Skarta Group

NYAB Koncernen och Skarta Group Oyj blir ett

Idag har NYAB Sverige AB och finska Skarta Group Oyj tecknat ett villkorat avtal om sammanslagning under början av nästa år. Målet är att öka takten med att bygga en renare framtid i Sverige och Finland. Den nya Skarta NYAB koncernen blir en av de stora aktörerna i Bottenviksregionen. Mer detaljerad information om företagsrekonstruktionen finns i Skarta Group Plc:s företagsbulletin: https://www.sttinfo.fi/tiedote/skarta-group-abp-gar-samman-med-svenska-nyab-koncernen-for-att-oka-takten-i-byggandet-av-en-renare-framtid?publisherId=69818743&releaseId=69927810

Välkommen att höra om sammanslagningen av NYAB och Skarta på en presskonferens idag den 16 december kl 10.00 till Villa Hannala (Kahvelitie 1, Uleåborg, Finland). Evenemanget arrangeras av Skarta Group Oyj och NYAB Sverige AB och kan följas också med streaming: https://e-concerthouse.videosync.fi/info

Inbjudan och mer detaljerat program för evenemanget bifogas.

Välkommen!

Skarta Group