Prisutdelning i tävlingen SABOs Kombohus

Nu är det dags att presentera vinnaren i tävlingen SABOs Kombohus. I december förra året utmanade SABO landets byggentreprenörer och efterlyste mindre och mer flexibla flerfamiljshus som kan användas tillkompletteringsbebyggelse. Vi har fått många intressanta förslag och vill gärna presentera dem för dig. Välkommen till miniseminarium, prisutdelning och lunchmingel den 12 maj.

Program

10.00 Nyproduktion av hyresrätter – ett av SABOs prioriterade områden, med Kurt Eliasson, VD SABO

10.10 Presentation av tävlingsupplägget, med Gösta Gustavsson, chef Fastighetsutveckling, SABO

10.20 De tävlande presenterar sig: Korta företagspresentioner av de tävlande, vilka som arbetat fram förslagen och hur man upplevt att jobba med denna typ av utmaning (cirka 5 minuter/företag).

11.00 Utvärderingsgruppens arbete och bedömningar, med Bert-Inge Storck, VD i Karlshamnsbostäder och ordförande i utvärderingsgruppen

11.15 Prisutdelning med Kurt Eliasson

11.30–12.30 Lunchmingel

De tre utvalda förslagställarna presenterar sina förslag i detalj.

Tid och plats: Torsdagen den 12 maj klockan 10.00–12.30. Drottninggatan 29, 7 tr, Stockholm

Anmälan: Senast den 5 maj, till: Anna Sundmark, SABO, 08-406 55 41 eller anna.sundmark@sabo.se

Bifogas: Inbjudan till den 12 maj 2011 (pdf-symbolen längst ned i detta mejl)

Fakta tävlingen SABOs Kombohus:
SABOs Kombohus syftar till att sluta ramavtal om typhus. Anbudsgivarna förbinder sig att producera huset till ett maximalt entreprenadpris på 12 000 kronor/kvm exklusive moms. På huset ställs bland annat kravet att det ska:
Uppföras i två våningar och vara tillgänglighetsanpassat med hiss
Innehålla 6-8 lägenheter
Ha balkong eller uteplats till samtliga lägenheter
Ha plats för barnvagnar och rullatorer i trapphuset
Ha låg energiåtgång – max 60 kWh/kvm och år

Sveriges Allmännytta är bransch- och intresseorganisationen för 320 allmännyttiga kommunala och privata bostadsföretag som bygger och förvaltar hyresbostäder för alla i hela landet. Tillsammans har de över 975 000 hyresbostäder

Nytt avtal ska starta en energirevolution i Sverige18.3.2024 07:00:00 CET | Pressmeddelande

Sveriges Allmännytta och ViaEuropa initierar samarbete för att påskynda den gröna omställningen I en strävan efter att leda vägen för den gröna omställningen i Europa och globalt, har Sveriges Allmännytta och ViaEuropa tagit sig an utmaningen att snabba på övergången till ett mer hållbart energisystem. Deras gemensamma mål är att främja energigemenskaper som en kraftfull drivkraft för förändring.