Pressinbjudan: SABOs Fastighetsdagar i Linköping

Bransch- och intresseorganisationen SABO arrangerar den 3-4 mars en nationell konferens om stadsdelsförnyelse. Representanter för media är välkomna att delta.

Bostadsbranschen står inför stora utmaningar inom flera områden. Till exempel ökad nyproduktion och renovering, krav på att följa nya lagar och regler om miljöbelastning och tillgänglighetsanpassning. SABOs Fastighetsdagar berör alla dessa aspekter i flera parallella seminarier.Under konferensen arrangeras även studiebesök till Valla och Abisko/Övre Vasastaden i Linköping. Där finns exempel på nyproduktion i form av SABOs Kombohus och studentbostäder i form av modulhus. Besökarna kan även studera nybyggda vindsvåningar och förtätning och hur bostadsbolaget Stångåstaden arbetar med underhåll i kulturhistorisk miljö.

Fastighetsdagarna arrangeras av SABO, Sveriges Allmännyttiga Bostadsföretag, med det allmännyttiga bostadsföretaget Stångåstaden som värd. Konferensens cirka 300 deltagare kommer från hela landet och arbetar med energi, teknik, förvaltning, bygg och miljöfrågor i bostadsföretag.

Under konferensen presenteras även vinnarna i Årets bästa renoveringsprojekt 2015.

Anmälan:
Journalister deltar kostnadsfritt på seminarier och föreläsningar, fika och lunch. Samt på studiebesöken i mån av plats. Middagen hålls enbart för konferensdeltagarna.
Anmälan görs till: anna.treschow@sabo.se senast den 25 februari. Uppge vilket mediaföretag du kommer ifrån och ange vilka dagar du deltar samt eventuell specialkost.

Tid och plats:
3-4 mars. Konsert & Kongress, Linköping.

Hela konferensprogrammet hittar du här

Stefan Björling, Fastighetsutveckling, SABO: 073-525 58 80
Anna Treschow, administratör SABO: 08-406 55 41