Tellit

Tellit utser ny VD och ökar sitt fokus på kundnöjdhet och tillväxt

Karlskrona, 30 maj 2022 – Tell it to Mi AB (Tellit) meddelar i dag förändringar i bolagets ledning. Verkställande direktören Daniel Holmström har beslutat att lämna positionen som VD på egen begäran för att fokusera på en roll som marknadschef i bolaget. I sin nya roll kvarstår Daniel som medlem i bolagets ledningsgrupp, som delägare och som styrelseledamot.

Tillsammans med organisationen har vi gått från 0 till 50 miljoner i lönsam omsättning på fyra år. En fantastisk resa som vi är stolta över. Planerna att renodla en roll som marknadschef har funnits där under en längre tid då det längs vägen blivit allt tydligare att vår fortsatta tillväxt kräver mycket mer arbete med marknadsfrågorna. När nu möjligheten för Tellit öppnades att komplettera ledningsgruppen med en erfaren kollega kändes beslutet självklart, säger Daniel Holmström.

Styrelsen har utsett Martin Petersén till ny VD för Tellit. Martin f.1974 har en Teknologie kandidat från Blekinge tekniska högskola (BTH). Efter avslutade studier fick han anställning på Ericsson där han ansvarade för tre avdelningar inom affärsområdet operatörsanpassade tjänster. I samband med 3G-utrullningen rekryterades Martin till Telenor. Under sina 18 år inom Telenor-sfären har han haft en rad CxO roller som divisionschef för IT, Kundservice, COO, CSO och nu senast som Head of Transformation office Scandinavia med fokus på M&A.

Jag har under ett antal månader arbetat nära teamet i Tellit och ser stor potential till en stark tillväxtresa de kommande åren. Jag är både tacksam och ödmjuk över möjligheten att få leda Tellits team i denna resa, säger Martin Petersén.

Martin har varit en del av bolagets styrelse sedan 2021 och är ett viktigt bidrag i Tellits tillväxt. Bolaget går nu in i nästa fas där organisation och struktur behöver förstärkas. Martin är enligt styrelsen rätt person att leda bolaget inför nästa fas. Jag är väldigt stolt och glad att Martin antagit denna utmaning. Samtidigt vill jag passa på att tacka Daniel Holmström för hans bidrag i företagets första fas och att han nu tar på sig utmaningen att stärka vår tillväxtresa som marknadschef med de utmaningar som finns i en tuff marknad, säger Bajram Nuhi, styrelseordförande.

Kontakter

Martin Petersén, Verkställande Direktör telnr 0709-61 43 22 eller martin.petersen@tellit.se

Bajram Nuhi, Styrelseordförande telnr 0766-44 55 45 eller bajram.nuhi@tellit.se

Tellit
Blekingegatan 1
37134 Karlskrona

Tellit är ett IT-bolag med huvudkontor i Karlskrona. Sedan 2016 erbjuder Tellit smarta kommunikationslösningar för företag såsom molnväxel, mobiltelefoni och digitala körjournaler. Bolagets vision är att förbättra och förenkla kommunikationen mellan medarbetare och till kunder. För Tellit är nöjda kunder och digitala lösningar allra viktigast.