Hungrig på kärlek? Nu kan du hitta kärleken på Lidl

Efter nyskapande marknadsinitiativ som modelansering catwalk i en livsmedelsbutik, egna sneakers och satsningen på lokala producenter så fortsätter nu Lidl Sverige att pröva nya kanaler och sätt för att nå befintliga och nya kunder. Denna gång tillsammans med mediehuset Aller Media. Det nya konceptet och programformatet ”Hungrig på kärlek”, där vägen till hjärtat går genom varukorgen, kommer ha premiär på hant.se och Youtube den 10 mars.
- Som utmanare på den svenska livsmedelsmarknaden letar vi ständigt efter nya sätt att nå våra konsumenter. Vi prövar ständigt nya former och kanaler för vår marknadskommunikation. I en tid av swipande är det dags att bryta ned dejtande till något som alla gör – handlar mat. Vi vill vara en del av nuet och våra kunders vardag. Dejtande är något som berör det flesta och vi tror att man kan hitta kärleken på Lidl, säger Bella Goldman, Lidl Sveriges Varumärkes-, CSR- och Kommunikationsdirektör.
Intresset för att titta på, och antalet minuter framför, rörligt online ökar. Lidl vill därför pröva nya format och kanaler.
- Vi är både stolta och glada över att ha fått förtroende att samarbeta med Lidl i det här nya och spännande programformatet, säger Malin Rask, Head of Client Lead på Aller Media.
- Med en rapp mix av mat, humor och spännande svenska profiler som söker kärleken blir det här något alldeles extra, säger Tobias Wixström, ansvarig utgivare och chefredaktör för Hänt-gruppen.
I Hungrig på kärlek har 18 sökande plockat ihop varsin varukorg. Vem som får gå på dejt avgörs av innehållet. Är parmesan mer attraktivt än färsk spenat? Är kyckling mer lockande än köttbullar? Det får du svaret på i Lidl och Aller Medias nya program Hungrig på kärlek.
Lidl Sverige
Lidl Sverige är utmanaren på den svenska livsmedelsmarknaden. Med sina 203 butiker från Boden i norr till Trelleborg i söder växer dagligvarukedjan. De senaste fyra åren har Lidl växt snabbare än övriga dagligvaruhandeln. Under verksamhetsåret 2020–2021 ökade Lidl Sverige sin nettoomsättning med 12,8 procent jämfört med övriga butikshandeln som växte med 4,1 procent. Lidl Sverige blev även nyligen, för andra gången, utsett till Top Employer och blev av kunderna framröstat till Årets Bästa Butikskedja i kategorin dagligvaruhandel för tredje året på rad.
Aller Media
Aller Media-koncernen består av delarna Media, E-commerce och det nordiska byrånätverket Ahead Group. Aller Media är Sveriges marknadsledande aktör inom livsstilsmedier med några av Sveriges mest välkända varumärken. Mediehuset har med sina passionerade medarbetare och genom ständig utveckling levererat underhållning, inspiration och kunskap till Sveriges kvinnor sedan 1894 med syfte att ge kvinnor ett rikare liv.
Kontakter
Pressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seBilder

Om
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 207 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
I dag öppnar Lidl i Vinsta11.12.2025 10:00:20 CET | Pressmeddelande
I dag öppnar Lidl i Vinsta – och därmed finns nu 210 Lidl-butiker i Sverige. – Läget i Vinsta är oslagbart! Närheten till tunnelbanan och det befintliga vägnätet gör det enkelt att handla hos oss och vi ser fram emot att välkomna många nya kunder, säger Christian Sjöström, fastighetschef på Lidl Sverige.
Lidl öppnar ny butik i Knalleland – fortsätter sin expansion i Borås8.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Lidl Sverige fortsätter sin expansion i Borås och presenterar i dag planerna för sin tredje butik i staden. Den nya butiken kommer att ligga i den dynamiska handelsplatsen Knalleland, med planerad öppning i mars 2027. Fastigheten, som ägs av Forshem Fastigheter AB, ligger strategiskt på Ålgårdsvägen 6, en plats med hög synlighet och ett stort trafikflöde.
Lidl Sverige gör ”vardagshjälte” till insamlingsmotor för Sveriges Stadsmissioner1.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Liksom tidigare år fortsätter Lidl Sverige sitt julengagemang till förmån för Sveriges Stadsmissioner. Samarbetet, som har pågått sedan 2019, fokuserar på att stötta utsatta familjer i kampen mot matfattigdom genom ett direkt bidrag från försäljningen av en älskad vardagsprodukt: potatisen. Dessutom doneras biljetter till Melodifestivalturnén för att sprida glädje i hela landet.
Matriket är bäst i test i stort test av julskinka 2025!28.11.2025 07:00:00 CET | Nyheter
Matriket "Färdigkokt julskinka med svål" har utsetts till vinnare och fått toppbetyget 5 av 5 i Recept.se:s stora test av julskinkor 2025. Skinkan, som beskrivs som "näst intill perfekt", delar förstaplatsen med Dalsjöfors. I samma test fick även vår Julskinka Premium från Matriket ett mycket bra betyg med 4 av 5. Vi är stolta över att kunna erbjuda julbordets mittpunkt av högsta kvalitet till våra kunder.
Nu öppnar Lidl åter i Skara27.11.2025 10:26:19 CET | Pressmeddelande
Nu är Lidl tillbaka i Skara. I dag hälsas nya och nygamla kunder välkomna till en toppmodern butik med en stor bake-off, ett brett sortiment av Från Sverige-märkta produkter och dagliga leveranser av färsk frukt och grönt.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum
