Malmö blir värdstad för Sveriges största Influencer Marketing-event
Influencer Marketing är en av världens mest framgångsrika och snabbast växande marknadsföringsmetoder. Från att ha varit en kompletterande del av ett företags marknadsföring är det idag ett måste för många företag som insett värdet av att nå sina mål på ett enkelt och effektivt sätt. Det snabbväxande träningsföretaget Stronger som fokuserar på träningskläder för kvinnor är ett av de företag som kommer att delta på årets IM Expo. De har haft Influencer Markering som en stor del av sin framgångssaga:
- Sedan vi började arbeta med Influencer Marketing har vi ökat vår försäljning och fått flera nya leads, detta då vi arbetat med trovärdig och autentisk marknadsföring och nått nya målgrupper som är svåra att nå via konventionella kanaler. Då Influencer Marketing har varit en nyckel i vår framgång vill vi gärna inspirera andra företag att våga testa denna fantastiska marknadsföringsstrategi, säger Jennifer Mann Sjöberg, Brand Ambassador Manager på Stronger.
Hemmakväll är ett annat företag som kommer att medverka under dagen och som uppnått stora framgångar med Influencer Marketing:
- För oss på Hemmakväll är Influencer marketing en naturlig del i vår marknadsmix, därför känns det superkul att få vara med på den här nystartade konferensen - IM EXPO – där fokus är att få fler företag att våga och se fördelarna med det, säger Camilla Fäldt, Digital Marknadsansvarig på Hemmakväll.
IM Expo är det första eventet i sitt slag som vänder sig till marknadsförare och ger företag möjlighet att få lära sig mer om Influencer Marketing och hur det kan användas för att nå de uppsatta affärsmålen. Förhoppningen med eventet är att allt fler företag ska inse värdet av att arbeta med Influencer Marketing och få kunskap i hur de ska komma vidare i sin satsning.
- Vår förhoppning med IM Expo är att inspirera och motivera företag att ta steget att inkludera Influencer Marketing som en naturlig del i marknadsmixen. Detta ska vi göra genom att bjuda in de största profilerna och företagen och bjuda på allt från paneldebatter till föreläsningar och trendspaningar för att tillsammans dra lärdomar och lära av varandra, säger Karin Westlund, projektledare på IM Expo.
Moderatorer för IM Expo är TV-personligheten Carin da Silva och influencern Vivi Wallin som bland annat driver Instagramkontot ”Mammasanningar”. Under dagen kommer flera stora företag berätta hur de arbetar med Influencer Marketing och ge tips. Bland de som är klara syns bland andra Orkla, Hemmakväll, Elgiganten och Hyber. Några av de influencers som kommer att finnas på plats är Zeina Mourtada från Zeinas Kitchen, Camilla Hamid, Adam och Anton från Matkoma samt Matinbum.
För mer information, se www.im-expo.com.
För mer information:
Karin Westlund, projektledare IM Expo
T: karin@proad.se
E: + 46 (0) 708 - 12 70 72
Lovisa Fredriksson, presskontakt
T: +46 (0) 734 33 31 10
E: lovisa@lfpr.se
Pressbild Karin Westlund:
https://www.dropbox.com/s/6rku6pvstu0qizo/Karin%20Westlund.jpg?dl=0
Om IM Expo: IM Expo är en helt ny konferens och event som tillgodoser marknadsförare och ger företag möjligheten att få lära sig mer om taktik och affärsbyggande idéer som just Influencer Marketing kan ge. För mer information, se www.im-expo.com.
Nyckelord
Bilder
Om
ProAd Sweden AB grundades i Malmö år 2006 och erbjuder cross-media med bred variation inom digital annonsering med fokus på kvalité och professionalitet. Vi är medlemmar i IAB, Interactive Advertising Bureau – världens ledande branchorganisation för digital och interaktiv marknadsföring och är certifierade enligt deras Gold Standard. För mer information, se www.proad.se
Följ ProAd
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från ProAd
Branschen backar, men ProAd fortsätter att öka – når ny rekordomsättning23.1.2024 15:07:25 CET | Pressmeddelande
Malmöbaserade medie- och influencer marketingbyrån ProAd fortsätter att öka. Med en omsättning på drygt 62 miljoner kronor för 2023, en ökning med åtta procent jämfört med föregående år, och ett preliminärt rörelseresultat på 1,5 miljoner trotsar ProAd den negativa utvecklingen inom branschen som under samma period minskat med i genomsnitt över sex procent.
ProAd lanserar marknadsplats för influencers2.11.2022 09:30:00 CET | Pressmeddelande
Gasellföretaget ProAd fortsätter att utöka sin verksamhet och lanserar nu en marknadsplats för sina profiler. Marknadsplatsen fungerar som en integrerad e-handelslösning och förlängning av influencerns hemsida och ger ProAds profiler möjlighet att nå ut med sina produkter direkt till sina målgrupper. Först ut är Camilla Hamid som nyligen lanserat en doseringstratt avsedd för bakning och matlagning och vars kollektion inom kort kommer att kompletteras med ytterligare produkter
Camilla Hamid lanserar kollektion av produkter för bakning och matlagning – första släppet specialdesignad doseringstratt19.10.2022 13:04:03 CEST | Pressmeddelande
Receptkreatör, influencer, matlagningsprofil, TV-stjärna, författare, hemkunskapslärare och podd-profil, bland annat - Camilla Hamid har onekligen många strängar på sin lyra. Nu adderar hon ännu en titel och lanserar en specialdesignad doseringstratt avsedd för att underlätta vid bakning och matlagning. Doseringstratten, som är i tillverkad i rostfritt stål med avtagbart trähandtag som pryds av Camilla Hamids signatur, är den första produkten i en kommande kollektion och säljs exklusivt via hennes prisbelönta blogg My Kitchen Stories.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum