Calabrio förvärvar Teleopti för att skapa en global standard för intelligenta kundupplevelser
Calabrio tillkännagav idag att de har förvärvat Teleopti, en leverantör av mjukvara för bemanningsplanering med huvudkontor i Stockholm, för att skapa en ny global standard för kundupplevelseindustrin.
Teleopti's WFM-programvara (Workforce Management) kombineras med Calabrios lösningar för kundupplevelser och skapar en ledande SaaS-plattform för flera användare som ger en intelligent kundupplevelse. Calabrio och Teleopti för samman kunder från hela världen, bland annat Best Buy, Rabobank, Shopify, Netflix och GE Appliances, ett Haier-företag.
"Calabrio har alltid varit banbrytande inom branschen och vi ser fram emot att välkomna Teleoptis team och arbeta med det uppdraget tillsammans", säger Tom Goodmanson, VD och koncernchef för Calabrio. "Vi berikar mänskliga interaktioner - inom och utanför kontaktcentret – och låter våra kunder skapa djupa relationer till sina kunder med hjälp av data och analyser. Samtidigt som vi gör allt detta ser vi till att deras anställda har de bästa tänkbara verktygen för att låta mänsklighet genomsyra ett annars ganska kallt samspel. Kombinationen av våra ledande lösningar skapar nya möjligheter för den moderna arbetskraften och ger företag runt om i världen en intelligent syn på interaktionen mellan ombud och kund."
I takt med att företag blir mer medvetna om hur viktigt det är med engagerade anställda söker de efter lösningar som motiverar och hjälper kundserviceagenter samtidigt som kundförståelsen leds tillbaka till verksamheten. Calabrios paket för intelligenta kundupplevelser integrerar analys och visuella upplevelser i vardagsverktygen, vilket inkluderar WFM, och skapar nya möjligheter för alla typer av användare att lättare och mer noggrant agera utifrån den information som tillhandahålls. Nyckel Utförande Indikationer för företaget är att bli mer tillgängligt, mer relevant och mer användbart för beslut med kunderna i fokus.
"WFO-marknaden är fortsatt stark och mycket konkurrenskraftig. Den här typen av lösningar ger företag interna och externa analyser tillsammans med produktivitetsverktyg som förbättrar kundernas och de anställdas engagemang", säger Donna Fluss, VD för DMG Consulting LLC. "Calabrios förvärv av Teleopti, en högt respekterad leverantör av lösningar för kontaktcenter och bemanningsplanering, stärker Calabrios WFO-erbjudande och globala räckvidd. Både Calabrio och Teleopti har haft en imponerande tillväxt de senaste åren. Förvärvet positionerar Calabrio som en viktig global aktör. "
"Förvärvet ger kunder och samarbetspartner enorma möjligheter", säger Olle During, VD på Teleopti. "Både Calabrio och Teleopti har satsat på att tillhandahålla innovativa produkter som skapar positiva miljöer för anställda där de kan växa, förbli engagerade och vara produktiva. Vi ser fram emot att fortsätta på den här vägen tillsammans, leverera värde och en enastående servicenivå som garanterar våra kunders framgång. "
"Att hitta lösningar som engagerar medarbetare är någonting som har utvecklats snabbt", säger Paul Stockford, VD och chefsanalytiker för Saddletree Research. "Den press som sätts på kontaktcentret att leverera exceptionella kundupplevelser gör det ännu viktigare att ombuden har lämplig utbildning och är motiverade. Kombinationen av två ledande leverantörer av kundupplevelser som Calabrio och Teleopti visar ett ökat engagemang för att främja djupare anställningsengagemang och låter deras kunder få stor inverkan på kundresan. "
Calabrio och Teleopti har tillsammans mer än 35 år i ledande ställning på marknaden för bemanningsmöjligheter och förbättrade kundupplevelser, med höga betyg från branschanalytiker, kunder och partners. Båda överträffar genomgående sina konkurrenter när det gäller kundbetyg för deras förmåga att förstå kundernas behov och den övergripande upplevelse de tillhandahåller, från implementering till ett kontinuerligt stöd.
"KKR är glada över att kunna stödja Calabrios team i byggandet av en ledande kundupplevelseplattform i molnet. Det kombinerade företaget kommer att fortsätta odla sitt omfattande ekosystem av samarbetspartner och göra det möjligt för dessa att dra nytta av det mest kompletta, skalbara erbjudandet för arbetskraftsengagemang på en global nivå", säger John Park, styrelseordförande för Calabrio och ledamot i KKR och Vini Letteri, VD för KKR.
Perella Weinberg Partners LP var Calabrios exklusiva finansiella rådgivare för transaktionen. William Blair var Teleoptis exklusiva finansiella rådgivare för transaktionen. Mer information finns på Calabrios webbplats.
Om Calabrio
Calabrio är ett företag för intelligenta kundupplevelser som låter organisationer berika mänskliga interaktioner. Genom AI-driven analys kartlägger Calabrio kundbeteende och kundkänslor och hämtar övertygande insikter från kontaktcentret. Organisationer väljer Calabrio på grund av företagets förmåga att förstå kundernas behov och dess övergripande erfarenhet, från implementering till kontinuerligt stöd. Läs mer på https://www.calabrio.com/ och följ @Calabrio på Twitter.
Calabrio, Calabrio ONE® och Calabrios logotyp är registrerade varumärken eller varumärken som tillhör Calabrio, Inc. Alla andra varumärken som nämns i detta dokument är deras respektive ägares egendom.
Om Teleopti
Teleopti hjälper organisationer att skapa nya möjligheter för sina anställda att ge enastående kundservice genom vårt molnbaserade WFM-system (Cloud First Workforce Management). Vi är ett globalt team av innovatörer och experter som fokuserar 100 % på WFM, vilket ger företag användarvänlig automatisering och optimering av omnikanalsprognoser, schemaläggning och personalhantering. Teleopti WFM stöder företagens lönsamhet genom att förbättra den operativa effektiviteten, de anställdas engagemang och kundupplevelsen. Sedan starten 1992 har vårt kundsamhälle vuxit till att omfatta 100 länder med samarbetspartner över hela världen. Idag planerar och möjliggör Teleoptis WFM arbetsdagen för mer än 500 000 anställda.
Detta meddelandes ursprungliga källspråkstext är den officiella versionen. Översättningar tillhandahålls endast som ett stöd och skall jämföras med källspråkstexten, vilken är den enda versionen av texten som har rättslig verkan.
To view this piece of content from cts.businesswire.com, please give your consent at the top of this page.
Se källversionen på businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20190603005238/sv/
Contact information
Mediakontakt:
Calabrio
Kelsey Quickstad
CalabrioUS@hotwireglobal.com
About Business Wire
Subscribe to releases from Business Wire
Subscribe to all the latest releases from Business Wire by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.
Latest releases from Business Wire
Making Science Unveils ‘AWAKE’: The AI Venture Studio Industrialising Startup Creation and AI-First Innovative Solutions23.12.2025 20:51:00 CET | Press Release
Making Science, the global digital acceleration consultancy, today announced the launch of AWAKE Venture Studio. This "AI-first" model represents a new era in systematic innovation, designed to identify, prototype, and scale both internal proprietary solutions and independent AI-native startups with global reach. The launch of AWAKE is motivated by the significant efficiency gains of orders of magnitude that Making Science has already achieved through the internal integration of AI. By applying these methods, the firm has achieved a 2x acceleration in tech feature development reducing time in the deployment of AI Agents. This model has already proven its commercial and innovative power through the acceleration of startups like ad-machina, which has multiplied its value by 10 since joining the Making Science ecosystem. These proven benchmarks serve as the technical foundation for AWAKE’s two interconnected engines, which formalise this efficiency into a repeatable manufacturing process
FDA Clears First Extended Depth of Focus Contact Lens for Presbyopia23.12.2025 18:07:00 CET | Press Release
The Cataltheia Group and its U.S. subsidiary, Bruno Vision Care LLC, a leader in eye health innovation, today announced that the U.S. Food and Drug Administration (FDA) has cleared the first and only Daily Disposable Soft (Hydrophilic) Contact Lens for Presbyopia utilizing patented Extended Depth of Focus (EDOF) optical design technology, enabling commercial distribution in the United States. Deseyne® delivers smooth, continuous focus across near, intermediate, and distance vision, providing clear, natural vision without compromise. This performance is enabled by Cataltheia’s patented hyper-refractive central zone, engineered to precisely redirect light in a controlled manner. The result is a clear clinical advantage over the only other available contact lens option for presbyopia, multifocal lenses, which rely on multiple optical zones and often require prolonged visual and cognitive adaptation. “We are proud to offer the first contact lens solution for the world’s aging population th
Aramco Awards SLB Long-Term Contract to Support Kingdom’s Unconventional Gas Production Growth23.12.2025 14:58:00 CET | Press Release
Global technology company SLB (NYSE: SLB) has been awarded a five-year contract by Aramco to provide stimulation services for its unconventional gas fields. This award is part of a broader multi-billion contract, supporting one of the largest unconventional gas development programs globally. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20251223074948/en/ The contract encompasses advanced stimulation, well intervention, frac automation, and digital solutions, which are important to unlocking the potential of Saudi Arabia’s unconventional gas resources. The contract encompasses advanced stimulation, well intervention, frac automation, and digital solutions, which are important to unlocking the potential of Saudi Arabia’s unconventional gas resources — a cornerstone of the Kingdom’s strategy to diversify its energy portfolio and support the global energy transition. “This agreement is an important step forward in Aramco’s effor
Tabelog, Japan's Largest (*1) Restaurant Search and Reservation Service, Launches Multilingual App for International Visitors23.12.2025 14:00:00 CET | Press Release
Tabelog (https://tabelog.com/en/), Japan's largest restaurant search and reservation service operated by Kakaku.com, Inc., launched its multilingual smartphone application (iOS/Android) for international travelers on Monday, November 17, 2025. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20251221963753/en/ The Tabelog Multilingual App for International Travelers — Japan's Largest Restaurant Search and Reservation Service With approximately 100 million monthly users(*3), Tabelog is Japan's premier service widely used by Japanese locals for daily restaurant discovery. Its database is unrivaled domestically, featuring information on approximately 890,000 establishments nationwide and over 85 million reviews and photos(*4). Unlike global map services or travel sites, Tabelog is built on "authentic ratings and reviews from local Japanese users," enabling travelers to discover truly exceptional restaurants beloved by locals — not
BeOne Medicines to Present at the 44th Annual J.P. Morgan Healthcare Conference23.12.2025 12:01:00 CET | Press Release
BeOne Medicines Ltd. (NASDAQ: ONC; HKEX: 06160; SSE: 688235), a global oncology company, today announced it will participate in the 44th Annual J.P. Morgan Healthcare Conference on Tuesday, January 13, 2026, with a presentation at 7:30 am PST. Live webcasts of these events can be accessed from the investors section of the Company’s website at https://ir.beonemedicines.com, https://hkexir.beonemedicines.com, https://sseir.beonemedicines.com. Archived replays will be available on the Company’s website. About BeOne Medicines BeOne Medicines is a global oncology company based in Switzerland that is discovering and developing innovative treatments that are more accessible to cancer patients worldwide. With a portfolio spanning hematology and solid tumors, BeOne is expediting development of its diverse pipeline of novel therapeutics through its internal capabilities and collaborations. With a growing global team of nearly 12,000 colleagues spanning six continents, the Company is committed to
In our pressroom you can read all our latest releases, find our press contacts, images, documents and other relevant information about us.
Visit our pressroom
