Nytt avtal med NCC för Övre Vasastaden

Stångåstaden har skrivit avtal med NCC om etapp två i kvarteret Agraffen i Övre Vasastaden, där matbutiken Priso tidigare låg. Avtalet omfattar 113 lägenheter.

De 113 lägenheterna ligger längs med Industrigatan och husen kommer att ha nio våningar.

- Vi har ett bra samarbete med NCC sedan första etappen, säger Andreas Rönngren, projektledare Stångåstaden. I den här etappen bygger vi fler mindre lägenheter eftersom den hyresnivån är efterfrågad.

Lägenheternas storlek varierar från ett till fem rum och kök där 64 lägenheter är tvåor. Den andra etappen ska vara klar i augusti 2019. Husen i kvarteret kommer att uppfylla kraven enligt Miljöbyggnad silver.

För ytterligare information kontakta gärna:
Michael Stenberg, fastighetschef Stångåstaden, 013-20 86 48