Lidl Sverige

Lidl Sverige bildar kedja med svensk ishockey

Dela
Nu står det klart att Lidl Sverige går in och blir den ny huvudsponsor och Fresh Food-partner för Svenska Ishockeyförbundet. Det femåriga sponsorskapet innebär ett stöd till förbundet, Damkronorna, Juniorkronorna och Tre Kronor. Dessutom kommer Lidl att stötta Tre Kronors Hockeyskola.

Lidl Sverige blir nu officiell huvudsponsor av Svenska Ishockeyförbundet i ett avtal som sträcker sig till 2026. Sponsorskapet vilar på grunden att bra mat och sportsliga resultat är något som går hand i hand. Sponsorskapet startar från och med idag, den 15 september, och är en del i Lidls arbete att främja hållbar utveckling och hälsa. Lidl blir dessutom Fresh Food-partner till Svenska Ishockeyförbundet. Det innebär att Lidl kommer förse Ishockeyförbundet och landslagen med bland annat färsk frukt och mat vid matcher och träningsläger.

- Ishockeyförbundet och Tre Kronor är ikoner som år efter år levererat blågul sportglädje till hela Sverige. Vi är otroligt stolta över att Lidl Sverige nu blir sponsor till förbundet och landslagen. Vi arbetar för att bra mat ska vara tillgänglig för alla. Genom att gå in som huvudsponsor för ett av Sveriges största idrottsförbund för vi vidare den ambitionen. Bra mat vet vi ju leder till goda sportsliga resultat och blågul sportglädje för oss alla, säger Johan Augustsson, Sverigechef Lidl.

Sponsorskapet innebär att Lidl Sverige blir branschexklusiv sponsor. Lidl kommer att synas på matchdräkterna för hockeylandslagen. Svenska Ishockeyförbundet har flera landslag som spelar under Tre Kronor. Det är primärt dessa, med Juniorkronorna, Damkronorna och Tre Kronor, som blir utgångspunkten för Lidls sponsorskap. Dessutom ingår Tre Kronors Hockeyskola i samarbetet. Tre Kronors Hockeyskola är öppen för alla barn 5 år och äldre. Där de får lära sig åka skridskor och prova spela med puck och klubba.

- Vi är väldigt glada över att få ett så starkt och välkänt varumärke som Lidl som huvudpartner. Vi har under samtalen imponerats över engagemanget och drivet att verkligen kliva in i svensk ishockey. Hela vägen från gräsrot till elit. Vi ser fram emot en fin gemensam resa med Lidl, säger Svenska Ishockeyförbundets generalsekreterare Johan Stark.

Mot hösten väntar flera spännande turneringar för landslagen. I november spelar exempelvis Damkronorna OS-kval i Luleå och Tre Kronor spelar Karjala Tournament med en utbruten match i Sverige. Utöver det spelar också Juniorkronorna sitt JVM-genrep i Ängelholm i november, så det blir mycket blågult i närtid. Förra veckan kommunicerade Lidl Sverige ett fördjupat och förlängt samarbete med Svenska Handbollförbundet. Lidl Sverige tar nu ett större grepp för att sponsra svensk idrott så att fler får möjlighet att utöva sin favoritsport.

Kontakter

Bilder

Om

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl Sverige först bland svenska dagligvarukedjor med fossilfria transporter till alla butiker6.3.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Lidl Sverige har som första rikstäckande dagligvarukedja i Sverige infört fossilfria transporter mellan sina centrallager och butiker i hela landet. Detta uppnådda mål markerar en viktig milstolpe i livsmedelskedjans klimatarbete att nå nettonollutsläpp 2050. - På Lidl arbetar vi hela tiden med innovativa sätt att minska vår klimatpåverkan, och att nu vara först i Sverige med fossilfria transporter mellan lager och butik i hela landet är ett starkt bevis på vårt långsiktiga engagemang, säger Jakob Josefsson, VD Lidl Sverige.

Lidl Sverige skänker tillsammans med sina kunder 659 444 kr till Sveriges Stadsmissioner21.2.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Lidl Sverige, tillsammans med sina kunder, har genom kampanjen "Magiska jultider" samlat in 659 444 kronor till förmån för Sveriges Stadsmissioner. Insamlingen genomfördes under november och december 2024 genom försäljning av två tillfälliga artiklar i sortimentet samt möjlighet för kunder att donera i kassan. De insamlade medlen går oavkortat till Sveriges Stadsmissioners arbete med att stötta utsatta familjer.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye