Studentlitteratur ger fri tillgång till digitalt läromedel i matematik

– Det är en svår tid just nu och vi måste alla se till att hjälpas åt. Genom att dela med oss av Tomoyo och vår kunskap hoppas vi kunna underlätta för lärare när det finns behov av distansundervisning, säger Åsa Sandberg, förlagschef Läromedel och lättläst, Studentlitteratur AB.
Tomoyo är ett spelifierat digitalt läromedel för årskurs 1-3 och är ett komplement till basläromedel i matematik. Eleverna arbetar i egen takt och nivån anpassas efter hur eleven svarar.
– Övning och repetition är en viktig del i matematikundervisningen. I Tomoyo kan eleverna jobba självständigt, resultaten sparas och lärarna kan överblicka arbetet i ett digitalt klassrum, säger Åsa Sandberg.
Studentlitteratur har även tagit fram olika slags stödmaterial för distansundervisning till olika läromedel och produkter, till exempel studieguider och färdiga underlag för lektioner som lärare kan dela ut till sina elever.
Nyckelord
Kontakter
Åsa SandbergFörlagschef Läromedel och lättläst
Tel:046-31 21 70asa.sandberg@studentlitteratur.seBilder
Länkar
Om
Studentlitteratur AB är Sveriges ledande utbildningsförlag. I nära samverkan med företrädare för förskola, grundskola, gymnasium och vuxenutbildning, universitet och högskola samt yrkeslivet utvecklar företaget produkter som stödjer kompetensuppbyggnad längs hela kunskapsresan. Företaget, som är familjeägt, finns i Lund. Studentlitteraturkoncernen omsätter 359 miljoner kronor och har 152 anställda.
Följ Studentlitteratur AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Studentlitteratur AB
Ny komplett lärobok om vindkraft27.1.2025 10:44:50 CET | Pressmeddelande
Vindkraften har en central roll i energiomställningen och står i dag för en betydande del av den globala elproduktionen. Nu kommer en heltäckande lärobok om vindkraftens historia, teknik, miljöpåverkan och samhällsaspekter.
"Customer Experience Management på svenska" är Årets Marknadsföringsbok 202428.11.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Sveriges Marknadsförbund har utsett Customer Experience Management på svenska av Helén Rigamonti till Årets Marknadsföringsbok 2024.
Lättlästdagen i Lund – en heldag om språk och läsning14.11.2024 07:30:00 CET | Pressmeddelande
Fredagen den 22 november arrangeras Lättlästdagen på Kulturen i Lund – en inspirerande och lärorik heldag om språk, läsning och begriplighet med lättläst som utgångspunkt. Arrangörer är Språktidningen och Nypon och Vilja förlag i samarbete med MTM.
Student belönas för bästa rättsteoretiska examensarbete4.6.2024 08:06:33 CEST | Pressmeddelande
David Reidhavs pris för bästa rättsteoretiska examensarbete delas nu ut för tredje gången. Studentlitteratur uppvaktade årets mottagare Gustaf Sveréus med diplom och 5000 kr vid en högtidlig ceremoni på Juridicum i Lund den tredje juni.
Bokbranschens Klimatinitiativ lanserar vägledningar med handfasta tips för att minska klimatpåverkan16.5.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Bokbranschens Klimatinitiativ lanserar idag vägledningar till företag i bokbranschen med handfasta tips för att minska klimatpåverkan från sin verksamhet.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum