Sportbladet tar fansen närmare stjärnorna

Under hösten kommer två spelare från OBOS Damallsvenskan att hyra ut sina bostäder till supportrar. Bakom initiativet står Sportbladet – som sedan 2019 sänder alla matcher från OBOS Damallsvenskan – i samarbete Blocket Bostad.
Spelarnas bostäder finns från och med idag utannonserade på Blocket Bostad, och går att boka vid specifika dagar när spelarna är bortresta för match på annan ort.
– Vi svenskar älskar ju utländsk fotboll, men vi har samtidigt Europas femte bästa liga med några av världens bästa spelare här på hemmaplan. Det här initiativet är ett sätt att uppmärksamma det och låta supportrarna komma ännu närmare stjärnorna, säger Aftonbladets marknadschef Therese Stalén Birgersson.
Spelarna som kommer att överlåta sina hem för en dag är Djurgårdens IF:s Daniela Zamora, landslagsspelare i Chile, och KIF Örebros finska landslagsstjärna Elli Pikkujämsä.
– För mig är det viktigt att supportrarna kan känna sig nära spelarna. Det ökar passionen för vad vi gör och skapar en bättre helhetsupplevelse för alla. Det här initiativet gör precis det och på ett nytt sätt, så jag blev väldigt exalterad när jag fick frågan om att vara med, säger Daniela Zamora.
Elli Pikkujämsä är inne på samma spår:
– Jag tycker det här är en fin idé för att lära känna spelarna lite mer, hur vi lever våra liv och så. Det är såklart något nytt för mig, det här är ganska annorlunda från andra aktiveringar, men för mig var det självklart att vara med.
Initiativet är en del i kampanjen ”Nära till stjärnorna” som syftar till att lyfta Sportbladets satsning på OBOS Damallsvenskan – något som också klubbarna ställer sig bakom.
– Att vara nära supportrarna är en del av Djurgårdens identitet. Kampanjen “Nära till stjärnorna” går i tydlig linje med hur vi vill framställa oss, och därför fanns det ingen tveksamhet från vår sida när frågan ställdes. Daniela Zamora är dessutom en förebild för många ungdomsspelare i Sverige, men även i hemlandet Chile som hon nyligen representerade i OS i Tokyo, säger Marcus Björling, PR- och kommunikationsansvarig i Djurgårdens IF Fotboll.
Arbetsgrupp:
Aftonbladet
Therese Stalén Birgersson – marknadschef
Viktoria Disenvall – digital marketing manager
Blocket
Tero Marjamäki – kommunikationschef
Ebba Rosencrantz – pressansvarig
Erik Wikström – brand manager
Josefine Älmegran – marknadschef Qasa
Eljest Agency
Sara Mannerström
Erik Ström
Sofi Widolf
Martin Mentell Widolf
Filip Skoglund
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Therese Stalén Birgersson, marknadschef, Aftonbladet. Telefon: 0701619951. E-post:therese.stalen@schibsted.com
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist, Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder






Länkar
Om
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Schibsted Marketplaces avslöjar nytt företagsnamn: Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Pressmeddelande
"Vend markerar början på en enad satsning. Med det här nya namnet förenar vi vår nordiska familj av marknadsplatser – och förvandlar dem till en kraftfull innovationsmotor," säger Christian Printzell Halvorsen. Den fullständiga övergången till Vend är planerad till andra kvartalet 2025.
Schibsted Marketplaces reveals new corporate brand name, Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Press Release
“Vend marks the beginning of a united effort. With this new brand, we are bringing together our Nordic family of marketplaces – uniting them into one powerful force of innovation,” says Christian Printzell Halvorsen. The complete transition to Vend is scheduled for Q2 2025.
Hälften av second hand-köpen ersätter ett nytt köp14.6.2024 12:49:59 CEST | Pressmeddelande
Idag släpper Schibsted Marketplaces sin Second-Hand Effect-rapport som undersöker påverkan och fördelar med att köpa second-hand på marknadsplatserna Blocket, FINN, Tori och DBA.
Aftonbladet och SvD fortsätter växa digitala användarintäkter7.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
Krävande makroekonomi, hög inflation och höga räntor har fortsatt utmana boksluten för Schibsteds svenska mediehus. Framför allt annonsmarknaden har varit utmanande och lyft först i fjärde kvartalet. Prenumerationsaffären har, trots en stram ekonomi för hushållen, varit stabil. SvD redovisar ett rörelseresultat på 72 MSEK (64 MSEK) för 2023, medan Aftonbladet landar ett resultat på 38 MSEK (55 MSEK).
Sportbladet storsatsar på fotbolls-EM4.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
En dedicerad EM-podd, en 196-sidig EM-bibel och flera specialavsnitt av Fotbollsresan med Niva och Nordström. Det är tre av grundpelarna när Sportbladet nu på allvar drar igång fotbolls-EM. Erik Niva och Simon Bank är på plats på EM tillsammans med Johanna Frändén, Frida Fagerlund, Linn Nordström och Makoto Asahara.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum