Sveriges bästa padelspelare Simon Vasquez ny ambassadör för The Naia Initiative & Norr Company

- Vi är otroligt stolta över att få välkomna Simon till Naia- och Norr-familjen. Simon är en av svensk padels absolut främsta förebilder, och kombinerar en enorm passion för padelsporten med en ödmjuk och inkluderande personlighet. Ett tvättäkta proffs som sätter upp ambitiösa mål, och når dem genom hård träning och minutiösa förberedelser. Simon är med andra ord precis en sådan person som både vi på Naia och Norr vill samarbeta med, säger Anna-Stina Hallberg, marknadschef läsk, vatten och funktionell dryck på Spendrups.
Simon Vasquez är uppvuxen i det racketgalna Båstad, där han provade på padel för första gången redan 2009. Som 18-åring tog han hem sitt första SM-guld och idag nästan ett decennium senare är numera 27-årige Simon rankad etta i Sverige. Just nu tävlar Simon, tillsammans med vapendragaren Cayetano Rocafort, för fullt på Swedish Padel Tour.
- Jag är jättestolt över att vara ambassadör för Norr och Naia. Jag gillar verkligen deras produkter och dricker dem dagligen – innan, under och efter mina träningspass. Ambassadörskapet känns naturligt för mig. Och utöver själva produkterna så känner jag också att jag kan ställa mig bakom båda Naias och Norrs arbete för att bidra till en lite bättre värld, säger Simon Vasquez.
The Naia Initiative och Norr Company har sedan 2020 haft ett tätt samarbete. Vilket inte är så konstigt med tanke på hur väl de båda varumärkenas sortiment kompletterar varandra. Naias produkter bidrar med energi och Norr står för vätskebalansen. De har dessutom samma värdegrund och arbetar båda för att vara positiva krafter i såväl branschen som samhället i stort. Genom sitt One for One-initiativ, donerar Norr en enhet vätskeersättning för varje såld produkt, och Naia arbetar för att bidra till en värld fri från stereotyper.
Om The Naia Initiative:
The Naia Initiative är ett svenskt varumärke som tillverkar funktionsdrycker med noggrant utvalda ingredienser helt fria från animaliska tillsatser, konserveringsmedel och artificiella färgämnen. The Naia Initiative grundades 2019.
Om Norr Company:
The Norr Company utvecklar, producerar och marknadsför drycken Norr. Den törstsläckande drycken finns både som stilla och kolsyrad dryck och hjälper konsumenten att återställa vätskebalansen. Norr lanserades 2018 med en ambitiös vision: att ingen i världen ska dö av vätskebrist. Bolaget arbetar med ett så kallat One-for-One koncept: för varje såld Norr donerar man en enhet vätskeersättning och zinktablett till de personer i världen som behöver det som mest. Donationerna sker via organisationen Rädda Barnen.
Nyckelord
Kontakter
Anna-Stina HallbergMarknadschef
Alkoholfritt och cider
Adriano SannelliGrundare och vd, The Norr Company
Tel:073-339 32 47adriano@norrcompany.seBilder
Länkar
Om
Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, OMAKA och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se
Följ Spendrups Bryggeri AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB
Spendrups uppmärksammar Julmustens dag i Ludvika20.11.2025 14:05:00 CET | Pressmeddelande
Inför Julmustens dag 24 november visar en färsk Novusundersökning att julmusten är den alkoholfria dryck som svenskarna mest förknippar med julen. Hela 89 procent nämner julmust – långt före glögg, öl och andra alternativ. På Spendrups bryggeri i Grängesberg produceras varje år cirka 6 miljoner liter av den unika drycken.
Krušovice presenterar Krušo Combo – en hyllning till tjeckiskt hantverk, smak och kvalitet18.11.2025 08:15:00 CET | Pressmeddelande
Det tjeckiska ölmärket Krušovice lanserar konceptet “Krušo Combo” – en hyllning till över 400 år av bryggarhantverk och tidlös smak. Sedan 1581 har Krušovice stått för kvalitet och tradition, och med Krušo Combo möter ölet nu matens värld i inspirerande kombinationer som lyfter både dryck och rätt.
Magic Rock Saucery 3,9% 33 cl burk återkallas22.10.2025 16:14:36 CEST | Pressmeddelande
Spendrups återkallar Magic Rock Saucery 3,9 % burk 33 cl. Vi har fått in reklamationer på överjästa burkar vilket kan orsaka explosion och därmed skada. Vi återkallar därför produkten. Produkten har levererats till Systembolag över hela landet. Konsumenter som har köpt Magic Rock Saucery 3,9 % 33 cl burk ombedes kontakta Spendrups Konsumentkontakt. Konsumenter uppmanas att hantera produkten med försiktighet. Vi tar händelsen på största allvar och har i dialog med tillverkaren inlett en utredning för att vidta åtgärder för att liknande inte ska inträffa framöver samt beklagar det inträffade.
Ta del av Spendrups breda vintersortiment med både älskade klassiker och spännande nyheter21.10.2025 14:00:00 CEST | Pressmeddelande
Med julen runt hörnet är det dags att förbereda för säsongens traditioner. För många svenskar är julölen en självklar del av firandet. I år presenterar Spendrups ett mångsidigt vintersortiment med både älskade klassiker som Mariestads Julebrygd och spännande nyheter som till exempel Mariestads Vinterale – perfekt till vinterns alla högtider.
Heineken® går samman med Joe Jonas och globala influencers för att motverka digital överbelastning och få socialt umgänge “off socials”2.9.2025 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Initiativet grundar sig i en ny rapport som visar hur den ökande digitala belastningen påverkar människor världen över. Mer tid framför skärmen gör att de sociala batterierna töms och leder till att vi umgås mindre i verkligheten, och alltmer sällan bokar in att träffas IRL.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum

