ŠKODA lanserar virtuellt showroom som ett steg i den digitala utvecklingen för att stärka kundupplevelsen
![](/data/images/00585/af0d9d59-df09-4cb4-a58a-477d9193cdcd-w_720.png)
Som ett steg i den progressiva digitaliseringen som sker inom handeln har ŠKODA skapat ett virtuellt showroom som både potentiella bilköpare och befintliga ŠKODA-ägare kan nyttja och uppskatta som ett komplement till traditionella bilhallar. Detta virtuella showroom kan liknas med en digital bilhall där människor, genom sin dator, surfplatta eller smartphone, kan få en digital rundtur för att se olika modeller både in- och utvändigt samt hitta specifik information om produkter, säkerhet och tillbehör. I dagsläget finns sju ŠKODA-modeller tillgängliga och utställningshallen kommer att uppdateras kontinuerligt.
Boka livemöte med produktspecialist
Genom 4G-kapacitet och videoteknik kommer en ŠKODA-produktspecialist finnas tillgänglig för kontakt med befintliga kunder som kan livestreama deras valfria modell via en mobil eller surfplatta vilket gör att ŠKODA kan möta kunder och svara på frågor online – allt för att öka kundservicen och möta kundernas behov.
ŠKODA Sverige är en av de första marknader i Europa som lanserar ett virtuellt showroom och det finns nu tillgänglig för hela landet. Videosupporten online är i dagsläget ett pilotprojekt som testas i stockholmsområdet, innan det förväntas tillgängliggöras i hela landet från årsskiftet. ŠKODAs virtuella showroom är ett komplement till befintliga bilhallar som förenklar delar i köp- och kundserviceprocessen.
Christian Stockeld Lindström, chef för affärsutveckling inom ŠKODA Sverige, kommenterar: ”ŠKODAS virtuella showroom skapar möjligheter att möta både potentiella och befintliga kunder på deras villkor. Nu kan vi online demonstrera våra modeller och hjälpa våra kunder med frågor om tillbehör och funktioner utan att kunden behöver lämna hemmet. Våra engagerade produktspecialister arbetar hårt för att leverera support på högsta nivå, och digitaliseringen gör det möjligt för oss att bli ännu vassare på området.”
Besök ŠKODAS virtuella showroom via skoda.se/showroom
För mer information eller frågor, kontakta:
Christian Stockeld Lindström, affärsutvecklingschef ŠKODA Sverige:
Christian.lindstrom@skoda.se / +46 70 168 96 28
Hanna Westrin, pressansvarig ŠKODA Sverige:
Hanna.westrin@skoda.se / +46 70 168 66 34
Nyckelord
Kontakter
Hanna WestrinPress- och sponsoransvarigŠKODA Sverige
Tel:+46701686634hanna.westrin@skoda.seBilder
Länkar
Om
ŠKODA AUTO
› Fokuserar på tre prioriteringar med sitt ”NEXT LEVEL ŠKODA”-program för framtiden: att utöka modellportföljen mot nybörjarsegment, att utforska nya marknader för ytterligare tillväxt i volymsegmentet och att göra konkreta framsteg inom hållbarhet och mångfald.
› Erbjuder för närvarande sina kunder tio personbilserier: FABIA, SCALA, OCTAVIA, SUPERB, KAMIQ, KAROQ, KODIAQ och ENYAQ iV.
› Levererade över en miljon fordon till kunder runt om i världen 2020.
› Har tillhört Volkswagen-gruppen i 30 år. Volkswagen Group är en av de mest framgångsrika fordonstillverkarna i världen. I samarbete med gruppen utvecklar och tillverkar ŠKODA AUTO självständigt fordon samt komponenter, motorer och växellådor.
› Verkar på tre platser i Tjeckien; tillverkar i Kina, Ryssland, Slovakien och Indien främst genom koncernpartnerskap, samt i Ukraina med en lokal partner.
› Sysselsätter cirka 42 000 personer globalt och är aktiv på mer än 100 marknader.
Följ Škoda Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Škoda Sverige
Rolig körkänsla möter komfort: svenska rallyproffset Oliver Solberg testar nya Škoda Octavia RS4.7.2024 10:50:04 CEST | Pressmeddelande
Motorsport har varit en del av Škodas DNA i över 120 år. Det arvet reflekteras i RS-versionerna av Škodas modellportfölj. Nya Octavia RS är inget undantag, något som bekräftas av Oliver Solberg. Den unga rallychauffören från Sverige tog den sportigaste Octavian någonsin på en åktur, något som han delar med sig av i denna video.
Nu gör Škodas nästa helelektriska modell Elroq sin förtäckta debut1.7.2024 07:30:00 CEST | Pressmeddelande
Elroq är ett attraktiv och efterlängtat helelektriskt tillskott till Škodas modellportfölj. Världspremiären är satt till hösten 2024 men gör alltså redan nu sin förtäckta debut. Elroq blir Škoda Autos helelektriska expansion i det populära A-SUV-segmentet, som är det största i Europa sett till volym. Med en distinkt design blir Elroq den första Škoda-modellen att fullt ut anamma märkets nya designspråk Modern Solid. Tjeckiska biltillverkaren tummar inte heller på utrymmena i nya Elroq, i bagageutrymmet ryms 470 till 1 580 liter. Flera smarta lösningar för förvaring och kompakta exteriöra mått gör Elroq till en ideal bil för stadskörning. Motoreffekt varierar mellan 125 kW upp till 220 kW och räckvidden uppgår till maximalt 560 km enligt WLTP-cykel samt kan laddas från 10–80% på cirka 28 minuter. Elroq markerar starten på Škodas elbilsoffensiv med flera kommande modeller inom närmsta åren.
Škoda släpper första bilden av silhuetten på kommande helelektriska modellen Elroq22.5.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
I höst får Škoda tillökning i utbudet av helelektriska modeller när den strategiskt viktiga kompakt-SUV:en Elroq täcks av. Redan nu släpps den första bilden av den kommande modellen där element från Škodas nya formspråk Modern Solid skymtas. Den minimalistiska exteriören kombinerar robusthet, funktionalitet och autenticitet för ett kraftfullt intryck. Världspremiären av Škoda Elroq kommer att ske i början av hösten 2024 och blir startskottet i Škodas elbilsoffensiv, med sex helelektriska modeller kommande år.
Škoda gör entré i det populära racingspelet Gran Turismo med den exklusiva virtuella konceptbilen Škoda Vision Gran Turismo24.4.2024 18:00:00 CEST | Pressmeddelande
Škoda introducerar idag, den 24 april, det helelektriska designkonceptet Škoda Vision Gran Turismo. En spektakulär digital konceptbil i racingspelet Gran Turismo 7 på PlayStation, vilket ökar den tjeckiska biltillverkarens närvaro i den digitala racingvärlden. Något som både visar på Škodas dedikation till innovation och digitalisering inom motorbranschen liksom firar märkets långa historia inom motorsport. Škoda Vision Gran Turismo har totalt fyra elektriska motorer och erbjuder en total effekt om 800 kW* på alla fyra hjul.
Škoda stöttar den gröna omställningen av cykelsporten med förlängt sponsoravtal med några av världens största cykeltävlingar9.4.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
Škoda förlänger sponsoravtalet med organisationen A.S.O (Amaury Sport Organisation) vilket inkluderar några av de största och mest populära cykeltävlingarna i världen. I avtalet ingår ambitiösa satsningar för grönare tävlingar samt ökad jämställdhet inom cykelsporten genom fler tävlingar enbart för kvinnor.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum