Ving tar in supertränaren Mårten Nylén samt hakar på trenden med digital träning

Som en effekt av pandemin har digital träning seglat upp som en av de starkaste fitnesstrenderna 2021 med ett ökat intresse för en mer flexibel träning. Ving inleder nu samarbete med Nordens ledande digitala tjänst inom hälsa och träning, Yogobe, och kan tillsammans med dem erbjuda fler möjligheter för träning på egen hand under semestern. Samtidigt utökar Ving utbudet inom träningsresor ytterligare genom att ta in supertränarna Mårten Nylén, känd från bland annat Biggest Loser Sverige, samt TV-gympans ansikte Sofia Åhman.
Mårten Nylén

Allt fler efterfrågar nu flexibla träningsmöjligheter på egen hand via appar. Genom samarbetet med Yogobe kan Ving erbjuda över 2 000 digitala träningspass i vinter, samt föreläsningar och meditationer på vuxenhotellen Sunprime och familjehotellen Sunwing och Ocean Beach Club på Gran Canaria och Teneriffa. För att ta del av online-träningen får man en kod som sedan kan användas obehindrat under semestern, oavsett om man vill träna på sitt hotellrum eller utanför hotellområdet. Ving kommer även öppna upp för bokningsbara träningssalar för dem som vill träna på egen hand eller tillsammans med sitt resesällskap.

Under pandemin flyttade träningen in i våra hem, nu vill vi inspirera fler att även ta med träningen på semestern. Vi vet hur efterfrågat det är att kunna träna på ett mer flexibelt sätt utan inbokade tider och genom att addera digital träning på våra hotell breddar vi oss ytterligare. Samtidigt vet vi också att många uppskattar att träna tillsammans och känner sig extra peppade av ha en inspirerande träningscoach på plats. Därför är vi väldigt glada över att kunna erbjuda spännande träningsresor med de välkända profilerna Mårten Nylén och Sofia Åhman, säger Claes Pellvik, kommunikationschef Ving.

Kända hälsoinspiratörer lockar till träning på semestern i vinter

Under vintersäsongen satsar Ving på ett 10-tal träningsresor med ett flertal olika träningsprofiler, till i synnerhet Gran Canaria. Nu lanseras fler inspirerande träningsresor med kända profiler som Mårten Nylén, en av Sveriges mest välrenommerade tränare och hälsoinspiratörer.  Mårten är supertränaren som framgångsrikt coachat deltagarna i Biggest Loser Sverige, han är hälsoinspiratör och coach och har även varit programledare. Mårten är även en engagerad ambassadör för bla kronprinsparets Generation Pepp och Stiftelsen Friends. Träningsresorna med Mårten och hans träningsteam inleds redan i vinter påGran Canaria. Den första resan går av stapeln den 22-29 januari 2022 där deltagarna erbjuds träning på alla nivåer, dans, föreläsningar och workshops. Det planeras även för fler resor till sommaren och även nästkommande vinter.

Ving arrangerar i även en träningsresa för målgruppen 40+ med TV-profilen Sofia Åhman, vars träningsprogram har blivit mycket populära. Resan äger rum den 5-12 mars 2022 på Vings vuxenhotell Sunprime Atlantic View, Gran Canaria och under en vecka får deltagarna testa på hemmagympan IRL med olika pass som core och mixpass. Därutöver arrangeras morgonjogg, föreläsning och workshop.

Prisexempel: Träningsresa med Mårten Nylén på Sunprime Atlantic View, Gran Canaria, 22-29 januari 2022. Inkluderat i priset är flyg t/r, boende, träningsklasser, föreläsningar, Sunprime Inklusive och transfer. Från 15 700 kronor per person.

Mårten Nylén
Foto Ving

Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), som med en marknadsandel på 31 procent är Nordens ledande semesterföretag. Ving etablerades 1956 och har lång erfarenhet av att erbjuda svenska semesterfirare såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg samt kryssningar. I NLTG ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie. Ving ägs av Petter Stordalens Strawberry Group, Altor Funds och TDR Capital.

Ving utses till Karriärföretag 202423.11.2023 15:20:27 CET | Pressmeddelande

För trettonde året i rad har Karriärföretagen presenterat listan över de företag som erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter för studenter, Young och Senior Professionals. Det står nu klart att Ving har utsetts till ett av Sveriges mest attraktiva företag inför 2024. I motiveringen lyfts bland annat fram att Ving är mer än bara ett reseföretag som med sin starka företagskultur främjar samarbete, kundfokus och anställdas möjligheter till personlig utveckling.

Fler än 16 000 svenskar firar jul och nyår under palmerna med Ving i år22.11.2023 13:29:17 CET | Pressmeddelande

Om en månad beger sig en mindre svensk småstad med julfirare mot varmare breddgrader. Hos Sveriges största researrangör Ving har försäljningen av resor med avgångar precis innan jul ökat med 25 procent jämfört med i fjol och 8 av 10 julresor är nu bokade. Kanarieöarna med Gran Canaria i spetsen är oslagbar etta när svenskarna väljer destination för sitt julfirande, men i år gör även Thailand comeback.

Drygt 12 000 svenskar reser med Ving på höstlov i nästa vecka25.10.2023 14:18:51 CEST | Pressmeddelande

Vecka 44 är en av årets mest reseintensiva veckor, framför allt bland alla barnfamiljer som har skollov. Årets höstlov är inget undantag. Lagom till nästa vecka reser drygt 12 000 svenskar i väg med Ving till sydligare breddgrader från 15 olika avreseflygplatser. Allra populärast är Kanarieöarna med Gran Canaria i spetsen samt Cypern, men många passar även på att resa till storstäder som London, Rom och Barcelona.

Efterlängtad Thailands-comeback med Ving från Landvetter i vinter27.9.2023 11:34:50 CEST | Pressmeddelande

Trots utmanande ekonomiska tider och en historisk svag krona råder det inga tvivel om att ressuget är stort bland göteborgarna. I oktober är 9 av 10 resor sålda med Ving från Landvetter och inför stundande vintersäsong har försäljningen ökat med 23 procent jämfört med samma tid i fjol. En nyhet för i år är att Ving återigen flyger till Phuket från Landvetter efter fyra års uppehåll.