Sircular

Sircular signar strategiskt avtal med Norrsken

I takt med ett ökat intresse för att investera i onoterade bolag, har Sircular tagit en unik position på marknaden. Genom sin SaaS lösning förenklar man ekosystemet för finansiering av tillväxtbolag. Hittills har acceleratorer som +Impact (Danske Bank), Invest Stockholm och Time to Raise använt plattformen. Nu har Sircular skrivit avtal med en av världens främsta acceleratorer, Norrsken Impact Accelerator.
Daniel Isaacs, vd och medgrundare till Sircular.

Sircular sätter inkubatorer och acceleratorer i fokus och gör det möjligt för deras bolag att hitta rätt typ av investerare, idag finns över 1 000 bolag och investerare i plattformen. Sirculars samarbete med Norrsken innebär att man effektiviserar processen att presentera och selektera startups till mentorer och investerare utifrån en unik matchmaking. Norrsken är en av världens ledande impact-acceleratorer, med målet att hjälpa startups som bidrar till en bättre värld.

- Mer än 2 000 världsförbättrande startups ansökte om plats i Norrskens Impact Accelerator i år. I vårt nätverk finns över 200 affärsänglar och investerare. För oss är det avgörande med en plattform som kan koppla ihop rätt grundare med rätt finansiärer på ett snabbt och smidigt sätt. Sircular är precis vad vi behöver för det, säger Funda Sezgi, MD Norrsken Impact Accelerator.

Sircular lanserade sin första version av tjänsten 2020 och har sedan dess knutit till sig ett antal större acceleratorer, investerare och startups. Bolaget var också strategisk partner till det välbesökta eventet Sthlm Fintech week, där plattformen användes för att lista fintech-bolag med störst potential.

- Samarbetet med Norrsken är en viktig milstolpe och ger ytterligare legitimitet för vår fortsatta tillväxt och att effektivt matcha investerare och startup-bolag. Norrskens syfte går hand i hand med Sircular. Vi tror på ett ekosystem där entreprenörskap står i centrum för företagande som bidrar till innovation och hållbarhet, säger Daniel Isaacs, vd och medgrundare till Sircular.

Sircular har sedan tidigare samarbeten med välkända entreprenörer som Moha Bensofia och Noel Abdayem med bakgrund från snabbväxande Fishbrain och Mendi respektive grundare av bolaget The Humble Co.

Om Norrsken

Norrsken är en icke-vinstdrivande stiftelse med uppdraget att hjälpa entreprenörer lösa världens stora utmaningar. Den grundades år 2016 av Niklas Adalberth, medgrundare till fintechbolaget Klarna. Norrsken har rest riskkapitalfonderna Norrsken VC och Norrsken 22, driver sedan 2021 acceleratorprogrammet Norrsken Impact Accelerator samt kontorshotellen Norrsken House i Stockholm, Sverige och Norrsken House Kigali, Rwanda.

Daniel Isaacs, vd och medgrundare till Sircular.

Om

Med en unik plattform bygger Sircular ett marknadsledande ekosystem, där tillgången på data möjliggör en anpassad matchmaking mellan startups och investerare. Den digitala plattformen gör det möjligt för acceleratorer, investerare och startups att effektivt få, hantera och utbyta data för att göra bättre investeringsbeslut.