Lidl Sverige

Lidls drottningsylt är Bäst i test!

Dela
När Göteborgs-Posten testar drottningsylt hamnar Lidls Maribel Extra fin drottningsylt i topp. ”Så god med lagom sötma och en blandning av friska bärsmaker” kommenterar en av deltagarna i konsumentpanelen.

Med omdömen som ”En distinkt smak”, ”angenäm doft av blåbär” och ”en fin gryning konsistens med bärkänsla” placerade sig Lidls egna Maribel Extra fin drottningsylt i topp med fyra av fem fyrar.

Ännu en gång visar testet att Lidl Sverige erbjuder högsta kvalitet till bästa pris. Med ett pris på 19:90 kr är Maribel Extra fin drottningsylt dessutom den mest prisvärda sylten i testet. Det är inte första gången som Lidls sylt blivit bäst i test utan Maribel kammade även hem toppbetyg när konsumentpanelen testade lingonsylt.

- Vi är oerhört stolta att Maribel drottningsylt var så populär hos testpanelen. Ännu en gång placerar sig en av våra produkter i topp vilket visar att vi har högsta kvalitet till bästa pris, säger Robert Stekovic, Kommersiell Direktör på Lidl Sverige.

Den bärtäta sylten innehåller hallon från EU och icke-EU samt blåbär från EU. Maribel Extra fin drottningsylt kostar 19:90 kr för 400 g.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Om

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 203 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl bygger nytt på attraktiv handelsplats i Strömstad29.8.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

I höst byggs Lidls första svenska metropolbutik i Strömstad. Konceptet med parkering på markplan och försäljningsyta ovanför är väletablerad i Europa och är ett effektivt sätt att nyttja mindre ytor. – Tack vare en flexibel konstruktion finns möjlighet att bygga i flera våningsplan som också genererar yta till parkering för våra kunder, säger Christoffer Wennergren, fastighetschef på Lidl.

Nu säljer Lidl Sverige frukter och grönsaker som vuxit upp till toner av klassisk musik22.8.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Växer grönsaker bättre till toner av klassisk musik? Ja, en del forskningsstudier tyder på det. För att utforska musikens påverkan på frukt och grönt – och i en strävan att erbjuda kunderna det allra bästa – har Lidl Sverige installerat ljudsystem som täcker mer än 25 000 kvadratmeter av odlingar runt om i Sverige. Där växer frukter och grönsaker nu upp till toner från Kungliga Filharmoniska Orkestern.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye