Svea och Specter lanserar komplett lösning för e-handlare

Svea har tillsammans med Specter byggt en gemensam koppling i syfte att förenkla e-handlares administrativa processer. Med hjälp av Sveas betallösningar och Specters affärssystem kommer det i och med den nya kopplingen mellan systemen nu vara möjligt att sköta administration, betalning och logistik i ett och samma system. Ett av företagen som testat kopplingen är hälsoåterförsäljaren Grön Gåva.
– Att driva e-handel tar mer tid än vad många tror. Det handlar inte bara om det administrativa utan om att få allt ifrån teknik till integrationer att fungera. Därför är det viktigt att det finns ett system som är flexibelt. Kopplingen mellan Svea och Specter har automatiserat arbetet och ger en tydlig överblick. Det sparar både tid och kvalitetssäkrar att allt ifrån bokföring till orderhantering sköts rätt, utan att något faller mellan stolarna, säger Tobias Johnsson på Grön Gåva.
I e-handelns framfart har Svea varit en självklar samarbetspartner i arbetet med kopplingen vars roll är central gällande betallösningar, samtidigt som Specter står bakom det webbaserade affärssystemet.
– Flera av våra kunder efterfrågar Sveas betallösning och vi är därför glada att ha haft en tät dialog med Svea genom hela processen. Att automatisera ett system effektiviserar processen för kunderna. Företag som inte har råd att anställa en person för att sköta det manuella, har nu möjlighet till avlastning i och med ett samlat system, säger Rickard Johansson, Partner Manager på Specter.
– Vi ser att e-handeln går extremt bra just nu och har gjort det över tid. Vi har kunder där vd och ekonomichefer packar varor. Att då lägga tid på administration funkar inte, den behöver läggas på de delar som kan främja företagets tillväxt. I grund och botten kommer det samlade affärssystemet spara värdefull tid för e-handlarna. Vi är därför oerhört glada över vår gemensamma koppling, säger Thomas Svensson, Partner Manager på Svea Ekonomi.
För mer information, kontakta:
Thomas Svensson, Partner Manager, Svea Ekonomi
Telefon: 070-545 66 25
Mail: thomas.svensson@svea.com
Om Specter:
Specter är en av Sveriges ledande leverantörer av webbaserade affärssystem, ERP (Enterprise Resource Planning) och omnikanalslösningar för e-handlare, butiker och grossister. Affärsidén är att ge företag verktyg för att fokusera på sin verksamhet och renodla sina administrativa processer.
Om Grön Gåva:
I april år 2000 började Grön Gåva sälja hälsoprodukter över internet från Norrland. Genom åren har sortimentet ständigt utvecklats då nya rön kring hälsa tillkommer i strid ström. Grön Gåva jobbar med en stark ekologisk policy av de hudvårds- och livsmedelsprodukter som finns på marknaden idag.
Nyckelord
Bilder


Dokument
Om
Om Svea:
Svea är en finansiell företagsgrupp med trettio års erfarenhet av att hjälpa företag med deras likviditet. Med 2 000 anställda över hela Europa – från rådgivare och lånespecialister till utvecklare och designers, skapar vi administrativa och finansiella lösningar för små och stora företag i alla branscher. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. Läs mer på svea.com.
Följ Svea Bank AB (publ)
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Svea Bank AB (publ)
Som motreaktion till lågpristrenden: Sveriges e-handlare vill se nya regelverk3.3.2025 09:34:29 CET | Pressmeddelande
Drygt åtta av tio e-handlare tycker att konkurrensen från utländska lågprisföretag som Temu och Shein innebär ett hot. Inte minst för att konsumenter får felaktiga prisförväntningar på svenska företag som omfattas av andra EU-regler. Därför fokuserar många på att öka kvalitet och service men efterfrågar samtidigt en förändring av regelverken. Det visar Svea Banks rapport E-handelsläget Q4.
Ny kartläggning från Svea visar: Här är Sveriges 100 e-handelsraketer 202430.12.2024 06:33:00 CET | Pressmeddelande
De senaste åren har varit utmanande för landets e-handlare. Höga räntor och inflation har hämmat svenskarnas köpsug. Trots det finns det företag som hade en rejäl tillväxt under 2023. I Svea Banks senaste kartläggning listas nu föregående års mest framgångsrika e-handlare.
Black Friday-perioden ökar i omsättning – men färre rabatter präglar rean30.11.2024 09:53:38 CET | Pressmeddelande
Den totala omsättningen för försäljningen under hela Black Friday-perioden ökar i år, medan omsättningen för Black Friday som enskild dag sjunker. Samtidigt rabatterades färre produkter under rean. Det konstateras när Prisjakt och Svea Bank summerar Sveriges största shoppinghögtid.
2 av 5 e-handlare avstår från Black Friday – dålig lönsamhet är främsta skälet28.11.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Black Friday har blivit en riktig vattendelare bland Sveriges e-handlare. Det framkommer i Svea Banks senaste undersökning E-handelsläget. Den visar att det är fler e-handlare som avstår (40 %) från Black Friday än som kommer att delta (35 %). Och den främsta orsaken är för att det inte är lönsamt (41 %). Samtidigt uppger 35 procent av e-handlarna att de väljer bort Black Friday av hållbarhetsskäl.
Svea presenterar E-handelsläget – en djupdykning i svensk e-handel26.11.2024 14:45:46 CET | Pressmeddelande
Nu presenterar Svea Bank rapporten E-handelsläget som varje kvartal analyserar tillståndet inom svensk e-handel. Rapporten bygger på insikter från svenska e-handelsföretag och belyser tillväxt, lönsamhet och framtidstro i branschen. För årets tredje kvartal är förväntningarna inför Black Friday i fokus.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum