Friskis&Svettis vågar prata om olust

- Vi fattar att det inte alltid är så lätt att få ihop tiden, orken och lusten till att träna i vardagen. För oss är det viktigt att erbjuda en träning fri från krav och prestation, säger Susanne Jidesten, generalsekreterare Friskis&Svettis
Kampanjen ”I lust & olust” visar att känslan inför träning inte alltid är superpepp och att det är ok, det är mänskligt. Friskis ser det, tar hand om det och välkomnar att vi kan prata ärligt om det. Det rimmar för övrigt väl med varumärkets DNA och position - att vara öppen, tillgänglig, tillåtande och inkluderande.
- Talespersonerna i kampanjen inkluderar personer som själva pratar om såväl lust som olust inför träning. Vi tror att den attityden kan sänka trösklarna och få fler att ta till sig träningen, fortsätter Susanne Jidesten.
Kampanjen går upp på riksnivå den 27 december i sociala medier, utomhus och i alla träningslokaler runtom i Sverige.
För mer information kontakta:
Ingrid Hammarberg, kommunikationschef, Friskis&Svettis
+46 704 65 00 57, ingrid.hammarberg@riks.friskissvettis.se
För att se det här innehållet från www.youtube.com måste du ge ditt medgivande sidans topp.
Kontakter
Susanne JidestenFriskis&Svettis generalsekreterare
Tel:+46 76 320 32 60susanne.jidesten@riks.friskissvettis.seBilder

Om
Människor i alla åldrar utgör Friskis genom sina medlemskap. Vi erbjuder en låg tröskel till riktigt bra träning för de många. Och vi vill alltid att fler ska få chans att hitta sin grej inom träningen. Vi är fördelade i 145 ideella idrottsföreningar, varav närmare 100 i Sverige och resterande i Norge och övriga Europa.
Följ Friskis&Svettis
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Friskis&Svettis
Friskis spaning - 5 träningstrender5.12.2025 12:48:03 CET | Pressmeddelande
Friskis årliga trendspaning fångar morgondagens träning och hälsa. Vad säger folkhälsans utveckling om framtidens behov? Och vilka trender formar våra vanor? Häng med och få koll på allt från soft wellness till styrketräningens boom - inte minst bland unga.
Friskis lanserar Mini-Röris 8 och Rörispepp22.10.2025 07:55:00 CEST | Pressmeddelande
I drygt 20 år har Friskis inspirerat pedagoger till lekfulla rörelsepauser i klassrummen och på förskolan. Med en allt mer stillasittande livsstil som sprider sig ner i åldrarna och ökade hälsoklyftor, finns fortfarande mycket kvar att göra.
Tillsammans för ett aktivt liv23.9.2025 07:55:00 CEST | Pressmeddelande
Capio och Friskis inleder ett samarbete med fokus på rörelse, träning och hälsa för barn och familjer. Startskottet är en förmiddag fylld med lek och aktiviteter.
Friskis kör megaparty för barn i förskolan18.9.2025 07:55:00 CEST | Pressmeddelande
Onsdag den 1 oktober bjuder Friskis in förskolor och barn över hela landet till det livesända rörelsepartyt Mega Mini-Röris.
HYROX-succé på Friskis – erbjuder fler än 150 pass i veckan22.8.2025 07:55:00 CEST | Pressmeddelande
HYROX har på kort tid blivit en av Friskis stora framgångar. Att träningsformen redan finns på över 50 anläggningar i Sverige och Norge och erbjuder över 150 pass i veckan är bara början.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum
