Lidl Sverige

Lidl Sverige lyfter ekologiskt i september

Dela
Nu drar EKO-september, Sveriges bredaste kampanj för ekologiska livsmedel, igång för tredje året i rad. Lidl Sverige deltar även i år, nu med extra fokus på ekologiskt frukt och grönt.
Lidl Sverige är under Eko-september en del av kampanjen "Känn lugnet".
Lidl Sverige är under Eko-september en del av kampanjen "Känn lugnet".

EKO-september har tagits fram för att bidra till mer information och ökad kunskap om vinsterna med att välja ekologiskt: mer biologisk mångfald, rent vatten, levande jordar, inga naturfrämmande kemiska bekämpningsmedel, extra god djuromsorg, mat utan onödiga tillsatser och själva certifieringen - att ekologisk mat är extra kontrollerad.

-Vi är väldigt glada över att få vara en del av EKO-september även i år och hoppas på att fler får upp ögonen för vårt sortiment av ekologiska varor, speciellt inom frukt och grönt. Värt att nämna är att vi erbjuder samma utbud av ekologiska och miljömärkta varor av högsta kvalitet till bästa pris i samtliga av våra 202 butiker, säger Bella Goldman, Varumärkes-, CSR- och Kommunikationsdirektör på Lidl Sverige.

I år är Lidl Sverige även del av kampanjen Känn Lugnet som lyfter mervärdena med just ekologiska frukter, grönsaker och mejeriprodukter. I projektet ingår att stötta de aktörer i livsmedelskedjan som tappat i försäljning under pandemin.

-Det är väldigt roligt att Lidl valt att lyfta fram kampanjen Känn Lugnet som en del av EKO-september genom att skylta upp samtliga butiker med kampanjmaterial. På så sätt får fler kunder upp ögonen för de ekologiska alternativen och även för de småskaliga producenternas produkter som Lidl tagit in under pandemin, säger Charlotte Bladh André, vd på Organic Sweden.

Om EKO-september
EKO-september är en årlig återkommande kampanjmånad för ekologiska och KRAV-märkta livsmedel. Målet med kampanjen är att öka kunskapen om och driva försäljningen av ekologiska och KRAV-märkta livsmedel. Bakom satsningen står Organic Sweden, Ekologiska Lantbrukarna, KRAV och Sveriges Konsumenter.

Läs mer om EKO-september på www.heltenkelteko.se och årets kampanj Känn lugnet på www.kannlugnet.se

Kontakter

Bilder

Lidl Sverige är under Eko-september en del av kampanjen "Känn lugnet".
Lidl Sverige är under Eko-september en del av kampanjen "Känn lugnet".
Ladda ned bild

Om

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Prisvärd påskfavorit! Lidls gravade lax utsedd till bäst i test16.4.2025 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Gravad lax är en självklar favorit på många svenskars påskbord – och i år kommer det inte kosta många lax att imponera på svärmor och svärfar i påsk. I ett smaktest utfört av Allt om mat har Lidls ASC-märkta gravade lax från Nautica utsetts till bäst i test – förutom en perfekt välbalanserad smak är det dessutom testets mest prisvärda produkt! ”Fina skivor med god doft, perfekt välbalanserad smak samt en härlig konsistens gör denna lax till en vinnare”, anser testpanelen.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye