Ving AB

Ving förlänger samarbetet med TCS Lidingöloppet

Dela
Ving satsar stort på aktiv semester och det står nu klart att researrangören fortsätter som officiell leverantör till TCS Lidingöloppet i ytterligare tre år. Samarbetet sker på flera plan, där Ving ska hjälpa till att sprida varumärket TCS Lidingöloppet och lyfta löpning som motionsform bland annat genom att arrangera löparresor. Ving kommer även aktivt att delta som en viktig partner under Lidingöloppen.
Fotograf Ted Lindholm, Ving
Fotograf Ted Lindholm, Ving

Ving fortsätter att bredda programmet med fler personliga upplevelser och välmående där varje kund ska ges möjligheter att hitta just sin resa och upplevelse. Aktiv semester är en prioriterad del och med det förlängda samarbetet med TCS Lidingöloppet vill Ving nå ut till fler träningssugna resenärer som vill träna på varmare breddgrader.

TCS Lidingöloppet är världens största terränglopp och en del av En Svensk Klassiker, som Ving sedan tidigare har ett samarbete med.

Vi är väldigt glada för vårt fortsatta samarbete med TCS Lidingöloppet. Vivet att många vill träna under sin resa och flera av våra hotell är också Klassiker-certifierade, vilket innebär att det finns extra goda förutsättningar för träning i de fyra klassikergrenarna; löpning, cykling, simning och skidåkning. I samarbete med TCS Lidingöloppet kommer vi under året att arrangera flera inspirerande löparresor i Sverige för att senare satsa på fler löparresor utomlands längre fram, säger Anna Dahlberg, produktchef för sport- och träningsresor på Ving. 

Under 2021 arrangeras TCS Lidingöloppsveckan där alla lopp sprids ut under fler dagar för att öka säkerheten och tryggheten för löparna. TCS Lidingöloppsvecken innebär i praktiken att alla lopp sprids ut under en förlängd vecka från fredagen den 24 september till söndagen den 3 oktober. Veckan består av fler olika lopp för både unga, gamla, elitidrottare och motionärer.Ving deltar på plats i olika arrangemang. Bland annat står träningsinstruktörerna från Vings egna hotell för uppvärmningen inför loppet.

Träningsresor är ett bra sätt att öka motivationen och ladda inför TCS Lidingöloppet. Tillsammans med Ving jobbar vi också på flera plan för att öka folkhälsan genom att få fler människor att röra på sig och ha ett aktivt liv, säger Cecilia Gyldén, generalsekreterare för TCS Lidingöloppet. 

För den som vill träna och vara aktiv under sin resa kan Ving erbjuda ett brett utbud av träningsmöjligheter, bland annat på de egna koncepthotellen Sunwing Family Resort, O.B.C. by Sunwing och Sunprime Hotels, där fem av dem är Klassiker-certifierade. Dessa återfinns på Mallorca, Cypern och Gran Canaria. Innan jul kunde Ving även presentera en storsatsning på padelresor, både med arrangerade resor samt padelbanor på hotell. Därutöver lanserades nyligen sju yogaresor där bland annat yoga kombineras med kitesurfing och klättring. I Vings program finns också många andra former av träningsresor samt upplevelsebaserade aktiviteter.

Läs mer om Vings Klassiker-certifierade hotell

Kontakter

Bilder

Fotograf Ted Lindholm, Ving
Fotograf Ted Lindholm, Ving
Ladda ned bild
Fotograf Anna Bengtsdotter, Ving
Fotograf Anna Bengtsdotter, Ving
Ladda ned bild
Fotograf Dan Kullberg, Ving
Fotograf Dan Kullberg, Ving
Ladda ned bild
Fotograf Ted Lindholm, Ving
Fotograf Ted Lindholm, Ving
Ladda ned bild
Fotograf Joakim Borén, Ving
Fotograf Joakim Borén, Ving
Ladda ned bild

Om

Ving AB
Ving AB
Rålambsvägen 17
10520 Stockholm

https://www.ving.se/

Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), som med en marknadsandel på 31 procent är Nordens ledande semesterföretag. Ving etablerades 1956 och har lång erfarenhet av att erbjuda svenska semesterfirare såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg samt kryssningar. I NLTG ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie. Ving ägs av Petter Stordalens Strawberry Group, Altor Funds och TDR Capital.

Följ Ving AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Ving AB

Ving lanserar ny nordisk reklamkampanj: ”Semester du inte vill hem från”23.12.2025 07:30:00 CET | Pressmeddelande

På juldagen går startskottet för Vings nya reklamkoncept som ska framkalla den känsla vi alla känner igen: när man inte vill åka hem från semestern. Med igenkänning och humor, kryddat med semesterscener ska tre nya reklamfilmer – tillsammans med kreativt innehåll i digitala och sociala kanaler – skapa uppmärksamhet och få semestersugna svenskar att boka resor. Bakom det nya kampanjmanéret står svenska Perfect Fools och danska Robert/Boisen & Like-Minded i samarbete med Vings Inhouseavdelning.

Ving först ut att lansera direktcharter till Vlora i Albanien till sommaren18.12.2025 09:26:53 CET | Pressmeddelande

När portarna till en helt ny internationell flygplats i Albanien öppnas i vår, med Vlora Airport, blir Ving blir först ut i Norden att lansera direktcharter till den södra kusten av landet. Senast Ving erbjöd Albanien var till resmålet Saranda, men då med en längre transfer från grekiska Korfu. Nu erbjuds avgångar med det egna flygbolaget Sunclass Airlines direkt till Vlora med start den 3 juni och ett utökat program med fyra olika resmål.

Ving utökar chartern från Luleå med attraktiva sommaravgångar till Rhodos9.12.2025 10:07:58 CET | Pressmeddelande

Mitt under högsäsongen kan norrbottningarna glädjas åt ytterligare en charterdestination från Luleå Airport när Ving lanserar Rhodos som en nyhet. Första flyget lyfter den 24 juni och därefter erbjuds avgångar fram till och med den 19 augusti. För resenärer i Norrbotten innebär satsningen smidiga resor till en av Medelhavets mest uppskattade öar – utan mellanlandning. Satsningen kompletterar sommarens övriga destinationer; Mallorca, Cypern och Kreta.

Reseboom under Black Week2.12.2025 13:00:00 CET | Pressmeddelande

Det är inte bara inredning, kläder och elektronik som skapar köplust bland svenskarna under Black Week. I år passade extra många på att unna sig en resa till varmare breddgrader, där sommarresorna var extra hett villebråd. Under Black Week såg Sveriges största resebolag Ving en ökning med hela 40 procent på sålda sommarresor jämfört med samma tid i fjol. Black Week följer därmed det starka bokningsmönster som resebolaget sett under hela hösten.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye