CandyKing kammar hem ett silver och ett brons i Svenska Designpriset

CandyKing har satsat på en färgstark upplevelsevärld där det finns någonting för alla. Detta har tydligt och konsekvent växlats ut i både sociala medier och på webben, med SPLIT Stockholm som ansvarig partnerbyrå, och tog hem ett Silver i kategorin ”Digitalt - Sociala medier”.
- Jag vill rikta ett stort tack till SPLIT Stockholm som hjälpte oss skapa en plattform och digitalt kommunikationskoncept, under en stor tidspress med snabba puckar. Det krävdes ett tajt samarbete och gårdagens vinst är ytterligare ett bevis på det fina arbetet vi gjort tillsammans. Vi vill även passa på att tacka Svenska Designpriset, juryn och alla som röstade på oss! säger Andrea Lindgren, Head of Brand and Concept Pick & Mix.
- Vi är stolta över resultatet av ett nära samarbete tillsammans med CandyKing och alla inblandade partners. Att få erkännandet i form av ett pris i en tävling som Svenska Designpriset är väldigt uppskattat för oss. Ett stort tack till Andrea Lindgren som från dag ett skapat förutsättningarna för att nå detta resultat. Sist men inte minst vill jag rikta ett stort tack till vårt fantastiska team på SPLIT Stockholm ledd av Simon Areskoug, säger Ruein Golshan, VD på SPLIT Stockholm.
Tillsammans med CandyKing har HL Display och Magnus Linehag, AD, på rekordsnabb tid även hjälpt CandyKing i en utmanande period att erbjuda kunden en uppgraderad och ännu fräschare butiksupplevelse. För detta omfattande arbete belönades de med ett Brons i kategorin ”Event - Visual Merchandising”.
- Under det gångna året har vi som team arbetat hårt med att ställa om och på ett inspirerande sätt öka känslan av säkerhet och färskhet utan att tappa glädjen på vägen. Vi vill därför också tacka HL Display – The better shopping experience och Magnus Linehag för att mitt under pågående pandemi hjälpa oss att ställa om och få ut vår Start och Stop-lösning på allra bästa sätt. Det känns superkul och värdefullt för det fantastiska teamworket. Riktigt bra jobbat! säger Philip Andreasson. Head of Business Development Cloetta Pick & Mix.
Med prisbelöning i två kategorier i Svenska Designpriset 2021 fortsätter CandyKing att bygga varumärket och stärka sin position som premiumleverantör av lösgodis. Cloetta är den största leverantören av Pick & Mix i Europa. Med över 500 godissorter att välja på erbjuder CandyKing valfrihet och smakglädje för alla.
Mer information
För mer information, vänligen kontakta Andrea Lindgren, Head of Brand and Concept Pick & Mix, se kontaktuppgifter nedan.
Nyckelord
Kontakter
Andrea LindgrenHead of Brand & Concept Pick & Mix
andrea.lindgren@cloetta.comBilder
Länkar
Om

Besöksadress: Södra Förstadsgatan 34
205 42 Malmö
040-32 42 00https://www.cloetta.se/
Cloetta har en stark position på den svenska konfektyrmarknaden. Vi erbjuder ett brett och varierat sortiment med starka varumärken inom choklad, godis, pastiller och nötter. Våra främsta varumärken är Läkerol, Malaco, Ahlgrens bilar, Kexchoklad, Polly, CandyKing, Center, Juleskum, Plopp och Sportlunch. I Sverige har Cloetta ca 650 medarbetare som arbetar på vårt kontor i Malmö, inom försäljningsorganisationen och i vår fabrik i Ljungsbro. Cloetta Sverige ingår i Cloetta-koncernen med verksamhet i flera länder. Cloettas B-aktie handlas på Nasdaq Stockholm.
Välkommen att läsa mer på www.cloetta.se och www.cloetta.com.
Cloetta i sociala medier.
Följ Cloetta Sverige AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Cloetta Sverige AB
Ahlgrens bilar Syrlig Frukt – en klassiker i smakrik nytappning!6.2.2025 09:45:00 CET | Pressmeddelande
År 1953 ville Ahlgrens godisfabrik i Gävle tillverka marshmallows, men resultatet blev inte som de hade tänkt sig. Istället blev det skumgodisbitar som liknade bilar och smakade fantastiskt gott. Därmed var Ahlgrens bilar – Sveriges mest köpta bil född! Nu, 72 år senare, presenterar Ahlgrens bilar sin senaste familjemedlem – Syrlig Frukt.
Visa uppskattning med nya Gott & Blandat With love från Malaco!6.2.2025 09:30:00 CET | Pressmeddelande
Lagom till Alla hjärtans dag kommer Malaco Gott & Blandat With love, en perfekt mix av kärleksfulla och smakrika godisbitar i gåvoförpackning – en fin present att ge till någon som förtjänar lite extra uppskattning.
Närmare varannan svensk har känt oro för andedräkten – Cloetta Sverige introducerar mintpastillen Mynthon Zip Mint för omedelbar effekt6.2.2025 09:15:00 CET | Pressmeddelande
Önskan om en fräsch andedräkt är åldersöverskridande, och oro kopplat till dålig andedräkt uppstår framför allt i sociala situationer där vi umgås med andra. Detta framkommer i en färsk undersökning framtagen av Kantar Media på uppdrag av Cloetta Sverige. Därför är Cloetta Sverige extra glada över att introducera den sockerfria mintpastillen Mynthon Zip Mints, i smakerna Mint och Salmiac, på den svenska marknaden. Mynthon är sedan tidigare en stor favorit bland konsumenter i Finland, och från och med vecka 7 2025 kommer pastillen även finnas tillgänglig i Sverige.
Vårnyheterna från CandyKing är här – nu lanseras nio nya lösgodisbitar!6.2.2025 09:00:00 CET | Pressmeddelande
Väntan är äntligen över, nu lanserar CandyKing hela nio nya godisbitar och bland vårens nyheter kan tre bitar exklusivt plockas hos CandyKing: Sura Cola-Mango-flaskor, Cookie Dough Fudge och Djungelvrålklubban! Nyheterna finns att hitta i butik från och med vecka 7.
Malaco med Gott & Blandat fortsätter som stolt samarbetspartner när Melodifestivalturnén 2025 drar igång!30.1.2025 09:00:00 CET | Pressmeddelande
Malaco Gott & Blandat lanserades år 1979 och blev snabbt en godisfavorit som uppskattas av hela familjen. Idag är Gott & Blandat en av Malacos mest populära produkter, och hela Sveriges favoritgodisblandning.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum