision of 300+ advanced CT scanners17.12.2025 03:00:00 CET | Press Release
GE HealthCare (Nasdaq: GEHC) today announced it will supply more than 300 CT (computed tomography) scanners under Indonesia’s Strengthening Indonesia’s Health Referral Network (SIHREN) program to deliver equitable, high-quality care to more than 280 million Indonesians. As part of a competitively awarded, multi-year contract, GE HealthCare will supply the advanced CT scanners to public hospitals across all 38 provinces, including urban and remote areas. The CT scanner procurement under SIHREN was conducted through a fully competitive international tender process governed by the World Bank’s procurement regulations. SIHREN is the largest healthcare infrastructure investment in Indonesia’s history and among the largest multilateral health projects globally. SIHREN aims to modernize the national referral system and expand access to diagnostics and treatment across the archipelago, with a focus on non-communicable diseases (NCD) management, maternal health, and pandemic resilience. By mode
IDWS 2025 Concludes with Focus on Global Knowledge Exchange, Financial Opportunities, and Scalable Water Solutions16.12.2025 20:03:00 CET | Press Release
The 4th Innovation Driven Water Sustainability Conference (IDWS) 2025 concluded on Wednesday in Jeddah, confirming its status as one of the world’s most influential platforms for shaping the future of water innovation, sustainability, and security. Gathering senior global policymakers and international industry leaders, this year’s edition has advanced critical dialogue on safeguarding the planet’s most vital resource, with Saudi Arabia at the forefront. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20251216483490/en/ Investors, innovators, and global institutions gather in Saudi to outline how capital, collaboration, and governance can accelerate long term water sustainability (Photo: AETOSWire) Among the most consequential engagements were a series of meetings that brought together discussions powered by SWA, centred on shared challenges, knowledge exchange, and exploring opportunities within the global water ecosystem. Att
OAG Appoints ex-Skyscanner Executive Filip Filipov as New Chief Executive Officer16.12.2025 17:00:00 CET | Press Release
OAG announces today the appointment of Filip Filipov, ex-Skyscanner executive, as new Chief Executive Officer. Filip Filipov currently serves as the company’s Chief Operating Officer and takes over from Phil Callow who has chosen to step down having completed thirteen transformational years at the helm of OAG to pursue his many other interests. Since joining in 2024, Filipovhas played a leading role in the company’s ambitious next phase of growth and ongoing acceleration. He will now lead OAG into a new era defined by advanced data products and AI-driven intelligence. Before joining OAG, Filipov held senior roles in travel technology and big-data consulting, including on Skyscanner’s executive team. Filip Filipov said: “It’s a privilege to step into this role and lead a company with such a strong heritage and reputation. I’m excited for what’s ahead and committed to serving our customers with the reliability, service, and innovation they depend on.” Chairman of OAG, Gehan Talwatte, com
In our pressroom you can read all our latest releases, find our press contacts, images, documents and other relevant information about us.
Visit our pressroom
