Friends Agenda

Trots mardrömsstart för ny vd - 2020 ett lärorikt och lönsamt år

Dela
Strax efter att Sibel Wolff klivit på som ny vd för PR- och kommunikationsbyrån Friends Agenda i februari 2020 inledde pandemin sin förödande världsturné. – För mig som nytillträdd vd var det en mardrömsstart, säger Sibel Wolff. Covid-19 och pandemin har varit en tragisk hemsökelse för världen men krisen har samtidigt utvecklat oss till en bättre byrå, vilket nomineringen till Årets Byrå är en bekräftelse på.
Sibel Wolff, VD Friends Agenda
Sibel Wolff, VD Friends Agenda

När Sibel Wolff, med en bakgrund som marknadschef på Proffice (numera Randstad) och senast marknadschef på Urban Deli, tillträdde som vd och huvudägare för Friends Agenda i februari 2020 låg fokus på att vidareutveckla byråns erbjudande inom kompetensförsörjning.  Men covid-19 och den globala pandemin satte snabbt käppar i hjulen.

– Efter att den första förskräckelsen hade lagt sig så gällde det att orientera sig i ett nytt läge. Vad behövde vi göra som byrå för att möta kundernas behov i en ny och svårbedömd situation, berättar Sibel Wolff och summerar byråns erfarenheter från pandemin:

  • Viktigare än någonsin att byrån i grunden förstår både sina uppdragsgivares verksamhet och spelplanen de verkar på när förutsättningarna i omvärlden förändras från dag till dag.
  • Stöd att både agera snabbt och tänka långsiktigt. Stort behov att kunna erbjuda snabb förstärkning på kritiska positioner och samtidigt bidra till en hållbar långsiktig plan som både hanterar faror och tar vara på nya möjligheter.
  • ”Nakna konsulter” måste vara operativa och rådgivande. I en ekonomiskt pressad situation och när mysiga luncher och inspirerande workshops förvandlats till en enda lång digifika tvingas alla inblandade se sina relationer med nyktra ögon och fråga sig: Hur bidrar kommunikationen till vår verksamhetsutveckling och vilket värde skapar varje konsult? En fråga som alla byråns medarbetare måste kunna både besvara och leverera på.

Exempel på Friends Agendas uppdrag i pandemins frontlinje är ett interim management uppdrag under året med inhyrd kommunikationschef på vårdföretaget Aleris och stöd till hårt pressade butiks- och restaurangkedjan Urban Deli med en ny e-handelsstrategi och utveckling av nya pandemianpassade koncept. Men också stöd till internationella dataspelsföretag att utveckla relationen med 100 000-tals nya spelare under den världsomfattande påtvingade isoleringen.

– Det viktiga i berättelsen om pandemin kommer aldrig att vara de digitala verktygen. Utan hur vi använde dem för att hantera utmaningar, utvecklas och skapa nya möjligheter och nytt värde, säger Sibel Wolff. Jag är stolt över att vara vd för en byrå där vi, tillsammans med våra kunder, hittar nya lösningar och fortsätter prestera fantastiska resultat. Att våra kunder sedan röstat fram oss till en nominering för Årets Byrå är såklart extra roligt ett år som detta.

Friends Agenda är nominerade till Årets Byrå i kategorin ”PR & Kommunikation”
Tidigare har Friends Agenda tagit silver i samma kategori 2013 och guld 2014 och 2015. Åren mellan 2016–2019 valde byrån att inte ställa upp i tävlingen.
Torsdag den 11 mars avslöjas årets vinnare i ett digitalt event anordnat av Regi.se

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Sibel Wolff, VD Friends Agenda
Sibel Wolff, VD Friends Agenda
Ladda ned bild

Om

Friends Agenda
Friends Agenda
Åsögatan 115
116 24 Stockholm

http://friendsagenda.se/

KRIS - FÖRÄNDRING - FÖRNYELSE

Friends Agenda är en PR- och kommunikationsbyrå som erbjuder rådgivning och rätt resurser för kommunikationsdriven verksamhetsutveckling.

Vi erbjuder partnerskap och effektivt stöd i kris, i förändringsarbete och skapar långsiktigt värde genom att öka förståelse, förtroende och på så sätt skapa nya möjligheter för dig som kund.

Följ Friends Agenda

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Friends Agenda

Årets första halvlek – demokratiseringskampanjer, poddmakeri och lägereldsreality21.5.2024 14:43:26 CEST | Nyheter

Första halvan av 2024 lider mot sitt slut. I backspegeln ser vi ett halvår präglat av en ängslig och prisstyrd marknad där vi tvingats lära oss nytt och se alternativa lösningar. Vad är AI och hur kan vi använda oss av det, hur fortsätter vi stärka och förverkliga den gröna omställningen, hur kan kommunikation fungera som ett demokratiseringsverktyg och vilka mediala uppdrag är viktiga i en splittrad tid?

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye