Vinn mat för ett helt år – Lidl Sverige initierar en tävling för konsumenter

Matpriserna fortsätter stiga. Orsakerna till de höjda matpriserna är flera, bland annat höjda el- och bränslepriser, efterverkningar av pandemin och dåliga skördar. För att kunna hjälpa svenska hushåll initierar därför Lidl Sverige en tävling för kundmedlemmar i Lidl Plus där de ger bort mat som vinster.
Tävlingen påbörjas idag, den 1 juli, och tre vinnare kommer att få handla gratis hos Lidl i ett helt år där det totala vinstvärdet uppgår till 52 000 kr. Dessutom utses ytterligare tio pristagare som får handla gratis i en månad där det totala vinstvärdet uppgår till 4 000 kr. För att kunna vara med och delta i tävlingen behöver man vara medlem i Lidl Sveriges kundklubb Lidl Plus.
-Nu när matpriserna stiger påverkar detta konsumenter runt om i landet. Inflationen leder till nya köpmönster och en allt högre prismedvetenhet. Det känns därför bra att vi nu initierar den här tävlingen där vi ger bort mat till kunder i dessa tider. Utöver tävlingen arbetar vi kontinuerligt för att hålla ner priserna för att fortsätta leva efter vårt löfte om högsta kvalitet till bästa pris, säger Robert Stekovic, Kommersiell direktör på Lidl Sverige.
Under 2020 lanserades Lidl Plus för konsumenter. Via kundklubben kan kunder ta del av fördelaktiga rabatter, erbjudanden, digitala kuponger och kvitton. Appen är helt gratis och är tillgänglig på mobila enheter med Android och iOS.
Fullständig information och villkor för tävlingen finns här: https://www.lidl.se/tavlingsvillkor
Kontakter
Pressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seBilder
Om
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 207 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Lidl kommer till Simrishamn18.12.2025 07:00:00 CET | Pressmeddelande
Jakten på ett optimalt läge i Simrishamn är över. Lidl Sverige har nu ingått ett tioårigt avtal med Prisma Properties om en ny butiksetablering vid stadens infart. – Äntligen har vi hittat den perfekta platsen, lättillgänglig för både kommuninvånare och turister, säger Petra Wahlström, fastighetschef på Lidl Sverige.
Deluxe mandelpotatisgratäng är bäst i test i Recept.se:s stora test!16.12.2025 11:36:24 CET | Nyheter
Lidls Deluxe mandelpotatisgratäng med Västerbottensost utsågs till bäst i test och fick toppbetyget 4 av 5 i Recept.se:s stora smaktest av färdiga potatisgratänger, publicerat den 2 december 2025.
I dag öppnar Lidl i Vinsta11.12.2025 10:00:20 CET | Pressmeddelande
I dag öppnar Lidl i Vinsta – och därmed finns nu 210 Lidl-butiker i Sverige. – Läget i Vinsta är oslagbart! Närheten till tunnelbanan och det befintliga vägnätet gör det enkelt att handla hos oss och vi ser fram emot att välkomna många nya kunder, säger Christian Sjöström, fastighetschef på Lidl Sverige.
Lidl öppnar ny butik i Knalleland – fortsätter sin expansion i Borås8.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Lidl Sverige fortsätter sin expansion i Borås och presenterar i dag planerna för sin tredje butik i staden. Den nya butiken kommer att ligga i den dynamiska handelsplatsen Knalleland, med planerad öppning i mars 2027. Fastigheten, som ägs av Forshem Fastigheter AB, ligger strategiskt på Ålgårdsvägen 6, en plats med hög synlighet och ett stort trafikflöde.
Lidl Sverige gör ”vardagshjälte” till insamlingsmotor för Sveriges Stadsmissioner1.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Liksom tidigare år fortsätter Lidl Sverige sitt julengagemang till förmån för Sveriges Stadsmissioner. Samarbetet, som har pågått sedan 2019, fokuserar på att stötta utsatta familjer i kampen mot matfattigdom genom ett direkt bidrag från försäljningen av en älskad vardagsprodukt: potatisen. Dessutom doneras biljetter till Melodifestivalturnén för att sprida glädje i hela landet.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum

