Skandek AB: - ”Stålbad väntar i Sveriges Bostadsrättsföreningar. Vapnet mot chockhöga energipriser”.

”Ett rent och välskött värme- och ventilationssystem är guld värt”, säger Claus Holten, energiingenjör på Skandek AB.

Med enkla åtgärder och små förändringar kan man göra sitt hus mer energieffektivt – utan att kompromissa med inomhusmiljön.

Ett välfungerande ventilationssystem är en viktig förutsättning för effektiv energianvändning i våra hus och hem. För höga eller för låga luftflöden påverkar inomhusmiljön och energiförbrukningen negativt. Vi hjälper våra kunder att trimma systemet, minska energianvändningen & spara pengar – utan att frysa eller tumma på den viktiga inomhusmiljön.

“En väl utförd ventilationskontroll och energideklaration beskriver hur effektivt ett hus är ur energisynpunkt. Den redovisar hur byggnadens energianvändning kan minskas och driftskostnaderna sänkas. Energideklarationen synliggöra och blottläggar byggnadens energiprestanda, status på ventilationssystemet” samt de synnerliken viktiga energibesparande åtgärdsförslag”, säger Claus Holten.

Skandek AB erbjuder energideklaration, OVK-besiktning, ventilations-kontroll såväl som rengöring, trimning och injustering av ventilationen.

Vi har utfört energideklarationer och ventilationskontroller sedan 2008. Skandek AB:s energiingenjörer var bland de första som blev utbildade specifikt med inriktning på att spara energi, Boverkets energideklaration och ventilationskontroll.

Skandek AB erbjuder sina kunder en smart kombination av energideklaration och ventilationskontroll - i ett och samma paket.  Energibesiktningen och ventilations kontrollen utförs samtidigt.

Kontaktinformation: Claus Holten, claus@skandek.se

Skandek AB