MUF tältar utanför vallokaler över hela Sverige inför förtidsröstningen

Under onsdagen inleds förtidsröstningen och Moderata Ungdomsförbundet tänker vara först med att rösta. För att säkerställa det kommer de redan på tisdag kväll sätta upp tält och övernatta utanför vallokalerna runt om i landet.

Ungdomsförbundet kommer att tälta på 15 olika platser runtom i landet.

– Sverige står inför stora problem. Nya rekord i antal skjutningar, skyhöga elpriser och skenande inflation. Vi tycker att det är viktigt att den första rösten läggs på ett parti som kan lösa samhällsproblemen och vi vet att det är Moderaterna. Därför tänker vi vara först, säger MUF:s förbundsordförande Matilda Ekeblad.

- Personligen är jag ute på turné under hela valrörelsen och när det är dags att tälta kommer jag att vara i Borås, säger Matilda Ekeblad.

Ungdomsförbundet lyfter även fram att kampanjen är ett bra sätt att få fler att bli uppmärksammade på att förtidsröstningen nu har börjat.

- Det är en uppseendeväckande och rolig kampanj. Det är viktigt att påminna väljarna om att man kan rösta redan från och med idag, och denna kampanj uppfyller det syftet, säger Matilda Ekeblad.

För mer information kontakta presskontakten. Kontaktuppgifter finns nedan.