Lidl Sverige öppnar sju butiker efter renovering
Efter en hög expansionstakt de senaste åren har Lidl Sverige valt att fokusera på att renovera det befintliga butiksbeståndet.
-Som en del i att underhålla och utveckla vårt fastighetsbestånd, renoverar vi våra butiker. Vårt mål är att vara klara med samtliga renoveringar i slutet av 2022. En del av butikerna har vi byggt om helt medan andra bara behövt en mindre uppfräschning, säger Carl Balcer, Fastighetsdirektör på Lidl Sverige.
När kunder kliver in i de nyrenoverade butikerna möter de ett brett sortiment av butiksbakat bröd, färsk frukt och grönt. Det fasta sortimentet, inklusive frukt och grönt, består av cirka 4 800 produkter, varav 80 procent är egna märkesvaror och över 30 procent kommer från svenska matproducenter. Kristianstad återöppnar efter den tillfälliga stängningen. Arvika, Södertälje Weda, Mariestad och Gislaved har alla genomgått en omfattande modernisering. I Täby Enhagsvägen och Borås Hulta är det en omfattande modernisering och utbyggnad som genomförts.
-Butiken i Weda har exempelvis genomgått en omfattande renovering och byggts ut. Ett stort fokus har lagts på att ge vårt färska brödsortiment ännu större utrymme. Vi lägger också stort fokus på att livsmedel från svenska lokala producenter ska få större plats i hyllorna, säger Carl Balcer.
Lidl Sverige, med sina 203 butiker från Boden i norr till Trelleborg i söder, är utmanaren på den svenska livsmedelsmarknaden. Daglivarukedjan blev även nyligen, för andra gången, utsedd till Top Employer och blev av kunderna framröstad till Årets Bästa Butikskedja i kategorin dagligvaruhandel för tredje året i rad.
Kontakter
Pressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seBilder
Om
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Lidl officiell partner till UEFA Europa League och UEFA Conference League13.9.2024 13:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidl kan i dag stolt presentera sitt senaste fotbollssamarbete som officiell partner till UEFA Europa League™ och UEFA Conference League™ för 2024–2027.
Lidl Sverige och LRF tecknar avsiktsförklaring för att främja svensk livsmedelsproduktion10.9.2024 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Alltsedan Lidl Sverige lanserade Matriket som en del av sitt sortiment har Matriket utvecklats till det bredaste varumärket med enbart Från Sverige-märkta produkter. Nu tar Lidl tillsammans med LRF ytterligare steg för att stimulera produktionen av svenska livsmedel och öka självförsörjningsgraden genom att göra det enkelt för konsumenter att välja svenskt, samtidigt som Lidl tar nya steg för att öka svensk livsmedelsexport.
Ge 10 kr till Barncancerfonden när du handlar hos Lidl2.9.2024 09:01:49 CEST | Pressmeddelande
För tredje året i rad deltar Lidl Sverige i Barncancerfondens kampanj Ge 10 kronor. Från och med den 1 september kan Lidl Sveriges kunder välja att donera 10 kronor vid kassan. Initiativet är en del av det långsiktiga samarbetet mellan Lidl Sverige och Barncancerfonden.
Lidl bygger nytt på attraktiv handelsplats i Strömstad29.8.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
I höst byggs Lidls första svenska metropolbutik i Strömstad. Konceptet med parkering på markplan och försäljningsyta ovanför är väletablerad i Europa och är ett effektivt sätt att nyttja mindre ytor. – Tack vare en flexibel konstruktion finns möjlighet att bygga i flera våningsplan som också genererar yta till parkering för våra kunder, säger Christoffer Wennergren, fastighetschef på Lidl.
Nu säljer Lidl Sverige frukter och grönsaker som vuxit upp till toner av klassisk musik22.8.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Växer grönsaker bättre till toner av klassisk musik? Ja, en del forskningsstudier tyder på det. För att utforska musikens påverkan på frukt och grönt – och i en strävan att erbjuda kunderna det allra bästa – har Lidl Sverige installerat ljudsystem som täcker mer än 25 000 kvadratmeter av odlingar runt om i Sverige. Där växer frukter och grönsaker nu upp till toner från Kungliga Filharmoniska Orkestern.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum