Lidl Sverige utsedd till Top Employer för andra året i rad
![](/data/images/00822/e507d40d-776c-4ba3-a1fe-b3b281da4419-w_720.png)
Top Employer Institute uppmärksammar varje år företag som sätter sina anställda i centrum och erbjuder den bästa arbetsmiljön. Institutet analyserar företag utifrån den information de tillhandahåller i HR Best Practices Questionnaire, inom områden som personalstrategi, arbetsmiljö, talangrekrytering, lärande, välbefinnande, och mångfald och inkludering.
- Med tanke på hur utmaningarna under pandemin påverkat företag runt hela världen har Lidl Sverige fortsatt visa att man hela tiden prioriterar sina medarbetare, säger David Plink, VD för Top Employers Institute.
Lidl tilldelas i år den prestigefyllda Top Employer-certifieringen i totalt 25 länder, däribland Sverige, och får även utmärkelsen Top Employer Europe.
- Vi är oerhört stolta över det arbete vi gör gemensamt för att vara en trygg och utvecklande arbetsgivare. Utmärkelsen från Top Employer är en bekräftelse på allt bra vi gör tillsammans. Lidls alla medarbetare är nyckeln till vår framgång. De är de som ser till att vi fortsätter utvecklas, och det är tack vare allt det fantastiska arbete som görs som bidrar till att vi ständigt växer. Med engagemang, kreativa lösningar, hårt arbete och glädje fortsätter vi att etablera Lidl som en attraktiv arbetsgivare att räkna med, säger Helena Erlingsjö, HR-direktör på Lidl Sverige.
Lidl Sverige har genom åren kontinuerligt sett över HR-strategin, bland annat bolagets introduktionskoncept, med målsättningen att nyanställda ska trivas, prestera och må bra. Detta för att ständigt arbeta för en attraktiv arbetsmiljö som för Lidl Sverige innebär att var och en av Lidls cirka 5 000 medarbetare utvecklas och har en bra balans mellan arbete och privatliv.
- Vi är väldigt glada att vårt HR-arbete uppmärksammas av ett oberoende organ som Top Employers Institute. Det är fint erkännande för vårt arbete, säger Helena Erlingsjö HR-direktör på Lidl Sverige.
Top Employers Institute är den globala institutionen för certifiering av enastående arbetsvillkor. Institutet grundades för 30 år sedan och har den här gången certifierat 1 857 företag i 123 länder på fem kontinenter.
Kontakter
Pressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seBilder
Om
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Lidl Sverige återkallar ägg frigående inomhus 15-pack, 12- pack och 6-pack25.7.2024 11:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidl Sverige återkallar ägg från frigående höns inomhus stämplat med: 2SE684-35 , 2SE684-36 på ägget och det är endast dessa produktkoder som berörs. Bäst före datum till och med 2024-08-13.
Lidl Sverige återkallar lammfärs av varumärke Svea Lantkött12.7.2024 17:36:20 CEST | Pressmeddelande
Lidl Sverige återkallar lammfärs av varumärket Svea Lantkött. Efter rutinmässig analys av produkten har salmonella hittats i en begränsad batch.
Bäst butiksbakat bröd hos Lidl Sverige10.7.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
Svenska konsumenter tycker att Lidl Sverige är den bästa dagligvarukedjan när det gäller butiksbakat bröd. Det framgår av en nybakad undersökning som Novus genomfört där nästan 3 600 svenskar har tillfrågats om hur de ser på de olika dagligvarukedjornas erbjudande inom butiksbakat bröd.
Lidl Sverige bäst på frukt och grönt enligt Novus28.6.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Svenska konsumenter tycker att Lidl Sverige är bäst på frukt och grönt. Det framgår av en färsk undersökning som Novus genomfört där nästan 3 600 svenskar har tillfrågats om hur de ser på de olika dagligvarukedjornas erbjudande inom frukt och grönt.
Lidl och WWF inleder ett ambitiöst internationellt partnerskap27.6.2024 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidl, en av de största dagligvarukedjorna i Europa, och WWF, en av världens största oberoende naturvårdsorganisationer, ingår ett nytt femårigt internationellt och strategiskt partnerskap verksamt i 31 Lidl-länder. Detta långsiktiga samarbete med WWF kommer att fokusera på hela Lidls värdekedja och därigenom bidra till att möta vår tids globala miljömässiga utmaningar, säkerställa att fler hushåll har tillgång till mer hållbara val och uppmuntra affärsmodeller som fungerar i samklang med naturen och inom planetära gränser.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum