Spendrups stöttar Stockholms nattliv tillsammans med United We Stream STHLM

På Sveriges nationaldag, den 6 juni, livesänds United We Stream STHLM från åtta olika platser i Stockholm med fokus på livemusik, dj-sets och konst. Initiativtagare till projektet är Nattrådet med bland andra Jakob Grandin (Gather Festival, Trädgården) och Johanna Beckman (kreativ chef Trädgården).
– Det här är en chans att på riktigt få visa upp Stockholm som den levande och vibrerande stad den faktiskt är, 24 timmar om dygnet. Vi blir första land i världen som genom United We Stream visar upp åtta magiska platser som representerar Stockholms mångfald och uttryck, säger Jakob Grandin.
United We Stream Sthlm arrangeras i samarbete med Stockholms stad, Visit Stockholm, Spendrups genom varumärket Norrlands Ljus Alkoholfri, fastighetsbolaget Atrium Ljungberg och biljettsajten Tickster.
– Norrlands Ljus har alltid vurmat för musik och kultur, bland annat som mångårig huvudsponsor för stora festivaler som Way out west, Popaganda och förra årets Lollapalooza. I det rådande läget vill vi bidra till att hitta nya vägar för kulturen och Stockholms nattliv att leva och överleva, och för människor att få njuta av fantastisk musik och underhållning. Vi är oerhört glada och stolta att få vara med på denna resa, med otroligt duktiga arrangörer och aktörer involverade, säger Charlotte Liljewall, produktchef för Norrlands Ljus på Spendrups.
Alla livesändningar visas gratis via United We Stream STHLM:s plattformar. Donationer till projektet skänks via unitedwestream.se. Det kommer även gå att köpa stödbiljetter på Tickster.
– Initiativet i Berlin lyckades samla in över tre miljoner kronor första veckan, och det är vår vision att försöka matcha det – om inte bräcka det. Det är så otroligt många som behöver ekonomiskt stöd för att inte gå under. Vi måste tillsammans se till att det finns något nattliv att gå tillbaka till när pandemin är över, säger Jakob Grandin.
Om United We Stream
Coronapandemin har ställt världens kultur- och musikscener inför en av sina största utmaningar någonsin. Inte minst i Berlin, där nattklubbsscenen officiellt stängdes den 23 mars för att hindra spridningen av viruset. Tiotusentals personer inom kultur- och musikscenen stod då plötsligt utan inkomst och många aktörer, klubbar och festivaler som vanligtvis utgör en stor del av stadens identitet riskerade konkurs. Här startade initiativet United We Stream, med livesändningar nästan varje dag från klubbar som Watergate, Berghain, KaterBlau, Wilden Renate och Tresor. Sändningarna hade fler än fem miljoner visningar första veckan och efter 14 dagar hade United We Stream Berlin samlat in över 330 000 euro. I dag har initiativet spridits till världens alla hörn. Den 6 juni blir Sverige och United We Stream Stockholm först i världen med att genomföra en 24 timmar lång livesändning från åtta olika platser. Partners är Stockholms stad, Visit Stockholm, Spendrups, Atrium Ljungberg och Tickster.
Nyckelord
Bilder




Länkar
Om
Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Omaka, BIBAB och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se
Följ Spendrups Bryggeri AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB
Spendrups uppmärksammar Julmustens dag i Ludvika20.11.2025 14:05:00 CET | Pressmeddelande
Inför Julmustens dag 24 november visar en färsk Novusundersökning att julmusten är den alkoholfria dryck som svenskarna mest förknippar med julen. Hela 89 procent nämner julmust – långt före glögg, öl och andra alternativ. På Spendrups bryggeri i Grängesberg produceras varje år cirka 6 miljoner liter av den unika drycken.
Krušovice presenterar Krušo Combo – en hyllning till tjeckiskt hantverk, smak och kvalitet18.11.2025 08:15:00 CET | Pressmeddelande
Det tjeckiska ölmärket Krušovice lanserar konceptet “Krušo Combo” – en hyllning till över 400 år av bryggarhantverk och tidlös smak. Sedan 1581 har Krušovice stått för kvalitet och tradition, och med Krušo Combo möter ölet nu matens värld i inspirerande kombinationer som lyfter både dryck och rätt.
Magic Rock Saucery 3,9% 33 cl burk återkallas22.10.2025 16:14:36 CEST | Pressmeddelande
Spendrups återkallar Magic Rock Saucery 3,9 % burk 33 cl. Vi har fått in reklamationer på överjästa burkar vilket kan orsaka explosion och därmed skada. Vi återkallar därför produkten. Produkten har levererats till Systembolag över hela landet. Konsumenter som har köpt Magic Rock Saucery 3,9 % 33 cl burk ombedes kontakta Spendrups Konsumentkontakt. Konsumenter uppmanas att hantera produkten med försiktighet. Vi tar händelsen på största allvar och har i dialog med tillverkaren inlett en utredning för att vidta åtgärder för att liknande inte ska inträffa framöver samt beklagar det inträffade.
Ta del av Spendrups breda vintersortiment med både älskade klassiker och spännande nyheter21.10.2025 14:00:00 CEST | Pressmeddelande
Med julen runt hörnet är det dags att förbereda för säsongens traditioner. För många svenskar är julölen en självklar del av firandet. I år presenterar Spendrups ett mångsidigt vintersortiment med både älskade klassiker som Mariestads Julebrygd och spännande nyheter som till exempel Mariestads Vinterale – perfekt till vinterns alla högtider.
Heineken® går samman med Joe Jonas och globala influencers för att motverka digital överbelastning och få socialt umgänge “off socials”2.9.2025 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Initiativet grundar sig i en ny rapport som visar hur den ökande digitala belastningen påverkar människor världen över. Mer tid framför skärmen gör att de sociala batterierna töms och leder till att vi umgås mindre i verkligheten, och alltmer sällan bokar in att träffas IRL.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum
