Swedish Hydro Solutions

Swedish Hydro Solutions expanderar – nytt kontor i Stockholm

Med ett nytt kontor i Västberga har Swedish Hydro Solutions tagit det första steget mot en framtida Europatäckande verksamhet.

Det senaste året har Swedish Hydro Solutions fått tre större uppdrag i Stockholmsregionen, samtidigt som man ser en stor efterfrågan i regionen. Därför har bolaget öppnat sin första filial, i Västberga i Stockholms kommun. Öppnandet av det nya kontoret ligger i linje med bolagets mål att genom organisk tillväxt expandera på nya orter i Sverige och Europa efterhand som nya affärer kommer in.

– Med en närvaro i Stockholm tar vi ett första steg till att vara en helhetsleverantör på vår egen hemmarknad, säger Anders Lindqvist, marknadschef på Swedish Hydro Solutions.

Välanpassat kontor

Kontoret passar perfekt för bolagets behov.

– Förutom kontors- och konferensrum har vi även ett lager för reservdelar och förbrukningsmateriel. Samtidigt är det ett centralt läge i regionen som gör det smidigt att transportera sig till olika projekt i området.

I dagsläget arbetar två personer på Stockholmskontoret.

– Vi har lyckats anställa två mycket kompetenta medarbetare med otrolig bredd inom såväl teknik som organisationsförmåga och affärsutveckling.

Fortsatt tillväxt

Var man kommer att öppna nästa kontor går inte att säga i dagsläget.

– Eftersom vi följer marknaden och kundbehoven så kan det lika gärna bli i Luleå som i Lund eller Luxemburg. Det beror helt på vilka projekt som kommer in, säger Anders Lindqvist.

I dagsläget har Swedish Hydro Solutions ett tjugotal pågående vattenreningsprojekt i södra Sverige samt ett pilotprojekt i Norge. Men det förs även samtal med intressenter i övriga Skandinavien samt i Europa.

För att se videon från www.youtube.com måste du ge din tillåtelse högst upp på sidan.Vad vi gör - Swedish Hydro SolutionsFler videor

Anders LindqvistCMO och grundareSwedish Hydro Solutions

Anders Lindqvist är företagets Chief Marketing Officer och tillika en av grundarna.

Tel:+46 727 47 67 47anders@swehydro.se

Swedish Hydro Solutions
Kristineholmsvägen 26A
441 39 Alingsås

0322-12747https://swehydro.se

Swedish Hydro Solutions AB är en kunskapsbärare inom vattenrening samt långsiktigt, ekologiskt och ekonomiskt hållbart förändringsarbete. Vi vill vara Europas ledande leverantör av produkter och tjänster inom vattenrening.

Behoven av hållbara vattenlösningar ökar. Traditionella metoder för vattenrening följer inte alltid kraven och kan bli en stor belastning för miljön. Vi arbetar aktivt med att informera beslutsfattare och tillsynsmyndigheter, så att de kan ställa rätt krav. Vi vill vara Europas ledande leverantör av lösningar för vattenrening.

Följ Swedish Hydro Solutions

Senaste pressmeddelandena från Swedish Hydro Solutions