Spendrups och Norr inleder samarbete

– Norr har lyckats skapa ett solitt varumärke som känns helt rätt i tiden, med snygg utsida och ett väl genomarbetat innehåll. De lanserade ju ett år före oss och vi tittade mycket på dem när vi skapade Naia, säger Anna-Stina Hallberg, marknadschef för alkoholfritt på Spendrups.
Norr finns som stilla och kolsyrad dryck och samtliga produkter är koffeinfria. De stilla dryckerna har en låg sockerhalt och de kolsyrade är sockerfria. De senaste dryckerna i sortimentet är dessutom berikade med vitaminer. Drycken passar lika bra vid återhämtning efter träning som till lättdrucken törstsläckare på språng. Norr har ett stort hållbarhetsfokus och arbetar efter en One for One-modell som innebär att för varje såld dryck donerar Norr Company en enhet vätskeersättning till Rädda barnen. Företaget arbetar efter visionen att ingen i världen ska behöva dö av vätskebrist.
– Det Norr gör ligger helt i linje med våra värderingar och sortimentet kompletterar samtidigt Naia väldigt bra i portföljen. Med det här samarbetet stärker vi ytterligare upp vårt sortiment av funktionella drycker, säger Anna-Stina Hallberg.
– Vi på Norr är väldigt glada över vårt partnerskap med Spendrups. Vi har funnits på marknaden i drygt två år och när det nu är dags för vårt nästa steg så känns det helt rätt och ärofyllt att få växa vidare med Sveriges största familjeägda bryggeri, säger Adriano Sannelli som är vd och en av grundarna på Norr Company.
Han fortsätter:
– Att Spendrups dessutom delar våra värderingar och värdesätter vårt One for One-arbete känns viktigt för oss.
Om Norr
The Norr Company grundades 2017 av Adriano Sannelli, Christian Nordenborg och Joakim Bolin. Målet var att ta fram en dryck av hög kvalitet, utan onödigt innehåll och med låg sockerhalt – helt enkelt en produkt som kunde göra skillnad i människors liv, på riktigt. Sedan starten har man donerat vätskeersättningspaket för varje såld produkt till de som behöver det som mest via organisationer som UNICEF och Rädda Barnen. I dag finns fem stilla och tre kolsyrade drycker i sortimentet.
Nyckelord
Kontakter
Anna-Stina HallbergMarknadschef
Alkoholfritt och cider
Adriano SannelliGrundare och vd, The Norr Company
Tel:073-339 32 47adriano@norrcompany.seBilder
Länkar
Om
Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Omaka, BIBAB och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se
Följ Spendrups Bryggeri AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB
Spendrups uppmärksammar Julmustens dag i Ludvika20.11.2025 14:05:00 CET | Pressmeddelande
Inför Julmustens dag 24 november visar en färsk Novusundersökning att julmusten är den alkoholfria dryck som svenskarna mest förknippar med julen. Hela 89 procent nämner julmust – långt före glögg, öl och andra alternativ. På Spendrups bryggeri i Grängesberg produceras varje år cirka 6 miljoner liter av den unika drycken.
Krušovice presenterar Krušo Combo – en hyllning till tjeckiskt hantverk, smak och kvalitet18.11.2025 08:15:00 CET | Pressmeddelande
Det tjeckiska ölmärket Krušovice lanserar konceptet “Krušo Combo” – en hyllning till över 400 år av bryggarhantverk och tidlös smak. Sedan 1581 har Krušovice stått för kvalitet och tradition, och med Krušo Combo möter ölet nu matens värld i inspirerande kombinationer som lyfter både dryck och rätt.
Magic Rock Saucery 3,9% 33 cl burk återkallas22.10.2025 16:14:36 CEST | Pressmeddelande
Spendrups återkallar Magic Rock Saucery 3,9 % burk 33 cl. Vi har fått in reklamationer på överjästa burkar vilket kan orsaka explosion och därmed skada. Vi återkallar därför produkten. Produkten har levererats till Systembolag över hela landet. Konsumenter som har köpt Magic Rock Saucery 3,9 % 33 cl burk ombedes kontakta Spendrups Konsumentkontakt. Konsumenter uppmanas att hantera produkten med försiktighet. Vi tar händelsen på största allvar och har i dialog med tillverkaren inlett en utredning för att vidta åtgärder för att liknande inte ska inträffa framöver samt beklagar det inträffade.
Ta del av Spendrups breda vintersortiment med både älskade klassiker och spännande nyheter21.10.2025 14:00:00 CEST | Pressmeddelande
Med julen runt hörnet är det dags att förbereda för säsongens traditioner. För många svenskar är julölen en självklar del av firandet. I år presenterar Spendrups ett mångsidigt vintersortiment med både älskade klassiker som Mariestads Julebrygd och spännande nyheter som till exempel Mariestads Vinterale – perfekt till vinterns alla högtider.
Heineken® går samman med Joe Jonas och globala influencers för att motverka digital överbelastning och få socialt umgänge “off socials”2.9.2025 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Initiativet grundar sig i en ny rapport som visar hur den ökande digitala belastningen påverkar människor världen över. Mer tid framför skärmen gör att de sociala batterierna töms och leder till att vi umgås mindre i verkligheten, och alltmer sällan bokar in att träffas IRL.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum




