Stångåstaden vann Kundkristallen för bästa service

Stångåstaden är i topp bland Sveriges större bostadsbolag när det gäller service och kvalitet. Igår kväll avgjordes Kundkristallen som bygger på Stångåstadens kundundersökning. Stångåstaden tog hem segern i kategorin ”Högsta serviceindex”.
Stångåstaden vinner Kundkristallen för högsta serviceindex 2019 på Benchhmark event

Det är för fjortonde året i rad som fastighetsbranschens prestigefulla pris Kundkristallen delas ut för att kora Sveriges bästa hyresvärdar. De nominerade utses bland de företag som genomfört kundundersökningen AktivBo under 2018, där hyresgästerna får betygsätta hur de upplever sin hyresvärd. Stångåstaden tävlade i gruppen med bostadsbolag som har fler än 9 000 bostäder.

- Stångåstaden har etablerat sig i toppen av Sveriges större bostadsbolag när det gäller service och kvalitet. Genom ett gediget och målfokuserat arbete befäster vi vår ställning som en av de bästa och det känns verkligen jättebra, säger Fredrik Törnqvist, vd Stångåstaden. Våra medarbetare jobbar hela tiden hårt för att ge alla våra kunder en bra och professionell service.

Läs mer om AktivBo och tävlingen:

För ytterligare information kontakta gärna:
Fredrik Törnqvist, vd Stångåstaden, tel. 072-574 96 60

Stångåstaden vill bidra till sund konkurrens och schyssta villkor på byggarbetsplatser20.3.2024 08:30:00 CET | Pressmeddelande

Stångåstaden arbetar sedan länge med aktiviteter för att upprätthålla en sund konkurrens på våra byggarbetsplatser. Idag görs detta dels genom kravställning i upphandlingar, lokalt samarbete mellan Byggföretagen och de offentliga beställarna, dels genom förhandskontroller och kontroll under byggskedet. Då Stångåstaden är en stor aktör i regionen och vill vara en normbildande aktör i branschen kommer vi under 2024 att ta ytterligare steg för att öka kravställningen och uppföljningen.

Så vill vi bidra till sund konkurrens och schyssta villkor på byggarbetsplatser20.3.2024 08:00:00 CET | Blogginlägg

Det förekommer tyvärr problem med fusk och dåliga villkor på byggarbetsplatser i Sverige. Det riskerar att bli en grogrund för organiserad brottslighet om vi inte agerar och arbetar förebyggande. Problemen handlar om allt från obetalda skatter, arbetsgivaravgifter och sociala avgifter till illegal arbetskraft och dålig arbetsmiljö. Det leder också till en osund konkurrens på byggmarknaden. Fusk och kriminalitet riskerar att försämra kvaliteten på byggen, skapa social oro och resultera i att seriösa byggföretag slås ut.

Stångåstaden kommenterar skador på fastighet samt ombesörjer evakuering för drabbade hyresgäster8.3.2024 08:30:00 CET | Pressmeddelande

Stångåstaden har under torsdagen inlett arbetet med att säkra den explosionsdrabbade fastigheten på adressen Ödegårdsgatan 16 i stadsdelen Johannelund. Undersökningen visar att skadorna på konstruktionen är mer omfattande på konstruktionen än vad den första bedömningen gjorde gällande. Med anledning av detta kommer Stångåstaden nu inleda arbetet med att säkra fastigheten. Bolaget ombesörjer samt att bolaget ombesörjer evakueringsbostad för alla drabbade kunder i fastigheten.