Viktoria Raft ny kommunikationschef på Sveriges Allmännytta

Viktoria Raft har börjat som kommunikationschef på Sveriges Allmännytta. Hon kommer senast från Reformklubben där hon var seniorkonsult.
Viktoria Raft, kommunikationschef på Sveriges Allmännytta. Foto: Per Myrehed

– Viktoria har en gedigen bakgrund inom strategisk kommunikation, politik och ledarskap. Vi är därför mycket glada över att Viktoria är den som ska leda den fortsatta utvecklingen av vårt kommunikationsarbete och därmed skapa än mer medlemsnytta för våra medlemsbolag, säger Anders Nordstrand, vd, Sveriges Allmännytta.

Viktoria Raft kommer senast från Reformklubben där hon arbetat som seniorkonsult med särskilt ansvar för energi- och hållbarhetsfrågor. Viktoria har en bakgrund som reporter men har också haft olika roller med press- och PR-ansvar på bland annat Vattenfall och Stockholm Exergi.

– För mig är det viktigt att arbeta med samhällsnytta. Boendefrågor och bostadspolitiska frågor berör alla och har en stark koppling till vårt samhälle, och vilket samhälle vi vill ha. Därför lockades jag till Sveriges Allmännytta, säger Viktoria Raft.

Anders Nordstrand, vd, Sveriges Allmännytta, 08–406 55 17

Viktoria Raft, kommunikationschef, Sveriges Allmännytta, 08–406 55 38, viktoria.raft@sverigesallmannytta.se

Ulrika Lamberth, pressansvarig, Sveriges Allmännytta, 08–406 55 25, ulrika.lamberth@sverigesallmannytta.se

Viktoria Raft, kommunikationschef på Sveriges Allmännytta. Foto: Per Myrehed