Viktig milstolpe när Bolagsverket börjar använda Heroma
– Första kundmyndigheten i Heroma är en efterlängtad och viktig milstolpe. Heroma är ett väldigt användbart system som gör det enklare och effektiviserar administrationen på kundmyndigheterna, säger generaldirektör Thomas Pålsson.
Förutom lönehantering finns en rad andra viktiga och efterfrågade funktioner integrerade i systemet. Heroma ger stora fördelar för de myndigheter som kommer att ansluta sig. Förutom lönehantering kommer det att finnas möjligheter att nyttja andra funktioner som stöd för rekrytering, rehab, kompetens- och utbildningsadministration samt tidrapportering.
– Det är med stolthet och glädje vi nu kan erbjuda Bolagsverkets anställda ett modernt löne- och personalsystem med många bra funktioner, säger Hans Tynelius, divisionschef myndighetsservice.
Statens servicecenter levererar administrativa tjänster inom lön, redovisning och e-handel till andra myndigheter. Cirka 160 myndigheter är anslutna till oss. Våra tjänster täcker in drygt 47 procent av alla statsanställda.
Vi utförde över 1,3 miljoner löneutbetalningar till statsanställda och hanterade över 600 000 leverantörsfakturor under 2020.
Nyckelord
Kontakter
Johan ErikssonPresskommunikatör
Tel:072-205 94 28johan.eriksson@statenssc.seOm
Statens servicecenter bidrar till en effektiv och tillgänglig statsförvaltning. Vi levererar administrativa tjänster till andra myndigheter och även lokal statlig service till privatpersoner och företag. Fram till och med år 2024 utökar vi till 147 servicekontor.
På våra servicekontor ger vi vägleding och service i tjänster från Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Migrationsverket, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.
Följ Statens servicecenter
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Statens servicecenter
Samlat stöd från kommunen och myndigheter till de som påverkas av Northvolts konkurs30.5.2025 08:02:51 CEST | Pressmeddelande
Northvolts konkurs påverkar ett stort antal anställda och företagare i Skellefteåregionen. För att samordna insatser och erbjuda konkret stöd till dem som drabbas kommer kommunen och fler myndigheter tillsammans etablera stöd på platsen, en krishubb.
Statens servicecenter får minskade anslag - servicekontoren blir färre29.1.2025 15:12:13 CET | Pressmeddelande
Statens servicecenter redovisar till regeringen hur lokal statlig service kan bedrivas med ett lägre anslag.
Nyrenoverat servicekontor öppnar i Sala9.1.2025 15:30:00 CET | Pressmeddelande
Servicekontoret i Sala har varit stängt för renovering. Den 13 januari öppnar verksamheten i nyrenoverade lokaler på Gillegatan 3.
Nya lokaler för statliga servicekontoret i Ystad8.1.2025 08:05:00 CET | Pressmeddelande
Statens servicecenters servicekontor flyttar den 17 januari in i nya lokaler på Sankt Knuts torg i Ystad.
Nu öppnar vi servicekontoret i Rinkeby15.10.2024 07:30:00 CEST | Pressmeddelande
Den 15 oktober får invånare i Järva närmare till statlig service. På det nya servicekontoret kan du få stöd och vägledning i ärenden som gäller Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum
