Nya Plopp Salty Licorice och Plopp Fresh Mint bjuder på ett leende!

I höst lanserar vi inte mindre än två nya Plopp chokladkakor; Plopp Salty Licorice som bjuder lakritsälskaren på en ljuvlig kombination av mjölkchoklad och krämig salt lakritsfyllning och Plopp Fresh Mint som har en len och fräsch mintsmak i perfekt kombination med mjölkchoklad.
– Saltlakrits i kombination med choklad har sedan länge varit en favorit bland lakritsälskarna. Det känns roligt att äntligen kunna erbjuda konsumenten en större version av Plopp med salt lakrits som sedan tidigare finns i lösviktshyllan. Det salta och söta i kombination är en sann fullträff, säger Charlotte Hansson, Senior Brand Manager. Samtidigt lanserar vi Plopp Fresh Mint, en riktig pangkombo där mintfyllningen ger en fräsch ton till mjölkchokladen.
Plopp Salty Licorice 80 gram och Plopp Fresh Mint 80 gram lanseras officiellt i vecka 36. Chokladkakorna kommer då att säljas i de flesta butiker inom service- och dagligvaruhandeln.
Ny design och kommunikation
Plopps nya kommunikationsplattform ”Njut lite längre” sätter Plopps krämighet i centrum.
– Vi vet att konsumenten älskar vår krämiga chokladkaka och ser Plopp som ett yngre och mer levande varumärke. Under våren har vi gjort en designuppdatering och idag bjuder Plopp konsumenterna på ett leende när de kommer fram till chokladhyllan. Alla vet att ett leende gör gott för både kropp och själ och vem är bättre att bjuda på just det än Plopp?, avslutar Charlotte.
Mer information
Vill du veta mer om Plopp Salty Licorice och Plopp Fresh Mint är du välkommen att höra av dig till Charlotte Hansson, se kontaktuppgifter nedan.
Nyckelord
Kontakter
Charlotte HanssonSenior Brand Manager
charlotte.hansson@cloetta.seBilder
Om
Cloetta Sverige ABBesöksadress: Södra Förstadsgatan 34
205 42 Malmö
040-32 42 00https://www.cloetta.se/
Välkommen att läsa mer på www.cloetta.se och www.cloetta.com.
Följ Cloetta Sverige AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Cloetta Sverige AB
Svenskt lösgodis har blivit en global sensation – nu öppnar CandyKing en permanent butik på Manhattan4.12.2025 10:00:00 CET | Pressmeddelande
Från och med lördag denna vecka kan alla New York-bor och turister uppleva svensk godisglädje när den virala succén blir verklighet då CandyKing flyttar in i hjärtat av staden. Med sitt etablerade koncept och en högkvalitativ produktmix erbjuder butiken det bredaste sortimentet av svenskt lösgodis i USA. Utöver att konsumenterna får möjlighet att njuta av den stora valfrihet som CandyKing levererar, kommer de även ha möjlighet att påverka butikens utbud på lång sikt.
Här är höstens lösgodisnyheter från CandyKing16.10.2025 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
Inget väcker höstpeppen som nyheterna i lösgodishyllan. CandyKing presenterar sex spännande nyheter som garanterat lockar till plock – allt från supersalta sillar och trendande banansmaker till favoriten Zoo i ny spännande kostym.
Kexchoklad fortsätter samarbetet med alpina skidlandslaget – och blir ny sponsor till svenska skicrosslandslaget6.10.2025 14:00:00 CEST | Pressmeddelande
I över två decennier har Kexchoklad® och alpina skidlandslaget haft ett nära samarbete som gjort ett stort avtryck inom svensk idrott. Under 2024 förnyades samarbetet, och med en ny fartfylld säsong runt hörnet utökas partnerskapet med ytterligare en sponsorsatsning – nu även för svenska skicrosslandslaget.
Juleskumsfamiljen presenterar nya medlemmar – Cloetta introducerar nya mixpåsen Juleskum Family Mix2.9.2025 08:05:00 CEST | Pressmeddelande
De omåttligt populära Juleskumtomtarna föddes redan 1934, när Cloetta började tillverka skumgodis till julen. Originalet av Cloettas Juleskum är en älskad produkt som bidrar till glädjefyllda stunder, år efter år.
Kexchoklad nu även som gåvoask – ge bort den glädjefyllda känslan av en tivolivinst till någon du tycker om!2.9.2025 07:55:00 CEST | Pressmeddelande
Kexchoklad är det mest sålda varumärket inom chokladstycksaker*, och det omisskännliga rutmönstret har såväl klätt våra välsmakande Kexchokladprodukter som förgyllt otaliga minnen sedan 1938. Ett bra exempel är de populära tivoliförpackningarna som lyckliga vinnare burit hem från nöjesparkerna, sommar efter sommar. Därför är Cloetta extra glada över att nu ge konsumenter möjligheten att ge bort den bubblande känslan av en tivolivinst med Kexchoklads nya gåvoförpackning, fylld med Kexchoklad i minivariant.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum


