Sportbladet satsar på direktsänd sport – sänder Elitserien i bandy

För Aftonbladet tas nu ytterligare strategiska steg kring livesänd sport, för att möjliggöra en än större affär och en allt starkare position inom området.
När engagemanget och intresset för svensk bandy nu växer säkerställer Sportbladet att ännu fler får möjlighet att ta del av matcherna i den högsta serien. Från och med ikväll erbjuder Sportbladet elitseriematcher i bandy, via pay per view.
– Att Elitserien får landets största sporttidning att satsa på bandy är stort. Svensk Elitbandys satsning på streaming av alla Elitseriens matcher har möjliggjort att fler intresserar sig för vår liga. Vi går nu vidare tillsammans med Sportbladet, säger Svensk Elitbandys ligachef Per Selin.
Först ut bland Sportbladets matcher är kvällens möten mellan AIK Bandy - Frillesås BK, Bollnäs GIF - Hammarby IF, IFK Motala - Villa Lidköping och IK Sirius - Vetlanda BK. Matcherna köps på Sportbladet (sportbladetplay.se) alternativt hos samarbetspartnern Bandyplay.se.
– Elitserien i bandy passar väldigt bra in i Sportbladets strategi såväl när det gäller att nå ut lokalt i landet som att utveckla vår betalaffär. Det är dessutom väldigt roligt att successivt erbjuda mer liveidrott till våra besökare som ytterligare en dimension hos Sportbladet, säger Sportbladets affärschef Katarina Koritz.
Samarbetsavtalet gäller i tre år med option på ytterligare ett år. Rättigheterna omfattar även ett 20-tal matcher i Elitserien för damer som kommer sändas från och med säsongen 2020–2021.
Sportbladet är Sveriges största sportdestination med över en miljon läsare varje dag. Sedan starten i maj 2000 har det rosa Sportbladet byggt en stark position och redaktionen samlar i dag många av Sveriges mest framstående sportjournalister, som Johanna Frändén, Erik Niva, Kristoffer Bergström, Simon Bank och Frida Fagerlund.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Katarina Koritz, affärschef, Sportbladet. Tel: 070-333 12 22. E-post:katarina.koritz@aftonbladet.se
Patric Hamsch, sportchef, Sportbladet. Tel: 070-945 38 70. E-post: patric.hamsch@aftonbladet.se
Eric Rosén, biträdande redaktör, Aftonbladet. Tel: 070-474 22 51. E-post:eric.rosen@aftonbladet.se
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder



Om
Aftonbladet är en del av Schibsted och svenska folkets primära nyhetskälla. Varje dag når tidningen omkring 3,9 miljoner läsare och tittare, via mobila plattformar, webben, online video och som papperstidning. Omkring 250 000 svenskar är i dag prenumeranter på Aftonbladet Plus. Aftonbladet har ca 300 anställda. Omsättningen 2018 var 1,8 miljarder kronor och vinsten 204 miljoner kronor (EBITDA). Tidningen grundades 1830 av Lars Johan Hierta och ägs av den norska mediekoncernen Schibsted (91 procent) och Landsorganisationen, LO, (9 procent).
Följ Vend
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Vend
Vend stärker ledningen – Yale Varty blir ny Chief Commercial Officer (CCO)15.10.2025 12:00:00 CEST | Pressmeddelande
Ett viktigt steg för att stärka Vends kommersiella ledarskap inför framtiden, enligt Christian Printzell Halvorsen, VD för Vend.
Vend appoints Carl Vult von Steyern as Director of Advertising3.9.2025 08:30:00 CEST | Pressmeddelande
Vend, the Nordic marketplace group behind Blocket (Sweden), Finn (Norway), Tori (Finland) and DBA (Denmark), is accelerating the transformation of its advertising business by appointing Carl Vult von Steyern as Director of Advertising Products & Operations.
Vend appoints Maria Sandgren as new EVP & Chief Product and Technology Officer15.5.2025 10:05:00 CEST | Pressmeddelande
Today, Vend appointed Maria Sandgren as Executive Vice President and Chief Product & Technology Officer.
Schibsted Marketplaces becomes Vend: A new name for a smarter future12.5.2025 09:00:00 CEST | Press Release
Schibsted Marketplaces announces its official change into Vend today, marking a bold new chapter as a unified, purpose-driven family of marketplaces across the Nordics. The new name and brand identity reflect the company’s ongoing evolution as a leading digital marketplaces company committed to helping users make smarter choices and spend their time wisely.
Schibsted Marketplaces avslöjar nytt företagsnamn: Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Pressmeddelande
"Vend markerar början på en enad satsning. Med det här nya namnet förenar vi vår nordiska familj av marknadsplatser – och förvandlar dem till en kraftfull innovationsmotor," säger Christian Printzell Halvorsen. Den fullständiga övergången till Vend är planerad till andra kvartalet 2025.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum
