Campanyon

Camping-plattform öppnar upp fler unika platser för camping och friluftsliv i Sverige och Europa

Sommarsäsongen närmar sig och efterfrågan på campingplatser, husbilar och glamping är stort. Bokningsplattformen Campanyons tjänst öppnar upp möjligheten att vistas på fler unika platser i Sverige för outdoor-liv och camping. Campanyon kopplar ihop markägare med campare, husvagnsägare och vandrare som söker efter platser att semestra på i sommar. I dagsläget finns över 500 platser att hyra i hela Skandinavien men även längre ut i Europa och till och med i Australien finns gömda pärlor att boka. Antalet värdar som upptäcker den enkla möjligheten att upplåta sin mark blir fler och fler.
Unika campingplatser

- Alla som har mark, oavsett om det är en trädgård, skog, strandremsa, innergård, extrahus, eller en uppfart kan anmäla sig som campingvärd på siten. Vår plattform ger trygghet till både värd och campare som kan planera både resa och vistelsen genom Campanyon, säger Kristian Qwist Adolphsen, vd för Campanyon.

Simen Johannessen (25) tillbringar tre månader i sin egenrenoverade campervan varje sommar.

- Med Campanyons bokningstjänst blir planeringen mycket enklare och gör att vi både hittar och får tillgång till nya spännande platser att besöka. Även när man är på väg från ett ställe till ett annat och vill stanna en kortare stund på vägen är tjänsten till stor hjälp eftersom det svårt att hitta trevliga platser att parkera med husbil. Det finns så många unika platser som vi nu kan uppleva och det är ju hela poängen med att campa, säger Simen Johannessen, hängiven campare.

Utöver tillgång till olika camping- och glampingplatser i Europa och Australien, kan resenärer filtrera sökningarna till närliggande aktiviteter, spännande platser att besöka och faciliteter som till exempel dricksvatten, dusch och tvättstuga. En del värdar erbjuder också lokala upplevelser och aktiviteter som fisketurer, matservering, cykeluthyrning och tillgång till roddbåt.

Att signa upp sig som Campanyon-värd är kostnadsfritt. Vid bokning utgår sedan en provision. Kostnaden för platsen är beroende av läge och vistelsens längd. En guide för prissättning finns på siten.

Besök https://www.campanyon.com/sv för information om hur man registrerar sig som värd eller för att söka platser att hyra.

För ytterligare information eller fler bilder, kontakta:

Kristian Qwist Adolphsen, CEO, email: kristian@campanyon.com eller tfn: +45 26 24 27 81

My Elfstrand, Country Manager Sweden, email: my@campanyon.com

Unika campingplatser
Campanyon lodge
Campanyon glamping

Campanyon

Campanyon grundades 2020 av tidigare Google-kollegor och likasinnade vänner, dansken Kristian Qwist Adolphsen och norrmannen Alexander Raknes. Idén var att "låsa upp naturen" genom att göra friluftslivet tillgängligt för alla, med smart teknik som kopplar ihop natur- och campingälskare med markägare. Campanyon gör det därmed både enkelt och hållbart att vara värd för, eller boka ett äventyr under stjärnorna. I dagsläget finns över 500 värdar i Skandinavien. En procent av intäkterna går till programmet "1% for the Planet". Campanyons tjänst finns också tillgänglig på Facebook, Instagram, Linkedin, Google Play och Apple Store.

Följ Campanyon