
DZT utvidgar sin framgångsrika kampanj #DiscoverGermanyFromHome

För att upprätthålla dialogen med morgondagens kunder under rådande lockdown var kampanjens initiala syfte att förmedla ett inspirerande, empatiskt och samtidigt informativt innehåll på ett underhållande och interaktivt sätt, och att sprida det via DZT:s mer än 30 sociala media-kanaler. Sedan mitten av april kompletteras det digitala informationsutbudet av en mikrosida med virtuella upplevelseformat för destinationer i Tysklands alla 16 delstater; Spotify-spellistor; en interaktiv karta; frågesport och matlagningsrecept – kort sagt, allt som skapar nyfikenhet och lust att uppleva reslandet Tyskland.
Kampanjen har kompletterats med en tre minuter lång film som presenterar resedrömmar om destinationen Tysklands mångfaldiga utbud. Filmen kan ses på DZT:s YouTube-kanal och på mikrosidan.
I nästa steg utvidgar DZT utbudet på mikrosidan med en AI-chatbot som förser potentiella Tysklandsresenärer med aktuell information om reseplanering, resesätt, juridiska aspekter och turismutbud.
Petra Hedorfer, styrelseordförande för DZT, berättar:
– Varumärket ’Reselandet Tyskland’ har en etablerad strålkraft som tillsammans med ett höggradigt flexibilitetstänk vid skapandet och utförandet av kampanjen, samt en mångsidig användning av digitala alternativ samverkar för att, trots rådande lockdown, hålla intresset för produkten levande. Med inspiration och information upprätthåller vi en aktiv dialog med våra kunder och våra kontakter i den internationella resebranschen. På så vis bygger vi grunden för att i framtiden kunna lansera framgångsrika återhämtningsprogram.
Utifrån den aktuella utvecklingen på de olika källmarknaderna kan återhämtningsåtgärder startas under årets andra hälft, kampanjer kan få nya startdatum och kampanjinnehåll som står i startgroparna kan snabbt kablas ut i enlighet med de olika marknadernas behov.
Förutom empatikampanjen till slutkunder informerar DZT även sina partners i den internationella resebranschen och inom tysklandsturismen med ständigt uppdaterad information om Corona-krisen, om DZT:s globala aktiviteter och den aktuella situationen på de 15 viktigaste källmarknaderna på onlineportalens tradesidor.
Bakgrund:
Tysklands incomingturism har på grund av den rådande Coronakrisen inom loppet av några veckor i princip helt stagnerat. Reserestriktionerna gäller både inresor till Tyskland och utresor från de viktigaste källmarknaderna. Först när de administrativa åtgärderna i Tyskland och i världen lättar är det möjligt att återuppta den affärsmässiga reseverksamheten.
Nyckelord
Kontakter
Ida LarcénPress- och webbansvarig
Tel:+46 8 665 18 85ida.larcen@germany.travelBilder

Dokument
Om
Tyskland - Det vänliga semesterlandet
På uppdrag av den tyska regeringen har Tyska Turistbyråns huvudkontor (DZT - Deutsche Zentrale für Tourismus e.V.) arbetat i mer än femtio år för att sprida budskapet om reselandet Tyskland till den övriga världen. Tyskland är känt för sin turistiska mångfald över hela världen vilket har gjort uttrycket reselandet Tyskland till ett av de mest välkända varumärkena. Läs mer på www.germany.travel
Följ Tyska Turistbyrån
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Tyska Turistbyrån
Fem måsten i Berlin 202517.12.2024 05:30:00 CET | Pressmeddelande
År 1825 påbörjades bygget av museumsön i Berlin. Mitt i staden och mitt i floden Spree. Här finns i dag fem världsberömda museer, med samlingar om mer än 6000 år av mänsklighetens historia.
Tyska Turistbyrån i Sverige stänger12.12.2024 15:30:00 CET | Pressmeddelande
Tyska Turistbyråns kontor i Sverige kommer att avsluta sin verksamhet den 31 december 2024. Därmed avslutas en lång och framgångsrik tid med goda kontakter mellan de svenska resenärerna och destinationen Tyskland
De mest sevärda resmålen i Tyskland 202427.11.2024 10:07:42 CET | Pressmeddelande
Semesterupplevelser för hela familjen, pulserande storstäder och historiska sevärdheter är favoriterna bland internationella besökare i Tyskland. Detta visar resultatet från undersökningen "De 100 mest sevärda resmålen i Tyskland" på den Tyska Turistbyråns (DZT) hemsida.
Hemma-hos-semester på privat herrgård20.11.2024 05:00:00 CET | Pressmeddelande
Under de senaste årtiondena har gods och herrgårdar i den nordtyska regionen Mecklenburg genomgått omfattande renoveringar. Många av dessa historiska hus har nya verksamhetsområden och drivs av ägarna, som sätter sin egen prägel på husen utifrån sina intressen och färdigheter.
Stjärnskådning från sängen – i genomskinliga bubbeltält15.11.2024 05:00:00 CET | Pressmeddelande
Under mottot ”Släck lamporna – tänd stjärnorna” erbjuder Schloss Krugsdorf övernattning i så kallade bubbeltält. Tälten ligger i slottsparken och lockar med en förtrollande panoramavy och fri utsikt över en spektakulär stjärnhimmel. För den som inte vill laga mat ute erbjuder slottet en romantisk middag med en gourmetkock.
Tyska Turistbyrån