Svea Bank AB (publ)

Svea Bank lanserar checkout för Shopify

Dela
Svea lanserar sin checkout på plattformen Shopify 2.0 på den svenska, norska, finska samt danska marknaden från och med den 1 juli.

Alla som idag är kunder till Shopify kan nu använda sig av Svea Checkout  i sin e-handel. Förutom de traditionella betalsätten faktura, delbetalning, kort och direktbank erbjuder Svea även lokala betalsätt som Swish, Vipps och Mobilepay.

-       Shopify är en av de mest populära e-handelsplattformarna bland e-handlare idag och det känns därför bra att kunna erbjuda Sveas betaltjänster på denna plattform, säger Thomas Svensson, Partner Manager på Svea Bank.

Med både flexibla och populära lokala betalsätt stärker Svea erbjudandet till Shopifys kunder. Genom Sveas betallösningar får slutkunder tillgång till alla de betalsätt de helst önskar oavsett var i Norden de gör sina inköp. Sveas lösningar är dessutom anpassade för e-handel som riktar sig till såväl företag som till konsumenter.

Kontakter

Om

Svea Bank AB (publ)
Svea Bank AB (publ)
Evenemangsgatan 31
169 81 Solna

Svea Bank AB (publ) är en koncern med finansiell verksamhet i ett flertal europeiska länder. Med 40 års erfarenhet av att hjälpa företag och privatpersoner med deras likviditet är Svea ett naturligt val när de behöver en finansieringspartner. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa.

Följ Svea Bank AB (publ)

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Svea Bank AB (publ)

Nya undersökningar om Black Friday visar: E-handeln möter inte konsumenternas förväntningar23.11.2023 14:24:27 CET | Pressmeddelande

Årets mest intensiva shoppingperiod har startat – Black Friday och julhandeln. En tredjedel av e-handlarna planerar att ta fram Black Friday-erbjudanden men ännu fler kommer att avstå. Samtidigt är intresset bland konsumenter större än någonsin. Merparten av kvartalets shoppingbudget väntas gå till köphögtiden och fler kommer nyttja rabatterna. Det visar Svea Banks E-handelsindikator och Prisjakts Konsumentkompass, som ställt frågor till både e-handlare och konsumenter.

Marknadsföring, datahantering och kundtjänst: Här ser svenska företag störst fördelar med AI27.10.2023 08:15:00 CEST | Pressmeddelande

Utvecklingen av artificiell intelligens har exploderat de senaste åren. Men hur ställer sig svenska företag till att använda AI? I Svea Banks nya undersökning framgår det att fler är positivt inställda till AI jämfört med tidigare och drygt var tredje företag överväger att integrera tekniken i verksamheten­. Samtidigt uttrycker en tredjedel oro över säkerhetsrisker.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum