Cloetta Sverige AB

Nutisal i ny design

Dela
Nutisal, Cloettas egen nötexpert, får ny identitet och förpackningsdesign som uttrycker varumärkets outtröttliga sökande efter nya smakupplevelser.

Sedan Nutisal-varumärket grundades 2007 (och senare kom in i Cloettas portfölj) har förpackningarna främst designats med fokus på ingredienserna. Den nya identiteten förenar ingredienserna med de unika Nutisal-smakerna och rullas ut i butik under våren.

Det är våra fina kvalitetsnötter tillsammans med Nutisals egna goda smakkombinationer som gör att vi skiljer oss från konkurrenterna och stärker varumärket. Vi vill därför förtydliga detta ytterligare på våra förpackningar. Samtidigt introducerar vi ett helt nytt element i den nya designen - sigillet Nut Roastery - som är Nutisals egen stämpel för att garantera kvalitet och hantverk, säger Fia Rasmusson, Brand Manager på Cloetta.

Utöver designförändringen har Nutisal-produkterna dessutom fått förbättrade recept i rosteriet med bättre råvaror. Tillsammans med Nutisals unika tradition av torrostning, får produkterna därmed den speciella kvalitet, knaprighet och goda smak som gör dem till ett perfekt snacks för alla tillfällen!

Nutisal. Expect more.

Mer information
Vill du veta mer om Nutisals nya design är du välkommen att höra av dig till Fia Rasmusson, Brand Manager på Cloetta, via e-mail fia.rasmusson@cloetta.se.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Ladda ned bild
Nutisal Dry Roasted Gourmé Mix
Nutisal Dry Roasted Gourmé Mix
Ladda ned bild
Nutisal Dry Roasted Almond Mix
Nutisal Dry Roasted Almond Mix
Ladda ned bild
Nutisal Dry Roasted Enjoy Mix
Nutisal Dry Roasted Enjoy Mix
Ladda ned bild

Om

Cloetta Sverige AB
Cloetta Sverige AB
Besöksadress: Södra Förstadsgatan 34
205 42 Malmö

040-32 42 00https://www.cloetta.se/

Välkommen att läsa mer på www.cloetta.se och www.cloetta.com.

Följ Cloetta Sverige AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Cloetta Sverige AB

Svenskt lösgodis har blivit en global sensation – nu öppnar CandyKing en permanent butik på Manhattan4.12.2025 10:00:00 CET | Pressmeddelande

Från och med lördag denna vecka kan alla New York-bor och turister uppleva svensk godisglädje när den virala succén blir verklighet då CandyKing flyttar in i hjärtat av staden. Med sitt etablerade koncept och en högkvalitativ produktmix erbjuder butiken det bredaste sortimentet av svenskt lösgodis i USA. Utöver att konsumenterna får möjlighet att njuta av den stora valfrihet som CandyKing levererar, kommer de även ha möjlighet att påverka butikens utbud på lång sikt.

Kexchoklad nu även som gåvoask – ge bort den glädjefyllda känslan av en tivolivinst till någon du tycker om!2.9.2025 07:55:00 CEST | Pressmeddelande

Kexchoklad är det mest sålda varumärket inom chokladstycksaker*, och det omisskännliga rutmönstret har såväl klätt våra välsmakande Kexchokladprodukter som förgyllt otaliga minnen sedan 1938. Ett bra exempel är de populära tivoliförpackningarna som lyckliga vinnare burit hem från nöjesparkerna, sommar efter sommar. Därför är Cloetta extra glada över att nu ge konsumenter möjligheten att ge bort den bubblande känslan av en tivolivinst med Kexchoklads nya gåvoförpackning, fylld med Kexchoklad i minivariant.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye