Isabelle Redving och Magnus Malmros till Sportbladet

Aftonbladet fortsätter investera i sporträttigheter för att fortsätta utveckla Sportbladet som ledande sportdestination i Sverige.
Isabelle Redving, idag Chief Commercial Officer på GLHF Entertainment AB, återvänder till Schibstedhuset – nu som ansvarig för sporträttigheter och partnerskap på Sportbladet. Förra gången Isabelle Redving arbetade på Schibsted var det som kreativ konceptutvecklare och sport manager på Schibsteds annonsbolag Schibsted Marketing Services, SMS, en roll som jobbade nära Sportbladet.
Samtidigt som Isabelle Redving ansluter stärks också rättighetsteamet med Magnus Malmros, en nestor på området sporträttigheter med en gedigen bakgrund, bland annat som sportchef på TV4 Sport, inköpsansvarig på EBU och IEC och över 20 års erfarenhet från olika ledningsfunktioner inom sportmedia på nationell och internationell nivå.
– Sportbladet arbetar nu aktivt och strategiskt med sporträttigheter och innehåll. Målet är att fortsätta växa och utveckla oss som ledande sportdestination i Sverige. Fler och spännande sporträttigheter är viktiga för att lyckas med den utvecklingen, säger Magnus Herbertsson, utvecklingschef och stf ansvarig utgivare för Sportbladet.
Isabelle Redving ser fram emot att komma tillbaka till Schibsted och Aftonbladet i den nya rollen:
– Jag ser verkligen fram emot att komma tillbaka till Schibsted och framförallt Sportbladet, jag kan inte tänka mig ett mer spännande jobb! Det har hänt mycket sedan jag lämnade för drygt ett år sedan och jag är imponerad över kompetensen och det starka utvecklingsdriv som Sportbladet har. Vi har minst sagt ett spännande sportår framför oss, så tajmingen kunde inte kännas bättre, säger Isabelle Redving.
Magnus Malmros har följt Sportbladets utveckling mot en mer komplett sportdestination med allt fler exklusiva sportsändingar:
– Aftonbladets strategiska och allvarliga satsning på exklusiva sporträttigheter för att skapa tillväxt och nå en större publik är oerhört spännande. Det här är helt rätt tid att bli en del av det rosa laget och vara med och fortsätta bygga Sportbladet som Sveriges främsta sportdestination, säger Magnus Malmros.
Isabelle Redving tillträder tjänsten den 1 mars, i samband med att Mikael Samuelsson lämnar sin tjänst för pension. Hon kommer att rapportera till Sportbladets affärsområdeschef Frida Kvarnström. Magnus Malmros börjar den 8 mars.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Magnus Herbertsson, utvecklingschef och stf ansvarig utgivare för Sportbladet. Telefon: 070-610 23 62. E-post: magnus.herbertsson@aftonbladet.se
Karl Hahtovirta, kommersiell chef, Aftonbladet. Telefon: 070-685 30 86 E-post: karl.hahtovirta@aftonbladet.se.
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist, Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder

Om
Sportbladet är Sveriges största nyhetsdestination för sport i alla kanaler och en viktig del av Aftonbladet. Den sportintresserade publiken är en prioriterad målgrupp bland Aftonbladets fyra miljoner dagliga läsare och tittare.
Varje dag bevakar Sportbladet de största nyheterna i sportens värld och levererar de skarpaste analyserna och och de mest engagerande intervjuerna och reportagen. Sportbladet har ett 40-tal medarbetare och verksamhet dygnet runt. Genom att satsa på nyheter, live-rapportering och video bygger Sportbladet en starkt relation med läsarna.
Sportbladets rosa papperstidning kom ut första gången i maj 2000 och har genom åren gett Aftonbladet en unik position inom sport.
Följ Vend
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Vend
Vend appoints Maria Sandgren as new EVP & Chief Product and Technology Officer15.5.2025 10:05:00 CEST | Pressmeddelande
Today, Vend appointed Maria Sandgren as Executive Vice President and Chief Product & Technology Officer.
Schibsted Marketplaces becomes Vend: A new name for a smarter future12.5.2025 09:00:00 CEST | Press Release
Schibsted Marketplaces announces its official change into Vend today, marking a bold new chapter as a unified, purpose-driven family of marketplaces across the Nordics. The new name and brand identity reflect the company’s ongoing evolution as a leading digital marketplaces company committed to helping users make smarter choices and spend their time wisely.
Schibsted Marketplaces avslöjar nytt företagsnamn: Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Pressmeddelande
"Vend markerar början på en enad satsning. Med det här nya namnet förenar vi vår nordiska familj av marknadsplatser – och förvandlar dem till en kraftfull innovationsmotor," säger Christian Printzell Halvorsen. Den fullständiga övergången till Vend är planerad till andra kvartalet 2025.
Schibsted Marketplaces reveals new corporate brand name, Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Press Release
“Vend marks the beginning of a united effort. With this new brand, we are bringing together our Nordic family of marketplaces – uniting them into one powerful force of innovation,” says Christian Printzell Halvorsen. The complete transition to Vend is scheduled for Q2 2025.
Hälften av second hand-köpen ersätter ett nytt köp14.6.2024 12:49:59 CEST | Pressmeddelande
Idag släpper Schibsted Marketplaces sin Second-Hand Effect-rapport som undersöker påverkan och fördelar med att köpa second-hand på marknadsplatserna Blocket, FINN, Tori och DBA.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum