Ving AB

Mer personliga upplevelser i fokus när Ving lanserar ny sommarkampanj

Dela
När Ving på annandag jul lanserar den nya sommarkampanjen med bla nyproducerade reklamfilmer blir det under manéret ”Mer du”, där fokus läggs på vad man vill uppleva under sin semester för att må bra snarare än på vart man vill resa. Samtidigt lanseras en ny innovativ sökfunktion för att kunderna ska kunna hitta den resa som passar just deras önskemål, oavsett om det är en aktiv semester med träning eller en lugn tillvaro på en paradisstrand.
Vings sommarkampanj. Fotograf Erik Josjö
Vings sommarkampanj. Fotograf Erik Josjö

Under pandemin har trygghet blivit en viktig parameter när man ska ut och resa. Många har därför fått upp ögonen för de fördelar som det innebär att resa med en paketresearrangör och också för den bredd i utbudet som erbjuds. Kundernas behov ser olika ut vid olika tillfällen, men oavsett hur man önskar sin semester ska man på ett enkelt och smidigt sätt kunna hitta just sin personliga upplevelse. Med de insikterna bygger Ving nu vidare på den varumärkesplattform som lanserades för ett år sedan där välmående är centralt.

Med ”Mer du.” vill vi fortsätta att modernisera och förnya bilden av paketresan med fokus på personliga upplevelser. I kampanjen kommer vi närmare resenären och får följa när de går från att vara sitt vardagsjag till att bli sitt semesterjag, alla med individuella behov för en perfekt semester. Oavsett om man vill chilla vid poolen, vandra i bergen, uppleva nya kulturer eller bara skämma bort sig själv. Vi tycker att vi har hittat en smart och produktionseffektiv idé, där vi kombinerar längre format som väcker känslor, med korta rörliga klipp och stillbilder, säger Caroline Fondelius, Head of Inhouse Production, Ving.

Startskottet för kampanjen sker den 26 december och den kommer sedan succesivt att vara synlig i såväl utomhusannonsering, på bio och i poddar som i print, sociala medier och med native-annonsering. Dragplåstret i TV, som sänds på TV4s kanaler och Discovery+, blir reklamfilmer om 15 och 30 sekunder, som nyligen spelades in på Vings största vinterdestination Gran Canaria. Bakom kampanjen står Vings inhouse-avdelning och reklambyrån Åkestam Holst samt Castrofilm, som stått för filmproduktionen. Musiken i reklamfilmerna är producerade av den svenska artisten Christian Wannerwall och låten heter Be Free.

Ny innovativ ”Semesterhittare” ska vägleda kunderna rätt

I samband med kampanjstarten lanserar Ving även en ny sökfunktion för att underlätta för kunderna att snabbt hitta den resa som passar just deras behov. Sedan tidigare har Vings kunder haft goda möjligheter att med några knapptryck hitta en resa utifrån vart man vill resa och när, men nu tar Ving det ett steg länge och erbjuder en sökfunktionalitet baserat på vad man vill uppleva på resan.

Vi befinner oss i en tid där kunderna ställer nya krav och där man efterfrågar semesterupplevelser baserat på individuella behov och livsstil. I vårt breda utbud kan det ibland vara svårt att hitta den resa som passar just dig, därför uppstod idén med att skapa en Semesterhittare. Genom att koppla ihop resmål och hotell med intressen och upplevelser på individnivå ger vi kunderna förutsättningar att hitta det där lilla extra. Det här är vi ganska ensamma om i branschen, vilket gör att vi också kan särskilja oss från konkurrenterna, säger Camilla Miranda, Head of Brand & Creative, Ving.

Semesterhittaren återfinns på ving.se och med hjälp av den kan kunderna nu på ett helt nytt sätt finna sin drömsemester. Den nya sökfunktionen bygger på flera tusentals taggade objekt i form av bland annat hotell, resmål och aktiviteter och utifrån de önskemål som kunden sedan har sammanförs all data och matchas mot varandra. Resultatet blir att kunden får ett urval av lämpliga hotell, resmål eller reseformer att välja mellan. Den nya sökfunktionen ska framför allt vägleda kunderna rätt, men ska även skapa reslust och fungera som inspiration.

För att se videon från www.youtube.com måste du ge din tillåtelse högst upp på sidan.Vings nya reklamfilm

Kontakter

Caroline Fondelius, Head of Inhouse Production, caroline.fondelius@ving.se, 0709-51 32 33


Camilla Miranda, Head of Brand & Creative, camilla.miranda@ving.se, 0709-51 30 09

Bilder

Vings sommarkampanj. Fotograf Erik Josjö
Vings sommarkampanj. Fotograf Erik Josjö
Ladda ned bild
Annons Ving, sommarkampanj 2022
Annons Ving, sommarkampanj 2022
Ladda ned bild
Vings sommarkampanj. Fotograf Adam Falk
Vings sommarkampanj. Fotograf Adam Falk
Ladda ned bild
Ving sommarkampanj. Fotograf Adam Falk
Ving sommarkampanj. Fotograf Adam Falk
Ladda ned bild
Vings sommarkampanj. Fotograf Adam Falk
Vings sommarkampanj. Fotograf Adam Falk
Ladda ned bild

Om

Ving AB
Ving AB
Rålambsvägen 17
10520 Stockholm

https://www.ving.se/

Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), som med en marknadsandel på 31 procent är Nordens ledande semesterföretag. Ving etablerades 1956 och har lång erfarenhet av att erbjuda svenska semesterfirare såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg samt kryssningar. I NLTG ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie. Ving ägs av Petter Stordalens Strawberry Group, Altor Funds och TDR Capital.

Följ Ving AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Ving AB

Ving först ut att lansera direktcharter till Vlora i Albanien till sommaren18.12.2025 09:26:53 CET | Pressmeddelande

När portarna till en helt ny internationell flygplats i Albanien öppnas i vår, med Vlora Airport, blir Ving blir först ut i Norden att lansera direktcharter till den södra kusten av landet. Senast Ving erbjöd Albanien var till resmålet Saranda, men då med en längre transfer från grekiska Korfu. Nu erbjuds avgångar med det egna flygbolaget Sunclass Airlines direkt till Vlora med start den 3 juni och ett utökat program med fyra olika resmål.

Ving utökar chartern från Luleå med attraktiva sommaravgångar till Rhodos9.12.2025 10:07:58 CET | Pressmeddelande

Mitt under högsäsongen kan norrbottningarna glädjas åt ytterligare en charterdestination från Luleå Airport när Ving lanserar Rhodos som en nyhet. Första flyget lyfter den 24 juni och därefter erbjuds avgångar fram till och med den 19 augusti. För resenärer i Norrbotten innebär satsningen smidiga resor till en av Medelhavets mest uppskattade öar – utan mellanlandning. Satsningen kompletterar sommarens övriga destinationer; Mallorca, Cypern och Kreta.

Reseboom under Black Week2.12.2025 13:00:00 CET | Pressmeddelande

Det är inte bara inredning, kläder och elektronik som skapar köplust bland svenskarna under Black Week. I år passade extra många på att unna sig en resa till varmare breddgrader, där sommarresorna var extra hett villebråd. Under Black Week såg Sveriges största resebolag Ving en ökning med hela 40 procent på sålda sommarresor jämfört med samma tid i fjol. Black Week följer därmed det starka bokningsmönster som resebolaget sett under hela hösten.

Ving utökar charterprogrammet från Kalmar– Cypern ny destination26.11.2025 07:00:00 CET | Pressmeddelande

Trycket på resebokningarna bland smålänningarna är stort just nu. Vinterns avgångar med Ving till Gran Canaria från Kalmar Airport är redan bokade till 75 procent. Likaså är det många som redan nu försäkrar sig om en sommarresa. Vings senaste statistik visar att antalet inbokade resenärer till sommaren har ökat med hela 54 procent jämfört med samma tid förra året. Nu utökar därför charterarrangören utbudet med fyra avgångar till en helt ny destination – Cypern.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye