Lidl Sverige

Två nya yoghurtsorter från dalsländska Dalsspira till Lidl

Dela
Det lokala mejeriet i Färgelanda i Dalsland, Dalsspira, har tecknat avtal med Lidl Sverige. Från och med vecka 43 kommer två smaksatta yoghurtar finnas i samtliga av Lidls över 200 butiker runt om i landet. Det är yoghurtsorterna Hallon och Päron/Vanilj som säljs under Dalsspiras eget varumärke.

- Att få samarbeta med Lidl gör oss både stolta och glada. Nu får för första gången konsumenter i hela landet möjlighet att pröva våra nya, goda yoghurtsorter tillverkade av mjölk från Dalsland, säger Malin Jakobsson, VD Dalsspira mejeri.

Dalsspira mejeri tillverkar sina produkter från komjölk från gårdar i Dalsland och Bohuslän. För Dalsspira innebär samarbetet en möjlighet att nå konsumenter i hela landet. Dalsspira startade 2001 som ett litet gårdsmejeri. Idag är Dalsspira börsnoterat och omsatte under 2020 30 miljoner kronor.

-Det känns bra att möta våra kunders efterfrågan av ännu fler svenska produkter och samtidigt ge Dalsspira mejeri möjligheten att nå hela Sverige. Det är en perfekt match, säger Robert Stekovic, Kommersiell Direktör vid Lidl Sverige.

Kontakter

Bilder

Om

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl stärker sitt klimatåtagande: Nettonoll till 20503.10.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Lidl har antagit målet om nettonollutsläpp senast 2050, baserat på nya ambitiösa klimatmål i leverantörskedjan. Lidl intensifierar därmed återigen sitt engagemang för hållbara affärsmetoder och en minskad klimatpåverkan som en del av sin internationella hållbarhetsstrategi. Internationellt har Lidl redan åstadkommit betydande minskningar av växthusgasutsläppen med totalt 52 procent genom sitt arbete med scope 1 och scope 2, jämfört med 2019.

Lidl Sverige och LRF tecknar avsiktsförklaring för att främja svensk livsmedelsproduktion10.9.2024 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

Alltsedan Lidl Sverige lanserade Matriket som en del av sitt sortiment har Matriket utvecklats till det bredaste varumärket med enbart Från Sverige-märkta produkter. Nu tar Lidl tillsammans med LRF ytterligare steg för att stimulera produktionen av svenska livsmedel och öka självförsörjningsgraden genom att göra det enkelt för konsumenter att välja svenskt, samtidigt som Lidl tar nya steg för att öka svensk livsmedelsexport.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye