Premiär för Lidl Sveriges nya dejtingprogram – Hungrig på kärlek

Intresset för att titta på, och antalet minuter framför, rörligt online ökar. Lidl vill därför pröva nya format och kanaler för att både ha en möjlighet att visa upp sitt breda sortiment och nå nya målgrupper.
-Vägen till en persons hjärta går genom magen, något vi får se under kommande säsong. Vi har sex fantastiska avsnitt framför oss där det avverkas allt från spetskål till kycklinggryta och om parmesan verkligen är givet på första dejten. Detta ackompanjerat av spännande personer som bjuder på både sig själva och sina recept. Vi har en spännande säsong framför oss med både mat- och dejtinspiration, säger Bella Goldman, Varumärkes-, CSR- och Kommunikationsdirektör på Lidl Sverige.
I varje avsnitt får vi följa tre sökande när de handlar på Lidl för att förbereda sin optimala middagsdejt. Singeln väljer sedan inte sin dejt baserat utseende, utan efter innehållet i varukorgen. De sex utvalda singlarna som tittarna kommer möta under de sex avsnitten är Paradise Hotel-deltagarna Lukas Holm, Hanna Bodelson och Filippa Kronholm, Philip Albinsson från Farmen, folkkära skådespelerskan Carina Lidbom och it-projektledaren Olivia Walton.
-Det ska bli spännande att följa utvecklingen. Om det stämmer som George Bernard Shaw sa att ingen kärlek är mer äkta än kärleken till mat, så har det här potential att bli riktigt lyckat, säger Tobias Wixtröm, ansvarig utgivare och chefredaktör för Hänt-gruppen.
Är parmesan mer attraktivt än färsk spenat? Är kyckling mer lockande än köttbullar? Först ut att svara på de frågorna är Lukas Holm som ska hitta kärleken via maten. Om han lyckas får du se på säsongspremiären torsdagen den 10 mars.
Kontakter
Pressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seBilder
Om
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 207 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Lidl kommer till Simrishamn18.12.2025 07:00:00 CET | Pressmeddelande
Jakten på ett optimalt läge i Simrishamn är över. Lidl Sverige har nu ingått ett tioårigt avtal med Prisma Properties om en ny butiksetablering vid stadens infart. – Äntligen har vi hittat den perfekta platsen, lättillgänglig för både kommuninvånare och turister, säger Petra Wahlström, fastighetschef på Lidl Sverige.
Deluxe mandelpotatisgratäng är bäst i test i Recept.se:s stora test!16.12.2025 11:36:24 CET | Nyheter
Lidls Deluxe mandelpotatisgratäng med Västerbottensost utsågs till bäst i test och fick toppbetyget 4 av 5 i Recept.se:s stora smaktest av färdiga potatisgratänger, publicerat den 2 december 2025.
I dag öppnar Lidl i Vinsta11.12.2025 10:00:20 CET | Pressmeddelande
I dag öppnar Lidl i Vinsta – och därmed finns nu 210 Lidl-butiker i Sverige. – Läget i Vinsta är oslagbart! Närheten till tunnelbanan och det befintliga vägnätet gör det enkelt att handla hos oss och vi ser fram emot att välkomna många nya kunder, säger Christian Sjöström, fastighetschef på Lidl Sverige.
Lidl öppnar ny butik i Knalleland – fortsätter sin expansion i Borås8.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Lidl Sverige fortsätter sin expansion i Borås och presenterar i dag planerna för sin tredje butik i staden. Den nya butiken kommer att ligga i den dynamiska handelsplatsen Knalleland, med planerad öppning i mars 2027. Fastigheten, som ägs av Forshem Fastigheter AB, ligger strategiskt på Ålgårdsvägen 6, en plats med hög synlighet och ett stort trafikflöde.
Lidl Sverige gör ”vardagshjälte” till insamlingsmotor för Sveriges Stadsmissioner1.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Liksom tidigare år fortsätter Lidl Sverige sitt julengagemang till förmån för Sveriges Stadsmissioner. Samarbetet, som har pågått sedan 2019, fokuserar på att stötta utsatta familjer i kampen mot matfattigdom genom ett direkt bidrag från försäljningen av en älskad vardagsprodukt: potatisen. Dessutom doneras biljetter till Melodifestivalturnén för att sprida glädje i hela landet.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum

