IKEA

IKEA uppmuntrar par att överse med varandras brister i ny kampanj

Dela
I en ny kampanj, som lanseras på sex marknader i Europa, uppmuntrar IKEA alla par att ha lite överseende med varandra och låta kärleken få ta plats.

Att leva tillsammans kan vara utmanande. Ens partner är inte perfekt. Ibland glömmer vi att den andres små egenheter, som absolut kan vara irriterande, är en del av en personlighet vi älskar.  

– Pandemin har inneburit högre skilsmässotal i många europeiska länder. När alla slags aktiviteter måste ske i hemmet och vi ska samsas om begränsade ytor blir det påfrestningar. Här har vi en roll att fylla, säger Catherine Reimer, Marketing Communication Leader Cluster på IKEA Sverige.  

– Vi vill möta människor där de är i livet med relevant kommunikation som passar deras vardag.Genom att utveckla smarta och prisvärda lösningar kan vi skapa ett bättre liv hemma. Med mindre frustration och smutsiga tallrikar. Istället ska våra hem vara redo för mer kärlek, säger Helena Gouveia, Country Marketing Manager på IKEA Retail Sverige.   

Ibland kan en skön soffa att prata ut i, eller en omfamnande filt göra stor skillnad. Med empati och en gnutta överseende kan många slitningar redas ut.  

Kampanjen som omfattar TVC, VOD, OOH, DOOH och sociala medier går upp i Sverige under vecka 16. I Finland, Norge, Danmark, Belgien, Luxemburg och Portugal börjar den visas under de kommande veckorna. 

Åkestam HolstNoA är reklambyrå och filmerna är producerade av Bacon och regissör Martin Werner. Musiken är ”The Gloryof Love” med Jimmy Durante. 

För att se videon från www.youtube.com måste du ge din tillåtelse högst upp på sidan.Såhär ser kampanjfilmen ut.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Länkar

Om

Vår vision på IKEA är att skapa en bättre vardag för de många människorna, vilka innefattar våra medarbetare, våra kunder och alla människor vår verksamhet berör. IKEA produkter består av rätt kombination av form, funktion, kvalitet, hållbarhet och ett lågt pris – vi kallar det demokratisk design. IKEA grundades i Älmhult 1943. Idag finns 22 IKEA varuhus, samt 12 planeringsstudios i Sverige. IKEA Sverige hade totalt 208 miljoner besök under verksamhetsåret 2025. I Sverige finns cirka 12 000 medarbetare inom Ingka-koncernen, varav cirka 8 000 inom varuhusorganisationen.

Följ IKEA

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från IKEA

Svenska entreprenörer inom social hållbarhet får stöd för att kunna växa genom nytt program16.12.2025 08:02:12 CET | Pressmeddelande

Elva sociala entreprenörer inom social hållbarhet från hela Sverige har valts ut till det nya acceleratorprogrammet Everyone’s Business, ett initiativ av Reach for Change och IKEA Social Entrepreneurship. I Everyone’s Business får deltagarna tillgång till nätverk, kunskap, mentorskap och 300 000 kronor var för att kunna skala upp sina verksamheter och göra större skillnad för fler.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye