Hungrig på kärlek? Nu kan du hitta kärleken på Lidl

Efter nyskapande marknadsinitiativ som modelansering catwalk i en livsmedelsbutik, egna sneakers och satsningen på lokala producenter så fortsätter nu Lidl Sverige att pröva nya kanaler och sätt för att nå befintliga och nya kunder. Denna gång tillsammans med mediehuset Aller Media. Det nya konceptet och programformatet ”Hungrig på kärlek”, där vägen till hjärtat går genom varukorgen, kommer ha premiär på hant.se och Youtube den 10 mars.
- Som utmanare på den svenska livsmedelsmarknaden letar vi ständigt efter nya sätt att nå våra konsumenter. Vi prövar ständigt nya former och kanaler för vår marknadskommunikation. I en tid av swipande är det dags att bryta ned dejtande till något som alla gör – handlar mat. Vi vill vara en del av nuet och våra kunders vardag. Dejtande är något som berör det flesta och vi tror att man kan hitta kärleken på Lidl, säger Bella Goldman, Lidl Sveriges Varumärkes-, CSR- och Kommunikationsdirektör.
Intresset för att titta på, och antalet minuter framför, rörligt online ökar. Lidl vill därför pröva nya format och kanaler.
- Vi är både stolta och glada över att ha fått förtroende att samarbeta med Lidl i det här nya och spännande programformatet, säger Malin Rask, Head of Client Lead på Aller Media.
- Med en rapp mix av mat, humor och spännande svenska profiler som söker kärleken blir det här något alldeles extra, säger Tobias Wixström, ansvarig utgivare och chefredaktör för Hänt-gruppen.
I Hungrig på kärlek har 18 sökande plockat ihop varsin varukorg. Vem som får gå på dejt avgörs av innehållet. Är parmesan mer attraktivt än färsk spenat? Är kyckling mer lockande än köttbullar? Det får du svaret på i Lidl och Aller Medias nya program Hungrig på kärlek.
Lidl Sverige
Lidl Sverige är utmanaren på den svenska livsmedelsmarknaden. Med sina 203 butiker från Boden i norr till Trelleborg i söder växer dagligvarukedjan. De senaste fyra åren har Lidl växt snabbare än övriga dagligvaruhandeln. Under verksamhetsåret 2020–2021 ökade Lidl Sverige sin nettoomsättning med 12,8 procent jämfört med övriga butikshandeln som växte med 4,1 procent. Lidl Sverige blev även nyligen, för andra gången, utsett till Top Employer och blev av kunderna framröstat till Årets Bästa Butikskedja i kategorin dagligvaruhandel för tredje året på rad.
Aller Media
Aller Media-koncernen består av delarna Media, E-commerce och det nordiska byrånätverket Ahead Group. Aller Media är Sveriges marknadsledande aktör inom livsstilsmedier med några av Sveriges mest välkända varumärken. Mediehuset har med sina passionerade medarbetare och genom ständig utveckling levererat underhållning, inspiration och kunskap till Sveriges kvinnor sedan 1894 med syfte att ge kvinnor ett rikare liv.
Kontakter
Pressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seBilder

Om
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Prisvärd påskfavorit! Lidls gravade lax utsedd till bäst i test16.4.2025 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Gravad lax är en självklar favorit på många svenskars påskbord – och i år kommer det inte kosta många lax att imponera på svärmor och svärfar i påsk. I ett smaktest utfört av Allt om mat har Lidls ASC-märkta gravade lax från Nautica utsetts till bäst i test – förutom en perfekt välbalanserad smak är det dessutom testets mest prisvärda produkt! ”Fina skivor med god doft, perfekt välbalanserad smak samt en härlig konsistens gör denna lax till en vinnare”, anser testpanelen.
Söt seger: Lidls choklad är bäst i test4.4.2025 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Är den dyraste chokladen bäst? Absolut inte, om du frågar testpanelen! I ett omfattande smaktest av Allt om mat har Lidls Fin Carré Hazelnut Milk Chocolate med grädde inte bara fått toppbetyg – den har också utsetts till den mest prisvärda mjölkchokladen med hasselnötter och testvinnare i det stora chokladtestet.
Grekisk gudomlighet i kyldisken hos Lidl – fetaost från Milbona topptestas28.3.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Du behöver inte åka hela vägen till Grekland för att ta del av grekiska smaker av högsta kvalitet. När Svenska Dagbladet testade fetaostar blev Lidls grekiska och ekologiska fetaost från Milbona topptestad med 5 av 6 i betyg. Osten hyllades för sin balanserade smak, behagliga syra och tilltalande konsistens.
Lidl inviger efterlängtad butik i centrala Borås27.3.2025 09:35:35 CET | Pressmeddelande
Idag slår Lidl upp portarna till sin nya, toppmoderna butik i centrala Borås. Den nya butiken, belägen vid Varbergsvägen intill riksväg 40, är den andra Lidl-butiken i staden och har efterfrågats av boråsarna under en längre tid.
Lidl öppnar butik i Hyllie, Malmö12.3.2025 09:54:25 CET | Pressmeddelande
Nu står det klart att Lidl öppnar ny butik i Malmö – med ambitionen att slå upp portarna 2028. Den kommer att ligga på markplan i ett nytt mobilitetshus i den växande stadsdelen Hyllie.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum