Lime Technologies

Tar sig an Limes största utmaning - Pernilla Möller in i ledningen

Pernilla Möller, tidigare HR-chef på Frigoscandia, tar plats i Lime Technologies ledningsgrupp och antar samtidigt en av techbolagets, tillika den digitala ekonomins, just nu största utmaningar - rekrytering. Pernilla blir Head of People & Culture, ansvarig för att öka en redan blixtsnabb tillväxttakt gällande antalet anställda.
Pernilla Möller

Förra året växte Limes personalstyrka med 26 % procent, bolaget rekryterade, pandemin till trots, över 100 personer på sex marknader, varav drygt 40 procent kvinnor. När världen nu öppnar upp ska rekryteringstakten öka ytterligare och samtidigt ligger ännu en avgörande uppgift på Pernillas bord. Hon ska även hjälpa Lime att bevara och vidareutveckla den utpräglade företagskultur som utmärker bolaget, när Lime växer på en rad marknader. Nils Olsson, vd, Lime Technologies:

Jag är själv med och intervjuar alla som anställs – från traineer till ledande positioner. Kulturen och framgångsrik rekrytering är de enskilt viktigaste faktorerna bakom det Lime som finns idag, ett bolag vuxit konstant sedan 1990. De ska vara överst på ledningens agenda även framöver, men det kommer att krävas nya tankebanor och ännu större ansträngning i takt med att vi expanderar. Där kommer Pernilla in och hon är helt rätt person, extremt kunnig och samtidigt totalt orädd för att utmana oss.

Pernilla Möller har arbetat inom konsultbranschen, i akademin och för stora internationella organisationer samt drivit eget bolag. Hon har även stor erfarenhet av att arbeta med mångfaldsfrågor. Innan hon tog beslutet att börja på Lime har hon umgåtts en hel del med Limes ledning och anställda.

Anledningen till att jag blir en del av den här organisationen är kulturen. Den gör att jag och alla andra vill vara här, vilket också skapar alla förutsättningar för att lyckas med resten. Samtidigt behöver Lime hela tiden utvecklas. Vi är extremt bra på att rekrytera unga personer men ska bli bättre på att locka senior kompetens. Vi har en av de tightaste gemenskaper som jag upplevt men ska bli bättre på att inkludera en bredare kandidatbas, vilket kommer göra oss ännu starkare, säger Pernilla.

Jonas Eklund, presskontakt, Lime
jonas.eklund@lime.tech

Jennie Everhed, Head of Communication, Lime
jennie.everhed@lime.tech